Bara hjälm tshirt & shorts vid 150+

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Tur att jag använder knytnävarna då...come on. :mad:

:tuttar[/QUOTE]

jag hade gärna slagits mot dig men tyvärr ska måste jag gå o tvätta håret nu så även fast jag vill kan jag tyvärr inte fan typiskt:arsele

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Att ta en puttra en sväng med hojen till lokala pizzerian(el motsvarande) i shorts, tshirt o hjälm är inte så mycket att säga om ... de flesta på hojen är då betydligt försiktigare än på vanlig cykel.

Men det jag inte fattar är de som i tshirt, shorts & hjälm (med ev passagerare med lika lite på sig) som ligger 150+ blås på E4an o zicksackar mellan bilar.
<ironi>
Ja menar om de nu ska sicksacka o leka GH i shorts o tshirt i 150+ .... varför hjälmen? Den kommer ju inte att göra av eller till om det går åt fanders o det är ju inte lagen som de tänker på heller då de håller 150+ på 70väg....
Coolhet???
</ironi>

visst får de göra som de vill o jag blir inte upprörd eller nått....
mest bara en fundering om hur de resonerar.

Vet du vad ironi är? :va

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
den här tråden visade sig ju va rätt intressant endå =) men nu ska jag gå ut o skruva av bromsarna på hojen för det e fan så mycket coolare att köra utan. väntar med spänning på utvecklingen i den här tråden

Utveckling? Vet du vad det är? :va

:krama:D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kan väl vara skönt att inte alltid "behöva" tycka synd om någon som klotar, samhället är självsanerande ibland. Tycker man dagligen träffar på lättklädda, skiter i det så länge dom inte kostar extra att plocka ihop sen om och ifall att ;)

Tufft sagt men helt sant.

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Explorer 1200
Det måste vara jobbigt för vissa att åka på solsemester till medelhavet eller tex thailand :D

Finns det någon som kör med helställ där? :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Att ta en puttra en sväng med hojen till lokala pizzerian(el motsvarande) i shorts, tshirt o hjälm är inte så mycket att säga om ... de flesta på hojen är då betydligt försiktigare än på vanlig cykel.

Den enda gången jag råkat ut för en "riktig" trafikolycka med mc (dvs inte krasch på bana) så skulle jag "bara" på ett kundmöte. En resa på typ 10 minuter inklusive rödljus.. körde hur försiktigt och sakta som helst, men inte fan hjälpte det när en bil gjorde en oanmäld usväng framför mig..

Då körde jag i jeans.. just för att resan var så kort och inget kunde hända.. i övrigt hade jag skinnjacka, ryggskydd och hjälm (vilket jag i efterhand är jävligt glad över då jag gjorde nån sorts volt och egentligen landade på axeln).

För min del kan folk köra nakna om dom vill.. men själv kör jag alltid i helställ efter den incidenten.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
den här tråden visade sig ju va rätt intressant endå =) men nu ska jag gå ut o skruva av bromsarna på hojen för det e fan så mycket coolare att köra utan. väntar med spänning på utvecklingen i den här tråden

När du ändå tar bort bromsarna så är det ju läge att göra om hojen till en fixie :tummenupp

Blir ju en cool A-kartskänsla på två hjul (bromsen var inge vidare på de heller, den satt bak och var liten)

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Skulle vara kul att veta om det finns liknande trådar på andra forum..

Zatzy.se
"Fan gubbar, jag såg en jubelidiot idag som körde om mig på motorvägen UTAN BILBÄLTE!! hur faan tänker folk. Sen har jag settr hur en del galningar inte ens har dubbla airbags... Fyyy faaan asså vilka idioter

Huligan.se
"Helvete asså. Igår när vi slog skiten ur dom där andra som vi hatar så såg jag att en del av oss inte hade tandskydd och handskar på sig. Jag skulle aldrig ge mig in i en fight om jag inte hade full skyddsutrustning.... vilka jävla idioter asså"

knyppling.nu
"Hur kan folk vara så pantade att som syr utan fingerborg? vet man unte att man kan sticka sig i fingret?...våra skattepengar bla bla bla"

Nej det är nog bara på SH man kan uppleva detta. Lite kul faktiskt (eller tragiskt)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
samhället är självsanerande ibland.

Hela evolutionen kan beskrivas med uttrycket survival of the fittest.
Människan är där vi är idag tack vare intelligens och förmåga att anpassa sig. Dv s, att vi lär oss av våra misstag.

Det som hänt på senare år är att modern sjukvård och sociala skyddsnät sätter denna självsanering ur spel alltså är det inte längre lika viktigt för en persons överlevnad att lära sig av sina misstag.

I slutänden lär detta leda till en total kollaps pg a att folk som borde blivit "sanerade" för längesen inte blivit det utan har spridit sina gener vidare.

Alltså får vi en motsatt evolution där människan bara blir dummare.

Känns som att vi redan är på god väg nu när jag tänker på det... :va

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Eftersom det är mina skattepengar som går åt när de shortsbeklädda hojåkarna bränner av huden mot asfalten så känner jag att jag har rätt bli förbannad.
Jag bryr mig inte ett skit om vad som händer om de vurpar och får asfalt under huden för evigt.
Men jag bryr mig när jag får betala pga att folk saknar fantasi och framförallt saknar respekt gentemot sina egna kroppar.
Men utnyttja gärna friheten, kör i speedos och flipflopp under nästa pass på Gåsen. Knäskrap någon?:va

Kolla gärna hur trevlig tatuering en vanlig cykelvurpa kan medföra.

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=59536&ordning=desc

Önskar att jag hade haft skinnjacka på mig istället för en vanlig vinterjacka.

Du bör flytta till USA. Minimala skatter - det mesta är privatfinansierad. Skadar du dig där är det bara att sälja kåken och fordonen för att ha råd att betala sjukhusräkningen, ingen hjälper dig ens med ett enda öre! :tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Du bör flytta till USA. Minimala skatter - det mesta är privatfinansierad. Skadar du dig där är det bara att sälja kåken och fordonen för att ha råd att betala sjukhusräkningen, ingen hjälper dig ens med ett enda öre! :tummenupp

Det är dock lite av en myt som vänstersverige försöker hålla liv i..
Man har sjukförsäkringar som finansierar vården.

Dessa är inte heller så hiskeligt dyra om man jämför med oss i Sverige som inte behöver betala sjukförsäkring utan betalar en högre skatt istället.

För en normalinkomsttagare går det ungefär på ett ut..

Det som däremot är mindre bra "over there" är att de som t ex inte har jobb och inte har råd med sjukförsäkringen får inte heller vård.

Men för en vanlig person med stadig inkomst och sjukförsäkring osv så spelar det ingen större roll.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är dock lite av en myt som vänstersverige försöker hålla liv i..
Man har sjukförsäkringar som finansierar vården.

Men för en vanlig person med stadig inkomst och sjukförsäkring osv så spelar det ingen större roll.

Förutom när din försäkring inte inkluderar just den behandlingen..

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

... eller när du har t.ex. hjärtinfarkt i familjen och vägras försäkring p.g.a. det.

Annars tycker jag den här diskussionen är ganska hjärndöd. Vi sysslar med en hobby som kan döda oss i full utrustning i 50 km/h, ska vi då gnälla över nån som med största sannolikhet hade avlidit direkt bara för att denne inte har läderkläder?

Folk kanske ska ta och lära sig att även andra bestämmer över sina egna liv.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj

Självklart gäller det att ha rätt försäkring.. men ser man rent ekonomiskt för sån sjukvård som man kan förväntas behöva så är det inte så att man måste vara miljonär för att ha råd att försäkra sig där som det ibland låter som här hemma.. det kan låta som att vården i sverige är gratis, när vi i själva verket betalar väldigt mkt för den.

Värt att tilläggga är att jag tycker att alla ska ha rätt till akut/sjukvård, och vård är något jag är berdd att betala mkt skattepengar för (är inget fan av deras system).. och även amerikanerna går ju åt det hållet i om Obamas vårdreform... (ja, jag vet att den är långt ifrån vad vi har, men ändå)..

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Hahaha ni är ju patetiska :arsele

Det verkar onekligen som att snittåldern här på SH är ganska hög, moralkakorna flödar i en intet sinande ström.

Brukar alltid köra utan ställ, mest för att reta gamla gubbar, för dom är de enda som stör sig. Ni är gamla :7peta

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Alla har ju rätt till en åsikt, men vad är meningen med att klaga på nån och sen sitta och hålla med varandra om hur hemskt det är att inte ha kossa på hela kroppen?

Är det meningen att påverka folk till att köra med mer skydd? Eller bara, som gamla tanter på kafferepet, må bra av att få klaga? :va

Missförstå mig rätt, det är BRA att ha på sig fullt mundering, men alla kommer inte ha det varje gång de sitter på en hoj. Men om meningen är att påverka folk till att ta på sig skydden, så märks det inte. Säger sig självt att något är fel om man bara måååååste ha allt på varje gång medan småtjejer kör med lite bomull som bara täcker det barnförbjudna.

Skriv något som jag kan ta lärdom av, riktiga historier om vurpor utan skyddskläder med bilder och sånt som gör att jag faktiskt blir mer säkerhetsmedveten. Allt annat är slöseri med 1:eek:r och 0:eek:r.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år