Nu är man på SH, man får inte kritisera andra för ´hur de är klädda :ajabaja Då kan man själv bli idiotförklarad med påståenden som"det är mitt liv, mitt val" "det har du inte ett skit med att göra" sköt dig själv skit i andra etc.
Det straffar samhället när sjukvården får lägga in extra resurser på skrapskadade människor i onödan, och med tanke på denna värme som är just nu och allt fler som kör då det är fint och skall "bara" iväg till kompisen o fika eller iväg på ett kvällsdopp, eller en "svalkande" tur, så kommer det bli allt mer sådant..
Som jag sagt förr, jag har inte skinnstället, o handskar, stövlar som ett skydd mot kylan.
För min del skulle de gärna få lagstadga skyddskläder på mc, likaväl som hjälm och dela ut böter i parti o minut, så kanske det kan kompensera dyra extrainsatser som belastar sjukvården för "sommarstekare" som går ikull....
Man kan ju alltid att dra allting till sin spets. Som du säger: "Det straffar samhället...." Ja det har du rätt i. Men det straffar ochså samhället när du med full skyddsutrustning klotar, bryter t.ex nacken och blir förlamad. Det är farligt att köra hoj, what so ever. Man kan ju komma runt problemet genom att förbjoda mc eftersom det... "Straffar samhället...."
Fast det tycker inte jag.... det är ju kul att köra.