banta med äppel cider vinäger

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
Liwa1 skrev:
Effektiv fettförbränning är att springa på morgonen innan du äter något.

Men äppelcidervinäger smakar bara äckligt och du kan inte bara ta det och tro att du kan leva och äta som vanligt och då gå ner i vikt.

Tror mer på långvarig och då hjälper inte nutrilett heller så bra eller flygvärdinnediet med mera. Träna och ät nyttig, festa till på gott ibland bara och inte i stor mängd. Låter det skit tråkigt, jag tyvärr är det bästa sättet i alla fall vad jag tror och vad alla näringsläror säger.

att _springa_ före frukost är väl något som inte är att föredra. bränner bara kolisar och bryter ner muskler av högintensitetsträning på tom mage. däremot snabba promenixer, >60-65% av maxpulsen.

äppelcidervinäger används för att minska aptiten, usch. ;)
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Ni som verkar ha koll:

Hur faen är det med pasta... Bra, Dåligt??? :confused:
Försöker att äta normalt men det blir alltid en jäkla massa pasta. Är det bra egentligen?? Är kokt potatis bättre tex?
 

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
Croft skrev:
Precis, det finns inget känt sätt att öka ämnesomsättningen förutom att bygga på sig muskler. Det är musklerna i kroppen som bränner energi. Bara att pallra sig till gymmet, med andra ord.

Det där med att dricka vinäger är det nog nån hälsokostsfantast som hittat på. Dom får ju sälja vinägertabletter till folk som tror att det hjälper... :rolleyes:

Såvitt jag vet så finns inga medel som ökar ämnesomsättningen. Skulle det finnas så skulle det säljas i massor som bantningshjälpmedel.

Det bantningsmedel man läst om på senare tid, Xenical, funkar istället så att det förhindrar fettupptagning och istället åker stora delar av matfettet rätt igenom.

Äppelcidervinäger sänker Glykemiskt Index på maten du äter efter du tagit vinägern (pga surheten) och gör att du får en lägre insulinutsöndring. Jag tycker det är en marginell skillnad men ett visst resultat får man. Dock är det dumt att köpa tabletter när man lika gärna kan köpa riktig vinäger på flaska och dricka det (spätt med vatten). Mycket billigare.
 

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
juha01 skrev:
Ni som verkar ha koll:

Hur faen är det med pasta... Bra, Dåligt??? :confused:
Försöker att äta normalt men det blir alltid en jäkla massa pasta. Är det bra egentligen?? Är kokt potatis bättre tex?

Beror på vilken pasta du äter. Snabbmakaroner har högt glykemiskt index och utsöndrar mycket insulin. Försök att ta pasta som kokas i 10 minuter och koka den al dente så blir det en bra långsam kolhydratkälla.
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
juha01 skrev:
Ni som verkar ha koll:

Hur faen är det med pasta... Bra, Dåligt??? :confused:
Försöker att äta normalt men det blir alltid en jäkla massa pasta. Är det bra egentligen?? Är kokt potatis bättre tex?

Sett till det glykemiska indexet (GI) så är pasta lägre, d.v.s. oftast "bättre" än kokt potatis.

Orkar inte gå in på det alltför mycket - men glykemiskt index gäller kolhydrater och är därmed tämligen ointressant för mindre kolhydratrika livsmedel. Däremot så sänker exempelvis fett GI.

Testa annars på www.paulun.com om du vill veta mer!

/F.
 

Therudeboy

Guest
Morsan drack äppel cider vinäger i ca 2 år tyckte inte det hjälpte något,Hon sa om man vill gå ner i vikt så är rent vatten och äta sina tre mål om dagen det rätta.
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Efedrin är fint när man ska förbränna fett. Tror det nyligen blev lagligt att använda i SVerige (kan ha fel :p )
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mago skrev:
Efedrin är fint när man ska förbränna fett. Tror det nyligen blev lagligt att använda i SVerige (kan ha fel :p )

Efedrin är inte olagligt men dopingklassat. Avråder starkt från att använda det eftersom det ofta ger hjärtklappning, oro, sömnlöshet... Efedrin ingår däremot ibland i t.ex. astmamediciner men givetvis i mycket mindre mängder än de som används i dopningssyfte/prestationsförbättrande..
 

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
http://www.paulun.com/art/fung.shtml

"Sänkning av glykemiskt index
Glykemiskt index är ett av de allra viktigaste verktygen för att uppnå varaktig viktminskning, då det både påverkar aptiten och fettförbränningen. Vissa kosttillskott kan sänka det glykemiska indexet, vilket innebär en enklare viktminskning. Äppelcidervinäger är ett exempel på ett sådant tillskott. Tvärtom mot vad har påståtts finns det inga studier som visar att äppelcidervinäger kan öka energiförbrukningen, men det kan sänka det glykemiska indexet på maten som intas i samband med det "
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
sp33dy skrev:
att _springa_ före frukost är väl något som inte är att föredra. bränner bara kolisar och bryter ner muskler av högintensitetsträning på tom mage. däremot snabba promenixer, >60-65% av maxpulsen.

äppelcidervinäger används för att minska aptiten, usch. ;)

Själv sprang jag varje morgon innan frukost, gick ner i vikt, fick bra kondition för innebandyn och fick bra styrka i mina ben för innebandymatcherna. Sen gick man ner i början (fettförbränningen) men när musklerna kom så öka vikten lite igen. Muskler väger ju.

Det här har funkat varje gång och jag har efter löpningen ätit nyttig frukost och nyttig mat resten av dagen. Visst har jag syndat ibland och jag är inte den som lever helt på fotomodellsdiet, utan njuter av livets goda mat.
 

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
Funker Vogt skrev:
Äppelcidervinäger sänker Glykemiskt Index på maten du äter efter du tagit vinägern (pga surheten) och gör att du får en lägre insulinutsöndring. Jag tycker det är en marginell skillnad men ett visst resultat får man. Dock är det dumt att köpa tabletter när man lika gärna kan köpa riktig vinäger på flaska och dricka det (spätt med vatten). Mycket billigare.

Ät en frukost med lågt GI-värde. På så sätt sänks det totala GI-värdet på den energin du intar resten av dagen.
 

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
Liwa1 skrev:
Själv sprang jag varje morgon innan frukost, gick ner i vikt, fick bra kondition för innebandyn och fick bra styrka i mina ben för innebandymatcherna. Sen gick man ner i början (fettförbränningen) men när musklerna kom så öka vikten lite igen. Muskler väger ju.

Det här har funkat varje gång och jag har efter löpningen ätit nyttig frukost och nyttig mat resten av dagen. Visst har jag syndat ibland och jag är inte den som lever helt på fotomodellsdiet, utan njuter av livets goda mat.

Säger bara att jag inte skulle göra det. Brukar förlora mycket massa i allmänhet under s.k deff, med undantag för ketogen-diet.. men på tok för bökigt. Klart man ska njuta av livet och allt det goda som kommer med det. Dock lätt att det blir för mycket av det "goda" :)
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Ett av de "bästa" Bantningsmedel som finns är 2,4-dinitrofenol.

Detta medel påverkar det inre mitokondriemembranet på så sett att permeabiliteten för vätejoner ökar.
Kortfattat innebär det att den energi som skulle utvunnits och bildat ATP vid den kemoosmotiska kopplingen istället bildar värmeenergi.


Användandet av detta medel innebära mycket dramatiska viktminskningar. Det användes förr i tiden av modeller etc. då under ett annat kommersiellt namn.
Men användningen upphörde då det framkom att det fanns vissa icke önskvärda bieffekter (som tex. att det inte är nyttigt att tappa flera kilo om dagen, lite beroende på doseringen :crash ).





Så lycka till :hej
 

Dr BODOL

Med en tub FIXANAL......
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Lund
Hoj
GSXR 750 -96
??

Vad fan är GI egentligen?

Var nu inte rädd för att använda lite "facktermer".

Vad jag inte förstår med vinäger tjafset -

A) Är det "bara" äpplecidervinäger som funkar?

B) Eftersom ättiksyra har en plats i citronsyracykeln så borde det kunna ge energi - inte minska.

/Dr B.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
vad är det för fel på att bara Gå eller småjogga för att uppnå önskad effekt??? det har ju bevisats vara det mest effektiva:)

det finns inga genvägar....hard work är det som gäller:)
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
När jag skrivit springa så menar jag jogga i lugnt tempo i en timme ca
 

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Malmööööö
Hoj
ingen....
Ät mindre kolhydrater, tex. inget vitt bröd
inget godis inget friterat osv.
Försök äta mer grönt och kött. (kalkon är jättenyttigt!)
Ät en stadig frukost som havregrynsgröt så man orkar hela dagen.
Gå istället på kvällen det är då man förbränner mest.
Börja med en träning som du tycker är kul och som du blir motiverad av.
Man kan lägga upp ett matschema som du går efter ca. 5-6 dagar i veckan sen kan du på tex. lördag ha en ätar dag där du äter precis vad du vill...
Men det fodrar då att du oxå tränar.

Lycka till! :tummenupp
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Croft skrev:

Det där med att dricka vinäger är det nog nån hälsokostsfantast som hittat på. Dom får ju sälja vinägertabletter till folk som tror att det hjälper... :rolleyes:

kallas även placebo effekt...
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Miss BrInK skrev:
Ät MER kolhydrater, tex. vitt bröd
godis,friterat osv.
Försök äta mer kött. (kalkon är jättenyttigt!)
Ät en stadig frukost som havregrynsgröt så man orkar hela dagen.
sitt på kvällen det är då man förbränner minst.
Börja med en träning som du tycker är kul och som du blir motiverad av.
Man kan lägga upp ett matschema som du går efter ca. 5-6 dagar i veckan sen kan du på tex. ät precis vad du vill...
Men det fodrar då att du oxå tränar.

Lycka till! :tummenupp

gjorde om miss brinks inlägg så att du blir GROV istället :cool: :cool:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top