Barros spekulationer

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Klippt från crash.net, men det verkar som honda petar in barros i repsol.

In a follow-up to yesterday's article on Crash.net, it has now been confirmed that Alex Barros is planning to settle his future before the Sepang test, at the end of this month.

"We still can't say anything about the matter, but expect to make an announcement to the press next week," Barros' spokeswoman told Crash.net Brazil.

It now seems almost certain that the announcement will officially name Barros as riding alongside Nicky Hayden, at the Repsol Honda team.

The 32-year-old could then make his debut for the factory outfit on January 21, the start of a three-day Honda test at the Malaysian circuit.

2003 Yamaha development rider Norick Abe is expected to replace Barros at the Fortuna backed Tech 3 team.

Yamaha will be present at Sepang from January 24 - 26, where Valentino Rossi will make his much anticipated M1 debut.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ganska väntat trots allt. En erfaren förare jämte Hayden. Dock är väl Barros andrepilot i det teamet med tanke på Haydens starka avslutning.
Abe tillbaka känns lite tråkigt men ändå kul. Tråkigt för det hade varit roligt med nytt blod i MotoGp men roligt eftersom Abe under säsongen visade att han kan köra och gjorde det lika bra som de andra Yamahaförarna då han fick chansen.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nja, även om Hayden visade en fin kurva uppåt så har han inte vunnit något ännu, vilket barros har. Tror de nog kommer få lika mycket hjälp, det är trots allt repsolteamet.
Men vilken förare av de två som är framtiden är ju solklart, barros börjar bli "gammal".
 

Våga Vurpa

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
Racing Röd R1:a
Barros!!

Korkat av Yamaha att släppa Barros, om de nu blir så!!?
Honda var ju inte speciellt tillmötesgående när det var frågan om Rossi!!
Jag tycker Barros är en mycket bättre förare än Abe även om det här året var lite si och så.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det skrev jag för en månad sen men Mattias tokdissade mig då.
Barros är den coolaste GPföraren som inte går på nåt uppåttjack.
Vem kommer att vara snabbast av Barros och Hayden då?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Barros kan nog bli ultra-mega-superfarlig på en Honda nästa år. Hayden kommer inte att tillhöra tätstriden, tror han behöver något år till innan han kan utmana om totalsegern.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Barros är en duktig förare, men han är ojämn. Om det beror på kondisen eller psyket kan man spekulera om. Hayden däremot har ju förbättrat sig stadigt, så jag tror definitivt att han kommer att vara med i tätstriden nästa säsong.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
soppatorsken skrev:
Det skrev jag för en månad sen men Mattias tokdissade mig då.
Barros är den coolaste GPföraren som inte går på nåt uppåttjack.
Vem kommer att vara snabbast av Barros och Hayden då?

Hayden, tveklöst. Han blir garanterat 2004 års stjärnskott.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Macho Woman skrev:
Barros är en duktig förare, men han är ojämn. Om det beror på kondisen eller psyket kan man spekulera om. Hayden däremot har ju förbättrat sig stadigt, så jag tror definitivt att han kommer att vara med i tätstriden nästa säsong.

Det är det där med jetlaggen. Han måste ju åka hem jämt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Hayden har varit precis som Nakano under sitt debutår. Kört jäkligt bra efterhand som säsongen fortskridit, men sen hände liksom inte mer. Hayden kan vara en blivande medelmåtta(relativt sett) likväl som en blivande världsmästare.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Hoppas gör iaf jag på Hayden, kul kille och alltid uppåt!

Racet på Phillip Island var han ju underbar i, men men.. Han är ju fortfarande rätt ung och "oerfaren". Har väl bara rejsat hela livet eller nåt?

Jag har svårt att se Hayden som någon medelmåtta, blir det inte ordning på honom inom 1-2år så får han packa sina boots och åka hem. :D
 

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Macho Woman skrev:
Barros är en duktig förare, men han är ojämn. Om det beror på kondisen eller psyket kan man spekulera om. Hayden däremot har ju förbättrat sig stadigt, så jag tror definitivt att han kommer att vara med i tätstriden nästa säsong.

Tycker inte han var ojämn slutet 2002 när han fick åka Honda 4-takt - Han var ju en klippa. :tummenupp

2003 var han ju bara trasig hela tiden.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Hayden, tveklöst. Han blir garanterat 2004 års stjärnskott.

Är inte så tvärsäker på att Hayden kommer fortsätta utvecklas till en ny titelkandidat och mästare. Denna säsong finns inte Rossi i hans team. Han blir ensam och det kommer sannolikt inte daltas med Hayden på samma sätt som förra året. Nu kommer Honda ställa krav på sin påläggskalv. Är inte så säker på att han kommer fylla rocken och palla trycket. Långt hemifrån, höga krav, utan Mamma, Pappa och tjocka släkten. Han kanske blir ängslig och börjar längta hem till The Finest Country in the World precis som Bostrom? Däremot tror jag att Edwards blir en regelbunden utmanare om pallplatserna 2004.
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Är inte så tvärsäker på att Hayden kommer fortsätta utvecklas till en ny titelkandidat och mästare. Denna säsong finns inte Rossi i hans team. Han blir ensam och det kommer sannolikt inte daltas med Hayden på samma sätt som förra året. Nu kommer Honda ställa krav på sin påläggskalv. Är inte så säker på att han kommer fylla rocken och palla trycket. Långt hemifrån, höga krav, utan Mamma, Pappa och tjocka släkten. Han kanske blir ängslig och börjar längta hem till The Finest Country in the World precis som Bostrom? Däremot tror jag att Edwards blir en regelbunden utmanare om pallplatserna 2004.

Håller med, Edwards och Gibernau tror jag mer på nästa år.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
strålande, platsen kan ju fö fanken inte stå tom (vilket vore emot reglerna) och överguden ABE tillbaka, 2004 ser ut att bli bästa året någonsin, återigen i motogp.
tror året slutar MAX-ROSSI-EDWARDS, Abe 6a och stiggy 9a i 250.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
R2 skrev:
strålande, platsen kan ju fö fanken inte stå tom (vilket vore emot reglerna) och överguden ABE tillbaka, 2004 ser ut att bli bästa året någonsin, återigen i motogp.
tror året slutar MAX-ROSSI-EDWARDS, Abe 6a och stiggy 9a i 250.

Appappa...
Skulle inte ens Sete sluta före Biaggi i sammandraget?
Kommer inte att hända.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
R2 skrev:
strålande, platsen kan ju fö fanken inte stå tom (vilket vore emot reglerna) och överguden ABE tillbaka, 2004 ser ut att bli bästa året någonsin, återigen i motogp.
tror året slutar MAX-ROSSI-EDWARDS, Abe 6a och stiggy 9a i 250.

Mycket trolig summering av de tre färmsta där. Håller med.

Men att kalla Abe för övergud var verkligen generöst. Har han gett oss anledning att kippa efter andan enda gång sedan hans legendariska Claim for Fame på Suzuka -94?
 
Last edited:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
soppatorsken skrev:
Appappa...
Skulle inte ens Sete sluta före Biaggi i sammandraget?
Kommer inte att hända.
Sete har haft sitt år och gör nu som han som alltid hängde på Doohan, öh...Alex Criville, bara bleknar bort liksom. Han har haft sitt roliga.
Max vinner, Edwards, Rossi och Capirossi gör upp om andraplatsen.
Hayden kommer att sticka upp, men är inte mogen för ett mästerskap (än).
Tror inte på något lyft för vare sig Kawa, Suzuki eller KR5.
Yamma kan i bästa fall ligga på Ducatis nivå, Honda fortsatt klassdominant.
Barros gör som vanligt ett stabilt hantverk men han har ju under 15 år visat att han inte kommer att bli VM etta.

Personligen hoppas jag att talang skall visa sig vara viktigare än släktskap och namn, därvidlag önskar jag Mr Kurtis Robert och hans avsomnade storebror ännu en föga ärorik säsong i botten på poängligan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top