Barn,varför ska man ha dom?

Kneedrag

Guest
Det var ju det som låg i mitt svar, man måste ju börja någonstans, att gå direkt från att inte vilja ha barn eller inte tänkt på det direkt till "jovisst, det här blir jättebra" är nog inte att vara ärlig.

Finns inget som säger att det blir jättebra, många skiljer sig ju efter första barnet.
Men men barnen vet ju iallafall vem farsan är och mamman är.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jag är ingen expert men jag gissar du har två val.

1. Du tar ditt ansvar och gör det bästa av situationen.

2. Du skiter i det helt och hållet. Är en iskall jävel utan hjärta och hjärna.

Som GuW sa, det är ju jävligt lätt om man nu inte riktigt varit delaktig i beslutet... Och visst, det finns kådisar. MEn vafan, tror man nu att hon tar andra preventivmedfel så ska man väl inte behöva dubbelgardera sig sådär? Eller menar du att man inte ska lita på sin flickvän? Tycker inte riktigt att det är mannen som sticker som är svinet om han nu inte riktigt fått en chans att bestämma.

Men ja, om min tjej inte vill fortsätta med sina p-prylar när tiden på den nuvarande gått ut så får jag väl vidta antipappa-åtgärder då. Antingen kådisar eller sterilisering.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Javisst du har en poäng men det finns kodis om man vill va på den säkra sidan eller är det bara tjejen som har ansvaret?

Näe, men har man gökat utan kådis för att tjejen har använt P-piller/annat och sedan plötsligt slutar med det utan att tala om det så är det ju jävligt svårt att veta för killen att det är hans ansvar helt plötsligt? :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Som GuW sa, det är ju jävligt lätt om man nu inte riktigt varit delaktig i beslutet... Och visst, det finns kådisar. MEn vafan, tror man nu att hon tar andra preventivmedfel så ska man väl inte behöva dubbelgardera sig sådär? Eller menar du att man inte ska lita på sin flickvän? Tycker inte riktigt att det är mannen som sticker som är svinet om han nu inte riktigt fått en chans att bestämma.

Men ja, om min tjej inte vill fortsätta med sina p-prylar när tiden på den nuvarande gått ut så får jag väl vidta antipappa-åtgärder då. Antingen kådisar eller sterilisering.

Man kan aldrig lita på en människa av honkön :fakta
Så ge fan i att spruta direkt på äggstockarna så är det lugnt, kan inte folk sikta nu för tiden eller? Min tjej slutade med p-piller lååångt innan jag väl siktade på äggstockarna, enligt biologiboken så kan hon omöjligt bli gravid utan att bli befruktat :jungfrufödelse

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Man kan aldrig lita på en människa av honkön :fakta
Så ge fan i att spruta direkt på äggstockarna så är det lugnt, kan inte folk sikta nu för tiden eller? Min tjej slutade med p-piller lååångt innan jag väl siktade på äggstockarna, enligt biologiboken så kan hon omöjligt bli gravid utan att bli befruktat :jungfrufödelse

Sant:hihi

Biologiboken lär oss dock också att även avbrutna samlag kan ge avkomma...:näsblod

Kneedrag

Guest
:gråta

Misstag kan ske faktiskt och som jag skrev finns fall där tjejer inte slarvat med p-piller och ändå blivit gravida, och då står hon och du där.

Tycker en del killar tar så lätt på det här , hon slutade med p-piller:gråta muhhahhha. Vad så det är bara hon som ska skydda sig???? eller är det så jobbigt att använda kodis. Är det lathet eller vad?
Fan finns ju tjejer som dör pga använding av p-piller. blodproppar tydligen.

Tycker ansvaret ligger på båda att skydda sig och om det tar sig så får man lösa det på bästa sätt för båda.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Misstag kan ske faktiskt och som jag skrev finns fall där tjejer inte slarvat med p-piller och ändå blivit gravida, och då står hon och du där.

"slarvat" var det ja... NEj, just nu finns inget slarv med i beräkningarna då stavvarianten avger hormon ständigt, så ett litet "ojdå, glömde pillret" finns helt enkelt inte. Däremot tar ju stavarna slut någon gång, och vill hon då inte ha en ny kommer jag ta det jävligt försiktigt.

Och som sagt, det är inte helt sjyst att det är helt upp till tjejen att besluta vad som görs om nu ett "misstag" skulle inträffa.

Då var de inte speciellt avbrutna, killen kunde helt enkelt inte knipa åt innan han hann ge henne ett tomteskägg :tomten

Appapp, även försatsen innehåller spermier:mattias

Last edited:

Kneedrag

Guest
"slarvat" var det ja... NEj, just nu finns inget slarv med i beräkningarna då stavvarianten avger hormon ständigt, så ett litet "ojdå, glömde pillret" finns helt enkelt inte. Däremot tar ju stavarna slut någon gång, och vill hon då inte ha en ny kommer jag ta det jävligt försiktigt.

Och som sagt, det är inte helt sjyst att det är helt upp till tjejen att besluta vad som görs om nu ett "misstag" skulle inträffa.

Appapp, även försatsen innehåller spermier:mattias

Stoppa inte pitten där då, vad är problemet? . Ahhh just det ja du vill ha roligt men inte betala priset. Moget grabbar moget

Åsså finns dom där tjejerna som lovar att dom inte har slarvat med pillrena....

googla och du hittar

edit jag var snäll och gjorde det år dig :) http://www.familjeliv.se/Forum-4-46/m318269.html

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Stoppa inte pitten där då, vad är problemet? . Ahhh just det ja du vill ha roligt men inte betala priset. Moget grabbar moget

Lägg av, du vet mycket väl att det inte bara är vi killar som vill ha kul. Eller du knullar bara i syfte att fortplanta dig? Hycklerska.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Alla skriver kodis!? Heter det inte kÅdis???? På min gata heter det iaf så...

Kneedrag

Guest
Lägg av, du vet mycket väl att det inte bara är vi killar som vill ha kul. Eller du knullar bara i syfte att fortplanta dig? Hycklerska.

Självklart tjejer som killar vill ha kul.

En del tänker efter en del inte.....
så är det ju bara, alla är olika.

ha ha nu tror jag nog jag har skrämt upp dig. Satt och undra om du kommer fråga din flickvän lite....senare

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jaha, det är alltså ett pris man är skyldig att betala alla man har haft sex ett flertal gånger med, när det nu passar tjejen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Självklart tjejer som killar vill ha kul.

En del tänker efter en del inte.....
så är det ju bara, alla är olika.

ha ha nu tror jag nog jag har skrämt upp dig. Satt och undra om du kommer fråga din flickvän lite....senare

Då så.

Jag tänker efter massor, jag vill inte ha barn. Om vi säger såhär: Hade min flickvän inte haft sin p-stav så hade jag inte knullat med henne, i alla fall inte utan kondom. Jag är inte så dum att jag chansar på den punkten.

Så jag tycker inte att det är riktigt sjyst att anklaga mig för att dels inte tänka efter, dels inte vilja ta ansvar/konsekvenser och dels vara egoistisk;)

Behöver inte fråga, vet att pinnen (p-staven alltså) sitter säkert där den ska:D

Alla skriver kodis!? Heter det inte kÅdis???? På min gata heter det iaf så...

Kondom heter det:tungan

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Då så.

Jag tänker efter massor, jag vill inte ha barn. Om vi säger såhär: Hade min flickvän inte haft sin p-stav så hade jag inte knullat med henne, i alla fall inte utan kondom. Jag är inte så dum att jag chansar på den punkten.

Så jag tycker inte att det är riktigt sjyst att anklaga mig för att dels inte tänka efter, dels inte vilja ta ansvar/konsekvenser och dels vara egoistisk;)

Behöver inte fråga, vet att pinnen (p-staven alltså) sitter säkert där den ska:D

Kondom heter det:tungan

Du är för ung bara. Var sak har sin tid.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du är för ung bara. Var sak har sin tid.

Det är fullt möjligt:)

Missförstå mig inte, jag är inte emot reproduktion. Jag bara överlåter det hellre åt andra och ser gärna att dessa andra ska ha tänkt igenom saken noga samt ha vettiga grunder för det (dvs inte vilja ha ungen som leksak eller accessoar):tummenupp

Grattis till din (blivande) knodd förresten!:D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...