Benevolensky
Screw you guys.
Det är skillnad på att höra och lyssna.
Jag gav dig ett förslag på hur du skulle kunna förstå orsaka verkan lite
bättre.
Svårt att förklara för en som inget förstår var det en berömd man som sa. Jag vill ändra det till: Det är svårt att förklara för en som inte vill förstå.
Du är vuxen, du gör som du vill.
Även om barnen inte skulle åka runt lättklädda på moped så gör det fortfarande ont att ramla om man åker med shorts på motorcykel.
Många småbarn får höra att de inte ska ta på en het platta. Självklart gör de det ändå. Ungefär samma sak med shorts och hojåkning.
Poängen är att du och andra bör lyssna på andra som ofrivilligt provat på att skrapa asfalt med bar hud och på så sätt inte göra om samma misstag.
Vi kanske vill ditt bästa helt enkelt.
Jag tror att de flesta som kritiserar folk utan full utrustning säkert vill väl, även du. Tack för det, det uppskattar jag.
Men, den poängen som du, och flera andra som hårt kritiserar dåligt skyddade förare är att budskapet inte riktigt tas emot på det sätt som är önskvärt. Det är vad jag menar med skillnaden att övertala och övertyga. Att tjata samma sak om och om igen ger antingen en "ja, ja whatever"-reaktion eller ett hjärtligt f*ck you.
Om du vill medverka till en positiv attitydförändring och faktiskt övertyga folk så måste du och flera med dig ändra tillvägagångssätt. Först och främst acceptera att det inte funkar att tjata ihjäl folk, de flesta av oss här på forumet är vuxna människor med alldeles utmärkt härledningsförmåga. Efter typ hundra miljarder poäng från högskola så är jag trygg med min logiska förmåga.
Däremot har jag ingen erfarenhet av att slipa stjärten mot vägbanan. Därför vill jag gärna ha mer information, inte pekpinnar, om andra hojåkares erfarenheter om olyckor där de skadat sig, gärna detaljerat beskrivet med hastighet vid olyckan, vilka skydd som användes, skadebeskrivning, eventuella men, kanske tom en bild om det finns. Då kan jag göra en egen bedömning, om jag tycker det är värt att riskera att köra utan full utrustning.
Sen är det onödigt att jämföra barn i trotsåldern med ungdomar i 15-18 årsåldern. Vid 15 får man lagligt skaffa könssjukdomar och vid 18 testa hur många promille man kommer upp i innan andningsreflexen spontant upphör. Det är dessutom fullt lagligt att köra hoj i bara hjälm. Om man vill. Däremot är det olagligt att köra för fort. Sådeså.