Barn,varför ska man ha dom?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har funderat ett tag nu,tjejen snackar om biologisk klocka osv.,men varför?

Menar,fattar att i det gamla bondesamhället var man tvungen att ha någon som tog hand om en när ingen annan gjorde det men i dagens samhälle,ingen som har tid ändå.

Jag kan egentligen inte se någon anledning utan de verkar mest vara en accessoar som man visar upp för alla och envar och är så jäla stolt över "titta vad vi skapat" lixom,va fan,till och med encelliga organismer lyckas ju föröka sig så vad är det att vara stolt över?

Sliter på förhållanden gör dom,kostar mycket pengar och sabbar fritiden så varför utsätter man sig för något liknande?

Är man inte helt misslyckad så har man ju levt ut åtminståne några drömmar själv och då behöver man ju inte någon som ska leva ut sina egna misslyckanden.

Så,är det någon som har ett vettigt argument för att sätta både ekonomi och förhållande på spel genom att skaffa en unge får ni gärna delge mig det,vill inte höra "dom är ju så söta" för det är dom inte och kom inte dragandes med det slitna "vem ska betala din pension"för det gör jag själv med de pengar jag sparar geom att låta bli.

Kanske är egoistisk men så kör jag ju hoj så det är kanske inte så förvånande,mönstermedborgare har jag inte heller blivit kallad och världen har tillräckligt med galningar så det finns inget behov av just min genbank heller så ge mig en anledning(eller en att låta bli)

Henrik

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Håller fullständigt med dig.

Det finns inga bra argument för att skaffa barn.
Argument som "tänk vad mycket glädje de kommer ge dig" står sig inte så bra mot "tänk vad mycket de kommer motsätta sig vad du säger, så mycket de kommer kosta, så mycket de kommer ge dig huvudbry, så mycket du kommer oroa dig över vad de gör/inte gör, så många gånger du kommer slita ditt hår, så mycket tid de kommer kräva osv osv...."

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Here we go again... suck..

Vi fattar! folk på sh är så cuting age! barn är waist of time! säger varken att det är rätt eller fel.. men det finns antal trådar om samma sak, ni är inte först på den tanken!

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Verkar finnas ett behov hos alla som är föräldrar att försvara sig eller attackera likt en religiös så fort någon frågar "varför barn?".

Oavsett om det sker öga mot öga eller digitalt så verkar det som att den enda sanna vägen är deras,har aldrig hört någon tala illa om att skaffa barn men samtidigt har jag inte heller fått något som är i närheten av en vettig förklaring till Att skaffa några så då får man ju försöka igen.

Vadan detta hysteriska försvar och förminskande av frågeställningen?
Är det ett sätt att slippa tänka på anledningen själv?

Nu tänker jag på de planerade alltså,inte det som sker i stridens hetta.

Henrik

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det verkar precis som om du tar för givet att det är din tjej som ska föda barnet.
Jag tycker att du ska föda barnet själv.

Mja,vore trevligt men med tanke på mitt trånga bäcken blir det kejsarsnitt och jag är rädd för både sprutor och operationer.

Henrik

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
lycka till min vän:D
har 2 barn och är skild pga barn sliter på förhållandet.
betalar nu 2500 spänn i underhåll i månaden:gnissla
om jag ångrar barnen.......NEJ.
det bästa som har hänt mig:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi säger så här, av alla er som tvärsäkert säger att ni inte ska ha barn, om ni ångrar er så sätter ni in en tusing på mitt konto, jag sätter inte emot, men ni är ju så tvärsäkra att nog kan ni väl lova det?

Eftersom ca 87% av alla människor förökar sig (siffrorna dragna ur röven på sant sporthojsmaner) så är ju chansen väldigt liten att ni tillhör dom 13% som inte kommer att göra det!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Klart man blir glad av en unge när man har haft ett tråkigt toffel-förhållande i 5år :banana
Jag avstår som det ser ut att skaffa barn. Mina argument:
För mycket folk på denna planet. Vi förstör den, ju fler desto värre.
Det finns alldeles för många barn som svälter och dör, hämta hem ett stackars barn om ni nu måste ha ett!
Med barn kommer även ansvar, alla klarar inte av det och jag tror att många förhållanden skiter sig i onödan. Jag blir så trött på stackars mammor som klagar på livet och skaffar en unge till. Människor som inte tänker efter, går i kras. Så jäkla sorgligt...

Sen att skaffa barn pga "Klockan ringer" är ju det sämsta FÖR-argumentet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Alltså, jag har varit emot barn rätt länge, åtminstone innan jag själv var 30 år gammal.
Men tjejen har tjatat till sig det lite tidigare och jag väljer att föra mina gener vidare då jag är starkt för ett elitsamhälle och då måste jag givetvis föra vidare mina utomordentliga gener. Nu hoppas jag bara att jag kan lyckas uppfostra min avkomma korrekt, medan alla andra jävla lata 80-talister duperar sina ungjävlar konstant.

Så om du anser dig ha lika bra gener som en annan så varför inte liksom? Man måste ju rätta till den ojämna statistiken, då idioter tydligen är den mest populära rasen när det gäller människor.

Ett annat bra alternativ är ju om du har för mycket pengar och behöver bli av med dem fort, då är ju barn ett bra alternativt har jag fått klart för mig. Jag håller på och bränner mina surt förvärvade pengar nu för fulla muggar så att ungen inte ska lägga beslag på dem.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Verkar finnas ett behov hos alla som är föräldrar att försvara sig eller attackera likt en religiös så fort någon frågar "varför barn?".

jag vet inte om du syftade på mig, men om du gjorde det så är du ju lite ute och cyklar.. är inte inääärheten av förälder.. infact, bor till och med hemma fortfarande:tungan

Men ok om vi ska dra upp det igen..

Jag har ingen som helst aning, jag spekulerar bara.. försöker sätta mig in i någon annans situation. Men om man har gjort maaaassa kul grejer i livet(rest, festat, knullat, gjort idiotiska sake, festat och knullat lite mer), börjar närma sig 30-35 snåret men läskiga steg, har bra ställt och får till och ed pengar över då man dragit ned på att röjpartygrejer för att man börjar tycka det är tjatigt, har flyttat ihop men en tjej/kille och får på så sätt ännu mer pengar över OCH (sist men inte minst) vill pröva något nytt i livet? Då kanske barn kan vara intressant?

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...