Baren

markbay

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2012
Hoj
2012, Triumph Tiger 800xc
99,9% av oss som hänger här delar ju ett och samma intresse.
Motorcyklar.

Det fick mig att fundera lite inatt innan jag somnade.
"-Hmm, undra om det finns något mer intresse som, antagligen, dom flesta av oss här delar?"

Alkohol är väl det ända jag kan tänka mig dom flesta av oss här gillar samt spenderar lite tid med ett par gånger om året.

Så tanken med denna tråd är väl att diskutera alkohol samt skryta lite med vilket fint och välfyllt barskåp vi har hemma.

markbay

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2012
Hoj
2012, Triumph Tiger 800xc
Jag kan ju börja att skryta lite samt rekommendera lite gosaker.

Jag tycker att ett väl synligt barskåp i hemmet är väldigt snyggt.
Även fast jag kanske inte tycker om allt som finns i skåpet hemma så vet jag att jag alltid kan bjuda på det gästerna önskar sig.
Skulle till och med vilja påstå att mitt barskåp här hemma består av fler flaskor än en mindre kommersiell bar.
Just nu ligger antalet flaskor på ca 70st olika sorter.

För er Rom drickare kan jag rekommendera
Flor de Cana 12yo, väldigt konstig lukt men ack så god för att blanda en rom & cola.
Sen för att dricka ren rom så rekommenderar jag Plantation, både den billigare från bolaget samt deras 20yo gamla rom.

I gin väg bör ni testa Härnö Gin, riktigt fin.

20131013_104240.jpg

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
...de som diggar åka finlandsbåtarna, kommer nog bli väldigt attraherade av den här tråden...

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Jag kan ju börja att skryta lite samt rekommendera lite gosaker.

Jag tycker att ett väl synligt barskåp i hemmet är väldigt snyggt.
Även fast jag kanske inte tycker om allt som finns i skåpet hemma så vet jag att jag alltid kan bjuda på det gästerna önskar sig.
Skulle till och med vilja påstå att mitt barskåp här hemma består av fler flaskor än en mindre kommersiell bar.
Just nu ligger antalet flaskor på ca 70st olika sorter.

För er Rom drickare kan jag rekommendera
Flor de Cana 12yo, väldigt konstig lukt men ack så god för att blanda en rom & cola.
Sen för att dricka ren rom så rekommenderar jag Plantation, både den billigare från bolaget samt deras 20yo gamla rom.

I gin väg bör ni testa Härnö Gin, riktigt fin.

View attachment 393205

Det där va rätt snyggt faktiskt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kan inte dricka hästpiss (öl) så jag dricker nästan bara spritdrycker men numera även vin, tyvärr.

Jag beställer all min sprit från vinsajten.com och bodegashop och nån till. Smidigt med hemkörning, enlitersflaskor samt betydligt billigare än i Sverige.
Så här efter sommaren börjar det tunna ur i spritförrådet med ett 40-tal flaskor finns det att välja på fortfarande, varav säkerligen ett 30-tal med bjudwhisky (äcklig single malt typ) och sånt skit.

Om ca 15 minuter ska jag gå och blanda en Lynchburg lemonade (JD, Cointreau och Francos Lemon mix) och innan kvällen är över så blir det nog en Rom & cola också, idag endast en CM gold.

Sprit är gott :fyllisar

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Yepp, men jag tycker det är pubertalt att göra skylta med alla sina flarror. Hur skulle det se ut :hihi

Ja jag vet inte vad det ska vara så fint för, sprit är till för att dricka och inte titta på. Men visst, vills det has lite flashiga foton kan jag väl ta en bild när jag lyser med ficklampan på dunken.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Min sprit står i några halvtrasiga pappkatonger i ett hörn i källaren, skall ta ett kort vid tillfälle.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Bästa spriten jag har står i en oettikerad glasflaska. Serbisk kvittenbrännjagare som jag fick från en kompis där. Himmelskt.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag och sambon har ett problem, vi dricker för lite sprit så spritskåpet är fyllt till gränsen eftersom det inte dricks upp.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Yepp, men jag tycker det är pubertalt att göra skylta med alla sina flarror. Hur skulle det se ut :hihi

Det är därför jag har mina i ett förråd i källaren, man vill ju inte verka omogen :gnissla
Det finns ju dock alltid en flaska i skafferiet i köket också, man orkar ju inte gå ner till källaren varje gång man vill fukta strupen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tycker det är lite bonnigt att ha sin sprit för uppvisning i ett vitrinskåp. :fyllisar

Ungefär så. Var det inte på 80-talet varje furuinklädd gillestuga skulle ha sin egen bar?
Vad hade man den till? Förvara sina flaskor i och sen sitta där själv och balansera på en barstol?

bar-gillestuga-18.jpg

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
...

Jag beställer all min sprit från vinsajten.com och bodegashop och nån till....

Sprit är gott :fyllisar

Funkar det bra med frakt o dylikt från Bodegashop.com
Vilket bolag har du valt att skicka med? Transavers eller ABCexpress?

Läste att Bodegashop tidigare kört med Locardi, vilket verkar ha resulterat i att det inte kom några flaskor..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, hittills har det fungerat bra. Locadi har strulat mest, leveranser som inte dyker upp i tid och borttappat paket som fick skickas på nytt.
Numera beställer jag bara med E-box delivery, grymt snabb frakt brukar det vara. 2-4 dagar OCH det kommer med posten hela vägen hem till dörren medan de andra väljer bussgods-ombud.
Bodega verkar inte köra med E-box längre men maila e-box, de kan säkert ordna det ändå då de brukar vara vettiga att snacka med.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!