Barn,varför ska man ha dom?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
jag vet att jag är fertil

Fertil är inte samma sak som att man vaknar av att det är kladdigt i pyjamasbyxan när man har drömt om sin högstadiefröken.

Förövrigt är du för ung för att ens tänka barntankar. Vad är det för WT du umgås med egentligen om alla är så unga och har ungar som de skiter i? :confused:

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fertil är inte samma sak som att det blir kladdigt i pyjamasbyxan när man drömmer om sin högstadiefröken. :tuttar

Förövrigt är du för ung för att ens tänka barntankar. Vad är det för WT du umgås med egentligen om alla är så unga och har ungar som de skiter i? :confused:

Nu var det inte riktigt det jag syftade på men låt gå för det;)

Jag tänker inga barnatankar, bara antibarnatankar!
Ok, umgås kanske var fel ord. Men i min umgängeskrets finns de. Och man ser dem när man går omkring på stan eller helt enkelt vistas bland andra människor... OCh jag blir lika ledsen varje gång. Mår dåligt själv för de stackars ungar som har så fullkomligt likgiltiga föräldrar...

Stod i kiosken vid en lokal fotbollsmatch för ett tag sen. Såg en man i kanske 35-årsåldern med sina tre små med sig, två unga grabbar och en pytteliten tjej. Det enda han gjorde var att beställa av korv till sig själv innan han satte sig vid en stol och kollade matchen. Den enda uppmärksamhet han gav ungarna var när han skällde på dem för att de sprang omkring för mycket, elkte för mycket eller väsnades för mycket. Inte en enda gång kunde jag se någon form av kärlek i hans ögon när han såg på barnen. Han verkade snarare irriterad över att behöva dras med såna skitungar... Hur tänker man egentligen när man blir en sån förälder? Och varför blir man förälder flera gånger om man nu beter sig sådär? Nu är det möjligt att det kanske fanns förmildrande omständigheter just denna gång (vad vet jag, frugan kanske nyss dött eller nåt), men ändå... Jag blev riktigt ledsen över att se hur dålig hand han tog om sina ungar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nu var det inte riktigt det jag syftade på men låt gå för det;)

Jag tänker inga barnatankar, bara antibarnatankar!
Ok, umgås kanske var fel ord. Men i min umgängeskrets finns de. Och man ser dem när man går omkring på stan eller helt enkelt vistas bland andra människor... OCh jag blir lika ledsen varje gång. Mår dåligt själv för de stackars ungar som har så fullkomligt likgiltiga föräldrar...

Stod i kiosken vid en lokal fotbollsmatch för ett tag sen. Såg en man i kanske 35-årsåldern med sina tre små med sig, två unga grabbar och en pytteliten tjej. Det enda han gjorde var att beställa av korv till sig själv innan han satte sig vid en stol och kollade matchen. Den enda uppmärksamhet han gav ungarna var när han skällde på dem för att de sprang omkring för mycket, elkte för mycket eller väsnades för mycket. Inte en enda gång kunde jag se någon form av kärlek i hans ögon när han såg på barnen. Han verkade snarare irriterad över att behöva dras med såna skitungar... Hur tänker man egentligen när man blir en sån förälder? Och varför blir man förälder flera gånger om man nu beter sig sådär? Nu är det möjligt att det kanske fanns förmildrande omständigheter just denna gång (vad vet jag, frugan kanske nyss dött eller nåt), men ändå... Jag blev riktigt ledsen över att se hur dålig hand han tog om sina ungar.

Finns en massa folk som borde ha blivit kastrerade/steriliserade för länge sen men det har väl inget att göra med om just du ska ha snorisar? Jag tycker du ska ta och glömma allt vad barn heter i tio års tid. Säg till frugan din och sluta tjafsa om det också. Det eller dumpa henne. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Finns en massa folk som borde ha blivit kastrerade/steriliserade för länge sen men det har väl inget att göra med om just du ska ha snorisar? Jag tycker du ska ta och glömma allt vad barn heter i tio års tid. Säg till frugan din och sluta tjafsa om det också. Det eller dumpa henne. :tummenupp

Det är helt sant, och jag tror inte att jag skulle ha blivit en sån förälder heller om jag nu blir en alls. Vad jag menade var bara att såna föräldrar nog inte tänkt igenom det här med att skaffa barn tillräckligt noga eller haftr tillräckligt bra anledningar att göra det. Sen har jag andra anledningar till att själv inte vilja ha snorisar:)

Visst, emn jag fortsätter gärna glömma sen också:gnissla Det där med tösabiten min får vi väl diskutera antar jag, men hon verkar redan ha bestämt sig för att hon ska bli mor... Så vi får väl se vad som händer antar jag... Jag ska då inte bli far (och jag ska inte uppfostra någon annans ungar heller).

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
För mig som ingenjör är barnfrågan ganska enkel.
Hur mycket växthusgas och partiklar absorberer en människa under hela sin levnad i förhållande till det hon avger?

I motsatsförhållande står kapitalismens krav på pyramidal åldersrepresentation

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*

amen:tummenupp

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hej igen,hänt lite sen jag senast visade intresse i min tråd. :)

Har inte varit ointresserad utan bara upptagen och ej hemma men kollat via mobilen så jag har varit uppdaterad.

Har gett mig några tankeställare och även en annan inställning till några medlemmar+något att tänka på på allvar.

Har ett tryggt liv med allt fixat och är skuldfri i eget stort hus så just den ekonomiska biten och boendet är fixad,tanten och jag har varit tillsammans så länge att historieböckerna inte kan fastställa när det började men det känns fortfarande kul så det är iget infall i ett nytt förhållande med förändringar i boende eller annat.

Vi har samma intressen(tyvärr)då bankörning tillsammans med en unge kanske inte funkar,blir iaf. den största striden hemma då det ska bestämmas vem som ska köra är jag rädd för men det går väl att fixa med olika grupper kanske.

Trivs även med hennes syskonbarn,lirar tv-spel med dom och jag lärde hennes broschas 13åriga grabb köra både bil och RD i somras till grabbens farsas stora förtret :),blev även en provapådag på g-åsen för honom i höstas som han älskade,grabben ser upp till mig så helt kass kan man ju inte vara på den fronten heller.

Kanske bara ska ge upp och låta tjejen få sin vilja igenom...
Har varit neg. så länge att jag nästan glömt varför men allt tjat har inte fått mig mer positivt inställd direkt,är stönig och vägrar normalt ge efter så det kanske beror på det med.

Bushido,du har samma inställning som jag hade för en evighet sen men lite mjuknar man med åren,sen bestämer bara stönigheten och principer resten.
Principer har jag lärt mig med åren att det är något av det dummaste man kan ha då de sabbar all möjlighet att lära sig något nytt,stönighet kan man bearbeta bort bara man vill och jag försöker just nu utan att ge avkall på min person,får se hur det går.

Aja,livet går vidare varesig jag förökar mig eller inte så det är ju inte något viktigt direkt,annars vill jag tacka för att Ni inte totalt slaktade tråden som så ofta sker,finns kanske hopp för SH ändå. ;)

Vad gäller hur jag ställer mig till om farsan satsat i ett dasspapper istället måste jag ju i all enkelhet förklara att det inte skulle spelat mig någon som helst roll idag,dig dock då din kommentar inte kunnat synas. ;)

Tack för visat intresse,på återhörande
Henrik

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Ett litet komplement till mitt tidigare inlägg i den här tråden bara.. Sitter just nu här kl 3 på natten med en Dotter på 2 veckor.

Sen kl 11 har det varit 3 nerskitna blöjor (sånnadär som rinner över) Baby semp en gång i timman. Hon somnar innan hon har ätit klart så hon är hungrig typ direkt. Jag har lovat frugan och hålla vakt i 2 nätter eftersom hon skriver upp idag (tis) och kör upp imorgon (ons) för B-kort.

Enda som lugnar just nu är att jag vet att det här går över.. Om ett par månader... :gnissla:gnissla

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Ett litet komplement till mitt tidigare inlägg i den här tråden bara.. Sitter just nu här kl 3 på natten med en Dotter på 2 veckor.

Sen kl 11 har det varit 3 nerskitna blöjor (sånnadär som rinner över) Baby semp en gång i timman. Hon somnar innan hon har ätit klart så hon är hungrig typ direkt. Jag har lovat frugan och hålla vakt i 2 nätter eftersom hon skriver upp idag (tis) och kör upp imorgon (ons) för B-kort.

Enda som lugnar just nu är att jag vet att det här går över.. Om ett par månader... :gnissla:gnissla

Fortare än du anar!
Jag tittade på min äldsta dotter idag och undrade när fanken hon blev tillräckligt lång för att själv ta vatten vid vasken utan att släpa fram stolar och annat.
Det känns definitivt inte som om det var fem år sedan vi kom hem från BB.

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Fortare än du anar!
Jag tittade på min äldsta dotter idag och undrade när fanken hon blev tillräckligt lång för att själv ta vatten vid vasken utan att släpa fram stolar och annat.
Det känns definitivt inte som om det var fem år sedan vi kom hem från BB.

Jo jag vet, det här är min 4e. Det går fortare än man tror, svårt bara när man sitter där (här)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vadan detta hysteriska försvar och förminskande av frågeställningen?
Kanske för att ”frågeställningen” är formulerad som vore den skriven av en 13-åring?

För mig som ingenjör är barnfrågan ganska enkel.
Hur mycket växthusgas och partiklar absorberer en människa under hela sin levnad i förhållande till det hon avger?

I motsatsförhållande står kapitalismens krav på pyramidal åldersrepresentation
Kom igen... :rolleyes:

http://www.ne.se/rationalisering/1145330

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kanske för att ”frågeställningen” är formulerad som vore den skriven av en 13-åring?

Kom igen... :rolleyes:

http://www.ne.se/rationalisering/1145330

Oj, det här var ett gammalt inlägg.

Ja endera måste mänskligheten radikalt ändra livstil, resvanor och resursförbrukning... eller bli färre.

Hela vår livstil är ju dock ihopvävd med expansion, eftersom vi lever över våra tillgångar så måste samhället ha en pyramidal åldersrepresentation. Ngn annan måste betala hela tiden.

Ngt rättfärdigande från min sida behövs inte, jag är inte så betagen av bebisar. De snackar så dålig svenska :gnissla

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
...för att folk vill att man ska ha barn, för att passa in i den bilden andra ska ha av en? Om jag av någon outgrundlig anledning får ett habegär av barn så får jag återkomma men i nuläget känns det fantastiskt främmande. I synnerhet som jag inte träffat någon är jag skulle kunna tänka mig att ha barn med även om jag velat själv. Är väldigt intolerant mot ljuden barn klämmer ur sig.

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
1800
.....

Kanske är egoistisk men så kör jag ju hoj så det är kanske inte så förvånande,mönstermedborgare har jag inte heller blivit kallad och världen har tillräckligt med galningar så det finns inget behov av just min genbank heller så ge mig en anledning(eller en att låta bli)

Henrik

Det är väl mer egoistiskt att skaffa barn än att låta bli?

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Varför?

- Det är väll människans huvuduppgift här i livet?...

Tänk på allt ditt slit dina föräldrar gjort för att få dig ?? är det inte " din " tur/uppgift att fortsätta " Livscirkeln "

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Varför?

- Det är väll människans huvuduppgift här i livet?...

Tänk på allt ditt slit dina föräldrar gjort för att få dig ?? är det inte " din " tur/uppgift att fortsätta " Livscirkeln "

Diskutabelt. Det är ju inte så att vi är utrotningshotade. Huvuduppgiften är väl att man ska må så jävla bra det går de sketna åren man är vid liv.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka