En viktig poäng. Med min nya hoj känns det snabbt när hastighetsmätarnålen har passerat 60.Fördelen med 15 hästar är att man kan gasa utan att det går så ini h-e fort.
En viktig poäng. Med min nya hoj känns det snabbt när hastighetsmätarnålen har passerat 60.Fördelen med 15 hästar är att man kan gasa utan att det går så ini h-e fort.
Jag älskar den. Men har för många hojar just nu.Var den inte rolig i längden ?
Jag älskar den. Men har för många hojar just nu.
För somliga är fler än en för många. Har aldrig uppskattat att ha mycket prylar, så jag säljer rätt ofta grejer som jag sällan använder. Gillar minimalism.Jaså , mer än 5 eller mer än 10 ?
- Därför att det är en ergonomisk plåga att köra en endurohoj på landsväg, vilket är den vanligaste miljön som man kör en Vanvan i.En stilla undran från en som förr drog runt på småvägar/grusvägar på en Husqvarna 250....varför inte en cross/endurohoj istället?
Den har väl mer av det mesta man kan tänkas vilja ha utanför en asfalterad vägbana. Däck väljer man ju ändå efter underlag.
- Därför att det är en ergonomisk plåga att köra en endurohoj på landsväg, vilket är den vanligaste miljön som man kör en Vanvan i.
- Serviceintervallet på en enduromotor är väl 50 mil, högst. Det blir både dyrt och löjligt bökigt för den som kör landsväg och avverkar 50 mil flera gånger i veckan.
- Okey, ergonomiskt vet jag inte skillnaden så det är väl lite beroende på kroppskonstitution kanske.
Men att serva en endurohoj vart 50:e mil om man inte bränner runt på bana och/eller i skogen är helt onödigt. Du tokvarvar väl inte din Vanvan på beachen, beach boy? ; )
Du tror alltså att en enduromotor går lugnare på gatan än på banan?
Det är tveksamt ifall en endurohoj är mindre bekväm än en landsvägshoj?- Okey, ergonomiskt vet jag inte skillnaden så det är väl lite beroende på kroppskonstitution kanske.
Nej, eftersom det är en landsvägsmotor behöver jag inte göra det. Den ger effekt på låga varv. Men en tävlingsmotor gör inte det och ifall det är en tvåtaktare SKA man tokvarva den för att undvika haveri. På landsväg blir det svårt att ständigt tokvarva och en tävlingsmotor (tvåtakt) utsätts då för hög risk att gå sönder.Du tokvarvar väl inte din Vanvan på beachen, beach boy? ; )
Det är tveksamt ifall en endurohoj är mindre bekväm än en landsvägshoj?
Nej, eftersom det är en landsvägsmotor behöver jag inte göra det. Den ger effekt på låga varv. Men en tävlingsmotor gör inte det och ifall det är en tvåtaktare SKA man tokvarva den för att undvika haveri. På landsväg blir det svårt att ständigt tokvarva och en tävlingsmotor (tvåtakt) utsätts då för hög risk att gå sönder.
Utan försäkring?Jag körde mina mest på skogsvägar och små byvägar utan problem.
Utan försäkring?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |