Barn,varför ska man ha dom?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Äh, är man redo så känner man det. Vill du inte ha barn så skaffa inga då. Det kan ju vara så att ni som inte vill ha barn lever med fel tjejer också. Har man den rätta så mixar man med glädje sina gener med denna. Lyxfällanklientelet tänker ju inte riktigt så, de producerar ju ungar med one night stands eller kinakrogspolarna. Ta det som en komplimang.

Håller med de som spyr på svennelivet det alltid verkar innebära med en unge men för min del påverkar det inte nämnvärt. Har samma intressen som förut fast ett nytt intresse bara. Folk som blir som förbytta pga en unge är tröttsamma. Personligen ser jag inte hindren det "innebär" med ungar. Visst det är svårt att få vår 3 mån dotter att somna ibland men det är inte hela världen. Jag blir varken trött eller glåmig för det. Folk gör för stor grej av det hela. Är det nåt man verkligen vill, att ha barn, så finns inga problem.

Men du frågade efter nåt positivt. Enligt mig finns det väldigt många saker. En positiv grej med barn är att de har en förmåga att göra en på strålande gott humör när man har en shitty dag. När man kommer hem och får ett stort leende av sin lilla bebis så glömmer man allt tråkigt i hela världen. Man kan även få göra fjantiga saker som att åka till djurparker o sånt :tummenupp Sen kan man bara ligga och myyyysa också. Fast man bara är en vecka gammal. :)

Bifogat

• Rebecka_5-7dagar 027 - 2.jpg
    Rebecka_5-7dagar 027 - 2.jpg
    45.4 KB · Visningar: 92
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Därimot har jag en jävligt jobbig fråga framför mig!

Vill jag att mina barn ska köra hoj??

Det där har jag tänkt jävligt mycket på. Nu har ju inte jag nån grabb än, och där är ju risken nog större att viljan finns. Men jag tänker nog inte uppmuntra det tyvärr. Fattar inte hur farsan kunde köpa en cross till mig och min storebrorsa när vi var 6 och 8. Inga skydd, nån öppen hjälm som aldrig användes, själva ut i ensliga skogen :D Han ville väl inte ha några mesar men det är fan en balansgång det där.:va

Dreggel och son i ett kodak moment:

Go grabb! Grattis! :tummenupp

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
För att det ligger i mannens gen sen urminnes tider att sprida sin säd och avkomma. Annars bör man kontrollera att man inte är homosexuell eller något...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det finns inga bra argument till att skaffa barn annat än att man vill och att man får en känslosam anknytning till avkomman.

Däremot är det många av de där negativa "anledningarna" som ni nejsägare drar upp bara dravvel. Det blir vad man gör det till så länge man inte bara låter allt ske och sen tar det för vad det är.

Vill man inte ha barn så skaffa inga, det är inga problem, vi är tillräckligt många som gör det ändå som gärna vill ha barn och inser vilken lycka och glädje de små liven ger.

Bifogar bild på min egna hondagalning. :)
david_tgi.jpg

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Den där klockan kom nog inte med i mitt "kitt" när jag föddes :va

Kan bara prata för mig själv och jag planerar inte att skaffa några barn, har känt så sedan jag var betydlig yngre och beslutet känns nästan mer rätt för var dag som går. Det är många aspekter som gjort att jag inte vill ha barn, inte bara argument som "det kostar", "jag gillar inte barn" etc.

Oavsett om man vill ha barn eller inte så tycker jag man ska vara mycket uppriktig med sin partner, jag skulle aldrig kunna drömma om att inleda ett förhållande med någon som gärna vill ha barn när jag känner så starkt för att inte ha barn.

Andra får jättegärna skaffa barn :tummenupp men jag har tagit mitt beslut och dem som känner mig respekterar det och förstår också varför.

Tjatet om barnbarn från farsan behöver jag heller inte oroa mig för (tror aldrig ens att han har nämnt det:va)

Last edited:

Kneedrag

Guest
Det finns inget rätt och fel. Vill du inte ha barn så skaffa inga.

Nu till din fråga , varför skaffar man barn!?
Jag och min sambo har ett underbart förhållande, vi har haft många gemensamma mål genom åren: resor, hojar ,drömmar mycket har man fått uppleva m,m.
Vi kom till en punkt där vi båda kände att något saknas och det är barn, det är sista pusselbiten för oss. Den tanken kom inte bara sådär genom en handvändning, utan det har vi pratat om i många år vad för drömmar, framtidsplaner han och jag önskar tillsammans.
Det är en längtan man känner, det går inte beskriva det på annat sätt.

Alla känner inte så , och det är inte fel det heller.

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
jag tycker inte man ska skaffa barn förrän man känner sig "klar" med sitt liv. men den "biologiska klockan" säger att det är en större risk att få bröstcancer om man får barn efter 30 år..Min källa: mina skolböcker.
Så jag tänkte mig där vid 29 kanske,....
jag har redan planerat min framtid 6 år framåt iaf....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det finns inget rätt och fel. Vill du inte ha barn så skaffa inga.

Nu till din fråga , varför skaffar man barn!?
Jag och min sambo har ett underbart förhållande, vi har haft många gemensamma mål genom åren: resor, hojar ,drömmar mycket har man fått uppleva m,m.
Vi kom till en punkt där vi båda kände att något saknas och det är barn, det är sista pusselbiten för oss. Den tanken kom inte bara sådär genom en handvändning, utan det har vi pratat om i många år vad för drömmar, framtidsplaner han och jag önskar tillsammans.
Det är en längtan man känner, det går inte beskriva det på annat sätt.

Alla känner inte så , och det är inte fel det heller.

Det är märkligt att det ska till en kvinna för att beskriva det så målande. Kan nog instämma i det du säger, det finns ju trots allt i bakhuvudet vissa inpräntade saker som man ska rätta sig efter oavsett om vi vill det eller ej.

Nu ska jag iväg och kolla på spermatruck, finns det inte med elmotor på skiten så ska jag inte ha någon.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
För att det ligger i mannens gen sen urminnes tider att sprida sin säd och avkomma. Annars bör man kontrollera att man inte är homosexuell eller något...
Att sprida sin säd och avkomma inkluderar att mannen ska gå från kvinna till kvinna. Det går ypperligt att kombinera med att inte vilja ha barn. När det gäller mannens gen så bör man nog också kontrollera att man inte är homosexuell eller något om man bara håller sig till en kvinna. :gnissla

MikkE

Guest
När jag är med mina föräldrar vet jag att jag kommer bli en bra förälder till mitt/mina barn. När det blir av får framtiden avgöra.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Det som gör att jag är lite tveksam till det här med kids är mina kassa gener, är bara hyperallergier, hjärtproblem, cancer, skellefteåsjuka och en massa annat bjäffs på båda mina föräldrars sida. Nån borde ha avstyrt deras förökning. :gnissla

jag tycker inte man ska skaffa barn förrän man känner sig "klar" med sitt liv.
Mänskligeten kommer att gå under.

Last edited:

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Själv har jag inga barn, kanske man kommer att ha eller sen inte, det får framtiden avgöra som så många andra säger. En tanke som uppstod när jag funderar på frågan varför man skulle skaffa barn, det var vad har dina/din föräldrar/förälder haft för glädje av dig? Man kanske vill vill uppleva samma sak och därför skaffar folk barn?

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
negativt - har du otur blir det en tjej, och det racker med en karring i hushallet. a andra sidan kan hon ju hjalpa din fru/flickvan att stada laga mat osv nar hon blir lite aldre.

positivt - blir det en liten grabb sa ar det ju bara bonus :) da har du nagon du kan lara allt du kan, leka med, spela fotboll, kora mc, supa och dela allehanda intresse

har sjalv alltid velat ha barn och har nu en liten pag pa 7 manader. finns inget negativt forutom lite mindre somn..

sen haller jag med foregaende talare som namnde att folk som forandras total nar dom far barn ar sa javla trakiga. jag gjor exakt samma som forut, lillen ar bara en bonus.

sen beror det lite pa hur gammal du ar, ar du over sag 40-45 sa skit i det och kop en tax istallet

:)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Man kan aldrig förklara för någon som inte har barn vad som är så speciellt med att ha barn på samma sätt som man inte kan förklara för någon som aldrig varit kär hur det är att vara upp över öronen förälskad.

För ett par år sedan insåg jag att det som skrämde mig mest var att barn inte var skrämmande längre....
Nu har jag en treåring och det är precis så jobbigt stundtals som alla "barnmotståndare" gör gällande och det är precis lika fantastiskt som alla barnförespråkare försöker förklara.

Men jag kommer inte försöka förklara det fantastiska för SH:s rabiata barnmotståndarskara eftersom det är lika meningslöst som att försöka förklara hur det känns att vara tokföräldskad för den som aldrig varit ens en smula kär...

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Så,är det någon som har ett vettigt argument för att sätta både ekonomi och förhållande på spel genom att skaffa en unge får ni gärna delge mig det

För att man vill. Det finns inga vettiga argument för att skaffa hoj heller, men likförbannat gör visa det för att dom vill.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
"Ett litet kärleksbarn" Som det brukar heta... Problemet är bara att många separerar när barnet är 2 bast.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka