Barros spekulationer

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Barros har kört sen '86 tror jag och han verkar va en som inte har haft medfödd talang utan han har fått jobba hårt för att komma dit han är. Han har blivit bättre för varje år han kört men förra året blev det skador innan säsongen var igång och sen blev det fler skador som förstörde hans säsong.

Tex tog det honnom 168 race (varav 136st i 500) innan han tog sin första pole! (Mugelo '00).
Den delen av '02 då han körde 4-taktaren tog han fler poäng än Rossi.

Så är skadorna helt läkta så är han en som säkert kan vara en som är högt uppe i listorna!

Tyvär är han en "humörsmänniska" och verkar ha svårt att komma ifrån en negativ trend. Kvalar han dåligt är han sällan med toppkillarna. Är han med dom främsta i ett race så är däremot han giftig.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lord Melchet skrev:
Sete har haft sitt år och gör nu som han som alltid hängde på Doohan, öh...Alex Criville, bara bleknar bort liksom. Han har haft sitt roliga.
Max vinner, Edwards, Rossi och Capirossi gör upp om andraplatsen.
Hayden kommer att sticka upp, men är inte mogen för ett mästerskap (än).
Tror inte på något lyft för vare sig Kawa, Suzuki eller KR5.
Yamma kan i bästa fall ligga på Ducatis nivå, Honda fortsatt klassdominant.
Barros gör som vanligt ett stabilt hantverk men han har ju under 15 år visat att han inte kommer att bli VM etta.

Personligen hoppas jag att talang skall visa sig vara viktigare än släktskap och namn, därvidlag önskar jag Mr Kurtis Robert och hans avsomnade storebror ännu en föga ärorik säsong i botten på poängligan.

Word!

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
R2 skrev:
Jag tippar Biaggi as number one!
Även om lilla Maximilian har en chans på världsmästartiteln så anser ja i alla fall att han inte förtjänar den. Han e en divig råtta som bedriver ful racing :tummenner

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Kenta skrev:
Även om lilla Maximilian har en chans på världsmästartiteln så anser ja i alla fall att han inte förtjänar den. Han e en divig råtta som bedriver ful racing :tummenner

Ful racing?? Biaggi om någon har väl en av de cleanaste körstilarna i depån..

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Kenta skrev:
Kan hålla med dig om att det som person finns en del som gör Max svår att fördra, men jag tror att han, enbart som förare sett, på en Honda blir årets bästa "paket".

Jag tycker att han har en ren och snygg körstil som varesig ger onödiga risker för honom själv eller alla.

Det enda riktigt dumma jag har sett honom gör var när han armbågade Rossi, och det handlade väl inte så mycket om racing utan personlig tuppfäktning.

Alla förare i Motogp är enormt självcentrerade, om du med det menar divig.

Men precisera gärna vad du menar med ful racing?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
För min del diskvalificerade idioten (Biaggi) sig på livstid när han ignorerande svartflagg, samt fjantade omkring på ärevarv trots att han var diskad (glömmer aldrig när guden Doohan åkte upp jämsides och bara skakade på huvudet). Så jävla skönt när funkisarna stängde grinden till park fermé (stavning?) rakt i ansiktet på treåringen från Rom.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
För min del diskvalificerade idioten (Biaggi) sig på livstid när han ignorerande svartflagg, samt fjantade omkring på ärevarv trots att han var diskad (glömmer aldrig när guden Doohan åkte upp jämsides och bara skakade på huvudet). Så jävla skönt när funkisarna stängde grinden till park fermé (stavning?) rakt i ansiktet på treåringen från Rom.

Ok, visst, men när han vunnit VM i år lär han bli ännu mer uppblåst och pompös, kul för er som har svårt att tåla honom redan nu :D !

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
valmers skrev:

Anledningen till att Biaggi gjorde d var för att han menade sig vara den som var den rätte vinnaren av det racet och att han trodde att hans "tjuvstart" skulle tas bort från honnom.

Han hade inte tjuvstartat utan hade precis innan start baxat hojen fram och sedan bak en liten bit. Det tyckte en funktionär att det var en tjuvstart (funktionär a'la walmersfanclub?)

Att han ignorerade svartflagg var allvarligt och därför uteslöts han! Hade han tagit stop and go hade hans överklagande eventuellt kunnat ogiltigförklarat hela racet men som den vinnartypen Biaggi är ville han hellre få dom poäng som han kunde.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
eeehh ? så har jag inte sagt ordagrant, ändra i citat, ajabaja...
Kenta skrev:
Citat:
Inskickat av R2
Jag tippar Biaggi as number one!

Även om lilla Maximilian har en chans på världsmästartiteln så anser ja i alla fall att han inte förtjänar den. Han e en divig råtta som bedriver ful racing

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag gillar Max divighet!
Hoppas att han vinner och blir riktigt ordentligt självbelåten och odräglig.

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
Nyteknik skrev:
Hur förtjänar man titeln i MotoGP anser du?
Man KÖR till sig den givetvis.
Men hela han och hans personlighet platsar inte i MotoGP anser jag.

Troligtvis så står de inte i någon regelbok om att man inte får sätta en armbåge i sidan på killen som kör om dig på utsidan och därmed göra om de till Road Rash.
Men personligen tycker jag att den stilen går bort.

Rossis finger kan ju självklart också diskuteras men jag tycker ändå på nåt sätt att de var befogat. Även om han gjorde de EFTER att varvet senare kört OM Biaggi :hihi

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
R2 skrev:
eeehh ? så har jag inte sagt ordagrant, ändra i citat, ajabaja...
Bah! De står ju samma sak. Eller anser du att de är skillnad på "tror året slutar MAX-ROSSI-EDWARDS, Abe 6a och stiggy 9a i 250." och "Jag tippar Biaggi as number one!"?

Jobbig ovana. Jag vet :hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:

MotoGP vore förbannat tråkigt om alla förare var lika träiga, fyrkantiga och rättrådiga som Doohan. Dramaturgin kräver att det finns både hjältar och skurkar. Därför är förare som Biaggi, Gobert, Kocinski och Capirossi både värdefulla och nödvändiga. För vem vill se 30 vattenkammade Stomatol-leenden á la Hayden ge varandra komplimanger och göra just vad sponsorer och teamchefer säger? Det är ju konflikterna, grälen och psykfallen som skapar nerv och spänning. Fler psykopater och primadonnor i MotoGP! :kär

Edit: Gärna en ny, gudomligt talangfull och omåttligt dryg japan med rödfärgat hår, konstiga solglasögon och ett beteende som retar gallfeber på sin omgivning. Helst med en sponsor vars produkter anses "omoraliska" och med en uttalad ambition att genera Rossi, Biaggi och alla andra "who think they can compete with me!".

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kenta skrev:
Man KÖR till sig den givetvis.
Men hela han och hans personlighet platsar inte i MotoGP anser jag.

Troligtvis så står de inte i någon regelbok om att man inte får sätta en armbåge i sidan på killen som kör om dig på utsidan och därmed göra om de till Road Rash.
Men personligen tycker jag att den stilen går bort.

Rossis finger kan ju självklart också diskuteras men jag tycker ändå på nåt sätt att de var befogat. Även om han gjorde de EFTER att varvet senare kört OM Biaggi :hihi

Rossi försökte köra om där det inte fanns plats. Armbågen var befogad.
Precis som att Harade lämnade en lucka till Capirex 97... :)

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
Lord Melchet skrev:
Men precisera gärna vad du menar med ful racing?

Det enda riktigt dumma jag har sett honom gör var när han armbågade Rossi, och det handlade väl inte så mycket om racing utan personlig tuppfäktning.
Med ful racing menar jag exakt det som du skriver själv. Armbågen handlade inte ett piss om racing.
Sen att Rossi, TROTS Biaggis armbåge som gjorde att Rossi fick åka på gräset en bit, sedemera körde om Biaggi visar ju bara vilken nolla han är.

WCS: Biaggi armbågar ut Rossi på gräset. Rossi får sladd, när hojen kommer upp på black topen igen uppstår en highsider som till och med skulle få Carlos Checa att ligga i lä och Rossi slungas som skjuten ur en kanon av hojen och hans kropp klyvs itu av depåräcket.

Vad hade racingvärlden tyckt om Biaggi då? :confused:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nyteknik skrev:
MotoGP vore förbannat tråkigt om alla förare var lika träiga, fyrkantiga och rättrådiga som Doohan. Dramaturgin kräver att det finns både hjältar och skurkar. Därför är förare som Biaggi, Gobert, Kocinski och Capirossi både värdefulla och nödvändiga. För vem vill se 30 vattenkammade Stomatol-leenden á la Hayden ge varandra komplimanger och göra just vad sponsorer och teamchefer säger? Det är ju konflikterna, grälen och psykfallen som skapar nerv och spänning. Fler psykopater och primadonnor i MotoGP! :kär

Edit: Gärna en ny, gudomligt talangfull och omåttligt dryg japan med rödfärgat hår, konstiga solglasögon och ett beteende som retar gallfeber på sin omgivning. Helst med en sponsor vars produkter anses "omoraliska" och med en uttalad ambition att genera Rossi, Biaggi och alla andra "who think they can compete with me!".
Sant som det är sagt.
Det är dags för en ny Gobert.
Men vilken hjälm är mest värd att slå en båge i?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lord Melchet skrev:
Sant som det är sagt.
Det är dags för en ny Gobert.
Men vilken hjälm är mest värd att slå en båge i?

Han säger att det inte var hans som pissade i Hodgsons hjälm. Han höll i den och någon annan pissade. Omoget? Jag säger: :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gobert är härlig! När han körde i AMA så sket han i fredagsträningen inför ett av racen eftersom han var ute och söp istället. På Lördagen satte han pole....Går det att tycka illa om en sån människa?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Axxexs skrev:
Att han ignorerade svartflagg var allvarligt och därför uteslöts han! Hade han tagit stop and go hade hans överklagande eventuellt kunnat ogiltigförklarat hela racet men som den vinnartypen Biaggi är ville han hellre få dom poäng som han kunde.
Som den vinnartyp han är ingonerade han svartflaggen, blev givetvis diskad, och förlorade alla möjligheter till poäng. Smart? Kanske inte kan begära mer av ärthjärnan med världens tråkigaste körstil.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln