Bankjävel

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Nu har Skand(al)iabanken gjort bort sig och börjat köra med engångskoder till sin internetbank. Då är det adjöss och good bye för mig. De har en riktigt bra internetbank i övrigt, med goda inlåningsräntor och låga avgifter, men glöm att jag skall springa omkring med skrynkliga papperslappar år 2007 bara för att komma åt mina pengar. Vem fan är deras säkerhetsstrateg, Bert Yogson?

Hur som helst, vilken bank skall jag flytta sekinerna till? Jag vill ha ett bra webbgränssnitt och låga avgifter. Vill kunn ha bankkort också, och då skall det vara VISA, inget jävla radhusmastercard. SEB, Swebank och Nördea går bort mest för att de är allmänt ludermässiga på avgiftsfronten.

Tips?

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Kuritas skrev:
2661758 Nu har Skand(al)iabanken gjort bort sig och börjat köra med engångskoder till sin internetbank. Då är det adjöss och good bye för mig. De har en riktigt bra internetbank i övrigt, med goda inlåningsräntor och låga avgifter, men glöm att jag skall springa omkring med skrynkliga papperslappar år 2007 bara för att komma åt mina pengar. Vem fan är deras säkerhetsstrateg, Bert Yogson?

Hur som helst, vilken bank skall jag flytta sekinerna till? Jag vill ha ett bra webbgränssnitt och låga avgifter. Vill kunn ha bankkort också, och då skall det vara VISA, inget jävla radhusmastercard. SEB, Swebank och Nördea går bort mest för att de är allmänt ludermässiga på avgiftsfronten.

Tips?

Handelsbanken? Du kan dels ha ett certifikat på din dator så att du loggar in med ett lösenord men det finns även möjlighet till engångskoder (på plastbricka) för att kunna logga in på andra datorer. Ja, du kan välja Visa om du vill det.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Kuritas skrev:
2661758 Nu har Skand(al)iabanken gjort bort sig och börjat köra med engångskoder till sin internetbank. Då är det adjöss och good bye för mig. De har en riktigt bra internetbank i övrigt, med goda inlåningsräntor och låga avgifter, men glöm att jag skall springa omkring med skrynkliga papperslappar år 2007 bara för att komma åt mina pengar. Vem fan är deras säkerhetsstrateg, Bert Yogson?

Tips?
swedbanks dosa är ju bästa internet banken iaf

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Har Sparbanken Finn, tycker den är kanon. Du laddar ner en liten fil på Usb minne som du sedan kan logga in med på internetbanken på vilken dator som du vill.
Har också visa, och de tar inte avgift för man plockar ut pengar i någon bankomat!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag bytte från HB till FSB (Numera swedbank) för att jag behövde den ökade tillgängligheten som dosan innebär. Jag är skitnöjd, Swedbank funkar tokbra. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Engångskoder är SÄKRARE än USB-minnen eller Kod-dosor.
Engångskoder är lättare att ha med sig än USB-minnen eller Kod-dosor.
Engånskoder är billigare än USB-minnen eller Kod-dosor.
Batteriet tar inte slut på engångskoder
Alla datorer och operativsystem är kompatibla med engångskoder.

Jag har FSB med elektronisk koddosa.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kuritas skrev:
2661758

Tips?

Själv använder jag Swedbank (FSB) med personlig bankman. Fruktansvärt smidigt och fungerar oklanderligt.

Står jag på ungerska stäppen med ett icke fungerande kreditkort så fixar dem det. Har tom stått i kön till matbutiken med ett övertrasserat kort och inga pengar i plånboken och ringt och fått beloppsgränsen tillfälligt lyft. GRATIS.

Har jag ropat in något på ebay.de och tysken har märkliga bankuppgifter som inte fungerar i internetbanken så vidarebefodrar jag bara mailet till bankmannen med ordern att fixa. Inget springande på bankkontor helgfria söndgar 11-13 och betala 150kr i avgift...

Swedbanks kontor på södervärn tycker jag är bäst

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
En
SEB tycker jag funkar kanon. grymt lätt hemsida. kod-dosa. kan ringa 24-7 alla 365 dagar om året och föra ever pengar eller kolla saldo, ja vad som helst.
grymt bra hitills..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
HB är väl det sämsta med tanke på att du måste installera ett prog på varje datot ru ens funderar på att komma åt din bank med.. Kör själv med nordea fukar kanon! bra priser om man blir lite "poppis kund"

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Boris JR skrev:
2661923 Själv använder jag Swedbank (FSB) med personlig bankman. Fruktansvärt smidigt och fungerar oklanderligt.

Håller med! Bytte från HB till Swedbank med en personlig bankkontakt. Funkar utmärkt. Fixade så de bjöd på första årsavgiften på merkonceptet. Det märks att de börjat jobba mer på service och kundkontakt sedan de bytte namn :tummenupp

Cervantes skrev:
2662007 HB är väl det sämsta med tanke på att du måste installera ett prog på varje datot ru ens funderar på att komma åt din bank med.. Kör själv med nordea fukar kanon! bra priser om man blir lite "poppis kund"

Du kan logga in med lösenord utan säkerhetsprogram också. Om du vill kan du välja utökad inloggning, då blir det lösenort + kodbricka.

Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Kör med Nordea. Är förmånskund men har trots detta höga avgifter på kort/banktjänster, hög ränta på lånen, service när det passar dom osv. Blev nekad förhöjt lån trots en riktigt bra inkomst. Men jag klagar inte :D Internettjänsten har alltid fungerat när jag behövt den och mitt kort är beprövat på alla kontinenter :tummenupp

Jag kanske skall nämna att en annan bank har hand om mina lån numera?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
RMT_Racing skrev:
2662145 Kör med Nordea. Är förmånskund men har trots detta höga avgifter på kort/banktjänster, hög ränta på lånen, service när det passar dom osv. Blev nekad förhöjt lån trots en riktigt bra inkomst. Men jag klagar inte :D Internettjänsten har alltid fungerat när jag behövt den och mitt kort är beprövat på alla kontinenter :tummenupp

Jag kanske skall nämna att en annan bank har hand om mina lån numera?

Man skall inte gå in på banken och fråga om man får höja lånet på huset till att köra RR...
Badrumsrenovering och stambyte är ord som bankmän gillar, inte magnesiumfälgar och helsystem....

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Kuritas skrev:
2661758 Nu har Skand(al)iabanken gjort bort sig och börjat köra med engångskoder till sin internetbank. Vem fan är deras säkerhetsstrateg, Bert Yogson?

Blev inte mycket klokare av vilken bank som är bra efter den här tråden:va , att SEB går bort visste jag innan

hur kom Yogson in i bilden:va

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Länsförsäkringar. Va kund hos nuvarande Swebank innan men dom suger getpung. Va och kollade hos Nordea men dom sög Swebanks pung medans Swedbank sög getpung. Gick till L-F och fick bra ränta, bra villkor och allt annat bra. Sist men inte minst så har dom en ypperlig service och allmänt skön inställning. Mera folkligt och personligt än de andra "storbankerna". Deras system för internet-ärenden är liknande Swebank, dvs endast en dosa och personlig kod.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Handelsbanken. :tummenupp

Säkerhetsprogrammet hemma för enkel access med bara ett lösenord och en kodbricka att ta med sig när man ska bort... Inte en krona kostar det, inga avgifter på utlandsköp med VISA-kortet heller, kalas. :tummenupp

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Skandia har ju varit bäst hittils... tills nu när man fick hem engångskoderna... men jag har nordea också och de har kört engångskoder hela tiden.

orkar inte byta o krångla så får bli Skandia, ev ta ut ett uttagskort på nordea oxå rå :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln