Coola Ola
Progressiv klassicist
...text...
Hur gammal är du?
...text...
Personligen tror jag att den mänskliga naturen att fortplanta sig är starkare än massa kvasiargument att inte skaffa barn. Det finns säkerligen några avarter som verkligen inte vill ha barn, men i de allra flesta fall tror jag att det är en försvarsmekanism för att:massa text
Personligen tror jag att den mänskliga naturen att fortplanta sig är starkare än massa kvasiargument att inte skaffa barn. Det finns säkerligen några avarter som verkligen inte vill ha barn, men i de allra flesta fall tror jag att det är en försvarsmekanism för att:
1. Man hittar ingen att få barn med
2. Man kan inte få barn
Hur gammal är du?
Personligen tror jag att den mänskliga naturen att fortplanta sig är starkare än massa kvasiargument att inte skaffa barn. Det finns säkerligen några avarter som verkligen inte vill ha barn, men i de allra flesta fall tror jag att det är en försvarsmekanism för att:
1. Man hittar ingen att få barn med
2. Man kan inte få barn
20, men jag ser inte riktigt vad det har med saken att göra
och min flickvän längtar redan efter barn. Jag gör motstånd så gott jag kan!
Om din flickvän skulle säga att hon är gravid , vad gör du då?
Att du förmodligen är lite tidigt ute för att kategoriskt säga vad du kommer att göra, eller inte göra, senare i livet. Jag är själv ganska negativt inställd till barn och det är möjligt att jag alltid kommer vara det men jag har också till viss del ändrat inställning till hela barn-prylen.
Undrar också om du har många vänner som faktiskt HAR barn eller bara vänner som PRATAR om att de vill ha det? Att barn skulle bli till för att någon vill ha en "accesoar", som du säger, känns som ett väldigt naivt påstående utan egentlig verklighetsförankring.
Då säger man "fixar du dom första åren så är jag kanske bättre med på noterna senare"
lol chicken
Tänk på att du kan inte tvinga en tjej till abort, och att alla skydd är bara är
till 99% säkra den 1% händer (tro mig om man läser gravid och mammaforum). Men ändå stoppar du pitten där!??? va Ska vi skylla på reptilhjärna? är det inte egoistiskt igentligen att göra så, om du nu inte vill ha barn menar jag?
Det är bara o face the fact det kan ta sig även om du inte vill.
Mitt råd till dig och flera som inte vill bli farsa än eller aldrig tänk lite längre fram än bara just nu för tillfället när du umgås med din tjej.
Ursäkta min attityd men jag är trött och vill inte läsa fler trådar om "min kille hotar att döda mig om jag inte gör abort" på mammaforum m,m
Vet inte hur jag ska förklara tydligare med text här för att ja kanske få in lite vett ,tror nog några här borde fråga era päron om saken faktiskt.
Tänk på att du kan inte tvinga en tjej till abort.
vad kan man annat göra ifall tjejen överrumplar en med "jag är gravid!"
Jag tycker helt klart att du har en valid fråga här.
Jag gick själv i 35 år och tänkte som du gör, funderade på varför man ska sätta ett liv till den här världen, varför förstöra det bra liv man har?
Man kan gå ut när man vill, man kan lägga pengarna på vad man vill, man är obunden och tröttnar man på tjejen så är det bara att lyfta på hatten och tacka för sig.
Jag hade sjukt höga krav på mig själv när det gällde barn. Efter att ha lyckats avverka ett antal plastungar så hade man ju sett baksidan på myntet, så tiden skulle vara rätt, det skulle vara rätt tjej, man skulle ha rätt jobb, rätt ekonomi, rätt boende, nedförsbacke, medvind och solen skulle stå i 45 grader från basen på Orions bälte.
Men nu sitter jag här med en son på lite över 1,5 år och en bulle till i ugnen, och jag kan säga att jag ångrar inte grabben för allt smör i Småland.
Inte mycket stämde kan jag säga, tjejen och jag hade precis gjort slut när hon kom med graviditetsbeskedet, ekonomin var i kaos, boendet i kaos och jag var arbetslös när hon berättade det. Men det är lugnt Saker ordnar sig när de behöver ordna sig. Man kan inte vänta på att allt ska vara optimalt, för det blir det aldrig...iaf inte om man väntar.
Dreggel och son i ett kodak moment:
Om ett tag kommer du på knepet att bära barnet på höften - då kan man t o m fixa disk o laga mat samtidigtEtt litet tips bara, vänta inte FÖR länge med att skaffa barn om ni planerar att göra det.
Det finns nog en del fördelar med att vara lite äldre förälder men det finns vissa fysiska fördelar med att vara lite yngre.
Jag känner t ex att ryggen tar en sjuhelvetes massa stryk av att ha kids. Nu har jag normalt sett inga större problem med ryggen men min kropp har det senaste året varit mer i 90 grader än upprätt kan jag säga.
Om din farsa hade tänkt som du
då skulle du simma på nån avlopp eller ligga på en toapappersbit efter en härligt runk...vad förredar du?
Och ingen tjej kan tvinga en kille att vara pappa, trots det så finns det tjejer som slutar med sina preventivmedel utan att tala om det för sina killar, så "får dom ta konsekvenserna"
Antingen stannar killen och gör sitt bästa, eller så sticker killen och då är det han som är svinet....
Killen får hursomhelst betala för något han inte har velat vara delaktig i.
Men det skrivs inte lika mycket om det på dom där mamma-forumen va?
jag är ingen expert men jag gissar du har två val.
1. Du tar ditt ansvar och gör det bästa av situationen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|