Barn,varför ska man ha dom?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Det är väl tur att det finns folk som vill skaffa barn, annars så skulle väl ingen av oss finnas till lr?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Personligen tror jag att den mänskliga naturen att fortplanta sig är starkare än massa kvasiargument att inte skaffa barn. Det finns säkerligen några avarter som verkligen inte vill ha barn, men i de allra flesta fall tror jag att det är en försvarsmekanism för att:

1. Man hittar ingen att få barn med
2. Man kan inte få barn

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Personligen tror jag att den mänskliga naturen att fortplanta sig är starkare än massa kvasiargument att inte skaffa barn. Det finns säkerligen några avarter som verkligen inte vill ha barn, men i de allra flesta fall tror jag att det är en försvarsmekanism för att:

2. Man kan inte få barn

Ligger nåt i det du säger, men som sagt, detta är inte anledningen i alla fall, men många dock.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Den röda tråden för majoriteten som skaffar barn är att de har slut på idéer vad de ska fylla sina liv med. Sen när barnen kommer skriver man på ett papper där man förbinder sig att säga "har man inga barn fattar man inte", "det är värt skitåren" och liknande floskler. Lyder man inte ryker barnbidraget.

peppureikä

Guest
Om din farsa hade tänkt som du

då skulle du simma på nån avlopp eller ligga på en toapappersbit efter en härligt runk...vad förredar du?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur gammal är du? :)

20, men jag ser inte riktigt vad det har med saken att göra:)

2. Man kan inte få barn

En av skillnaderna mellan oss människor och andra djur är att vi inte är riktigt lika starkt drivna av uråldriga instinkter, så det är jag inte helt övertygad om.

Däremot tror jag att du kan ha rätt i att det i många fall bara handlar om att "skylla ifrån sig". Dock inte i mitt fall, jag vet att jag är fertil (har dock inga ungar som tur är, det "gick över"...) och min flickvän längtar redan efter barn. Jag gör motstånd så gott jag kan!

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
20, men jag ser inte riktigt vad det har med saken att göra:)

Att du förmodligen är lite tidigt ute för att kategoriskt säga vad du kommer att göra, eller inte göra, senare i livet. Jag är själv ganska negativt inställd till barn och det är möjligt att jag alltid kommer vara det men jag har också till viss del ändrat inställning till hela barn-prylen.

Undrar också om du har många vänner som faktiskt HAR barn eller bara vänner som PRATAR om att de vill ha det? Att barn skulle bli till för att någon vill ha en "accesoar", som du säger, känns som ett väldigt naivt påstående utan egentlig verklighetsförankring.

Kneedrag

Guest
och min flickvän längtar redan efter barn. Jag gör motstånd så gott jag kan!

Om din flickvän skulle säga att hon är gravid , vad gör du då?:)

Tänk på att du kan inte tvinga en tjej till abort, och att alla skydd är bara är
till 99% säkra den 1% händer (tro mig om man läser gravid och mammaforum). Men ändå stoppar du pitten där!??? va Ska vi skylla på reptilhjärna? :va är det inte egoistiskt igentligen att göra så, om du nu inte vill ha barn menar jag?

Det är bara o face the fact det kan ta sig även om du inte vill.
Mitt råd till dig och flera som inte vill bli farsa än eller aldrig tänk lite längre fram än bara just nu för tillfället när du umgås med din tjej. :)

Ursäkta min attityd men jag är trött och vill inte läsa fler trådar om "min kille hotar att döda mig om jag inte gör abort" på mammaforum m,m

Vet inte hur jag ska förklara tydligare med text här för att ja kanske få in lite vett ,tror nog några här borde fråga era päron om saken faktiskt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Att du förmodligen är lite tidigt ute för att kategoriskt säga vad du kommer att göra, eller inte göra, senare i livet. Jag är själv ganska negativt inställd till barn och det är möjligt att jag alltid kommer vara det men jag har också till viss del ändrat inställning till hela barn-prylen.

Undrar också om du har många vänner som faktiskt HAR barn eller bara vänner som PRATAR om att de vill ha det? Att barn skulle bli till för att någon vill ha en "accesoar", som du säger, känns som ett väldigt naivt påstående utan egentlig verklighetsförankring.

Har haft samma inställning ett bra tag och kan inte se varför jag skulle ändra mig. Har ju redan kommit till insikt så att säga:D

Har många vänner som antingen har barn eller är med barn, och jag har gott om verklighetsförankrade grunder för mitt påstående. Dessutom ser man ju kids som springer omkring med sin unga farsa vart man än kollar när man är ute, och varje gång har pappan samma melankoliska och ointresserade ansiktsuttryck när denne ser på sitt lilla barn... Och det ger i alla fall mig känslan av att det där inte var ett helt genomtänkt beslut... "äh vafan, vi skaffar barn. Hur kul som helst ju, hur svårt kan det vara? Vi kommer bli värsta coola unga förä'ldrarna och ungen ska få göra precis som den vill... Det här kommer bli skitbra!". En leksak för att roa föräldrarna med andra ord. Mammam däremot är allt som oftas överförtjust i sitt lilla glin och drar med ungen precis överallt för att få skryta med den inför vänner och bekanta, för precis allt med ungen är ju så himla underbart... En accessoar med andra ord.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Tänk på att du kan inte tvinga en tjej till abort, och att alla skydd är bara är
till 99% säkra den 1% händer (tro mig om man läser gravid och mammaforum). Men ändå stoppar du pitten där!??? va Ska vi skylla på reptilhjärna? :va är det inte egoistiskt igentligen att göra så, om du nu inte vill ha barn menar jag?

Det är bara o face the fact det kan ta sig även om du inte vill.
Mitt råd till dig och flera som inte vill bli farsa än eller aldrig tänk lite längre fram än bara just nu för tillfället när du umgås med din tjej. :)

Ursäkta min attityd men jag är trött och vill inte läsa fler trådar om "min kille hotar att döda mig om jag inte gör abort" på mammaforum m,m

Vet inte hur jag ska förklara tydligare med text här för att ja kanske få in lite vett ,tror nog några här borde fråga era päron om saken faktiskt.

Får panik. För tillfället känner jag mig dock hyfsat säker då hon kör med P-stav (ingen har blivit gravid med p-stav hittills i alla fall).

Det vet jag mycket väl, och det tycker jag faktiskt är lite orättvist. Det är inte bara jag i det här förhållandet som vill ha sex, men däremot är det bara hon som vill ha ungar. Trots det har jag dock ingen chans eller möjlighet att påverka om det faktiskt skulle råka bli ett barn av det någon gång i framtiden, det är bara hennes val atta ntingen behålla eller inte. ÄR det helt sjyst egentligen? Nog för att det är hennes kropp, men vi män kan ju inte avsäga oss ansvaret ens om vi alltid uttryckt vårt önskan om att inte bli far. Blir hon emd barn och inte vill göra abbort så sitter vi i skiten och förväntas antingen ta hand om ungen eller betala underhåll. Återigen, är det sjyst? Vill tjejen nu vara ensam om beslutet får hon också vara ensam om ansvaret, det är min mening.

Jag skyller på att det är skönt att knulla, och jag förstår inte riktigt vad du menar är egoistiskt. Att knulla om man inte vill bli förälder? Det ena är inte nödvändigtvis förknippat med det andra i dagens samhälle, så nej. Det tycker jag inte. Och som sagt, det är inte bara jag...

Som sagt, tycker inte att det är helt sjyst allt det där. Men för tillfället känner jag mig hyfsat säker. Problemet är ju just att jag tänker längre fram... Vill hon inte fortsätta med preventivmedel även i framtiden så får jag ta tag i det problemet då. Jag kan trots allt sterilisera mig om det skulle vara så...

Jag skulle aldrig vidta några sådana åtgärder om hon faktiskt skulle bli på smällen och inte vilja göra abort. Jag älskar min flickvän, men jag vill inte ha kids. Och det är en jävligt läskig tanke egentligen: Vad händer om hon blir gravid och inte vill göra abort? Kanske ändrar jag mig totalt och inser något som jag inte vet nu när ungen väl är ute, men tänk om jag inte gör det? Kul det skulle vara för den ungen att växa upp i en värld där farsan inte ville ha honom/henne...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Tänk på att du kan inte tvinga en tjej till abort.

Och ingen tjej kan tvinga en kille att vara pappa, trots det så finns det tjejer som slutar med sina preventivmedel utan att tala om det för sina killar, så "får dom ta konsekvenserna"

Antingen stannar killen och gör sitt bästa, eller så sticker killen och då är det han som är svinet....
Killen får hursomhelst betala för något han inte har velat vara delaktig i.

Men det skrivs inte lika mycket om det på dom där mamma-forumen va?

Last edited:

Kneedrag

Guest
vad kan man annat göra ifall tjejen överrumplar en med "jag är gravid!" :näsblod

jag är ingen expert men jag gissar du har två val.

1. Du tar ditt ansvar och gör det bästa av situationen.

2. Du skiter i det helt och hållet. Är en iskall jävel utan hjärta och hjärna.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tycker helt klart att du har en valid fråga här.
Jag gick själv i 35 år och tänkte som du gör, funderade på varför man ska sätta ett liv till den här världen, varför förstöra det bra liv man har?
Man kan gå ut när man vill, man kan lägga pengarna på vad man vill, man är obunden och tröttnar man på tjejen så är det bara att lyfta på hatten och tacka för sig.
Jag hade sjukt höga krav på mig själv när det gällde barn. Efter att ha lyckats avverka ett antal plastungar så hade man ju sett baksidan på myntet, så tiden skulle vara rätt, det skulle vara rätt tjej, man skulle ha rätt jobb, rätt ekonomi, rätt boende, nedförsbacke, medvind och solen skulle stå i 45 grader från basen på Orions bälte.

Men nu sitter jag här med en son på lite över 1,5 år och en bulle till i ugnen, och jag kan säga att jag ångrar inte grabben för allt smör i Småland.
Inte mycket stämde kan jag säga, tjejen och jag hade precis gjort slut när hon kom med graviditetsbeskedet, ekonomin var i kaos, boendet i kaos och jag var arbetslös när hon berättade det. Men det är lugnt :) Saker ordnar sig när de behöver ordna sig. Man kan inte vänta på att allt ska vara optimalt, för det blir det aldrig...iaf inte om man väntar. :)

Dreggel och son i ett kodak moment:

så jävla klockren:D

schysst gaddning btw:tungan

Robz

Guest
Ett litet tips bara, vänta inte FÖR länge med att skaffa barn om ni planerar att göra det.
Det finns nog en del fördelar med att vara lite äldre förälder men det finns vissa fysiska fördelar med att vara lite yngre.
Jag känner t ex att ryggen tar en sjuhelvetes massa stryk av att ha kids. Nu har jag normalt sett inga större problem med ryggen men min kropp har det senaste året varit mer i 90 grader än upprätt kan jag säga.
Om ett tag kommer du på knepet att bära barnet på höften - då kan man t o m fixa disk o laga mat samtidigt:tummenupp

Om din farsa hade tänkt som du
då skulle du simma på nån avlopp eller ligga på en toapappersbit efter en härligt runk...vad förredar du?
:hihi

I övrigt får jag nog säga att det till 98% handlar om "mognad" och självförverkligande enligt Maslows behovstrappa...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Behovshierarki

En del, oftast under 25, söker steg 2 & 3... Inga barn!
En del, sällan över 35 är kvar i ovanstående av olika orsaker.
Vid steg 3 till 4 söker man avkomma och uppskattar densamma - det är alltså ej sexuellt betingat - sex kan man ju få var som - eller hur? :rolleyes:

Vid steg 4 till 5 så är brist på barn ett problem - oftast.

Själv tycker jag att barnen (2 killar på 8 o 13) är det bästa! En fantastisk fru, som förstår att jag behöver 5-7 bakdäck per år gör inte saken sämre. Ekonomi och värderingar är i balans...

Någon frågade om barnen skulle få köra hoj - hmmmm, beror nog på hur de är. Min äldre får bara åka - den yngre som inte vill och inte cyklar bakhjul vid 5 års ålder kanske får...... svårt det där :gnissla

Kneedrag

Guest
Och ingen tjej kan tvinga en kille att vara pappa, trots det så finns det tjejer som slutar med sina preventivmedel utan att tala om det för sina killar, så "får dom ta konsekvenserna"

Antingen stannar killen och gör sitt bästa, eller så sticker killen och då är det han som är svinet....
Killen får hursomhelst betala för något han inte har velat vara delaktig i.

Men det skrivs inte lika mycket om det på dom där mamma-forumen va?

Javisst du har en poäng men det finns kodis om man vill va på den säkra sidan eller är det bara tjejen som har ansvaret?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
jag är ingen expert men jag gissar du har två val.
1. Du tar ditt ansvar och gör det bästa av situationen.

Det var ju det som låg i mitt svar, man måste ju börja någonstans, att gå direkt från att inte vilja ha barn eller inte tänkt på det direkt till "jovisst, det här blir jättebra" är nog inte att vara ärlig.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka