Barros spekulationer

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Engelska är till skillnad från italienska ett världsspråk, som bekant.

Det handlar mest om inställningen till massmedia; förarna måste inse att det är underhållning de håller på med. Om man pratar med italiensk eller japansk brytning spelar ingen roll, så länge man gör sig tillgänglig och bjuder på sig själv, till skillnad från Biaggi, Roberts med flera. Sedan gör det ju ingenting om man övar in några fler fraser än "Aj traj to posh" och "Aj äm värry häppi".

Jo. det är väl drömmen att alla racerförare är superba dokusåpakändisar. Tillåt människor vara sig själva, bättre än att tvinga människor spela något de inte är.
Biaggi och Roberts är snabba racerförare, ska man vara tvungen att vara trevlig också?? ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kenta skrev:
Lägg märke till att ja skrev WCS.
Ja sa inte att de LIKA GJÄRNA kunde ha hänt.
Eller? :confused:

Visst skrev du att det var ett WCS men det är en i sammanhanget helt irrelevant spekulation.
Vad mer har Biaggi gjort som varit så ful racing? Han sket i en svartflagg och gjorde den här armbågsgrejen mot Rossi. What else?

valmers skrev:
Och en av de mest tråkiga.

Smaken är som baken. Han är en riktig jävla hejare på att köra hoj ivarje fall. Bättre än din gullunge Hayden också.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Smaken är som baken. Han är en riktig jävla hejare på att köra hoj ivarje fall. Bättre än din gullunge Hayden också.
Snart börjar MotoGP 2004, då ska ni få se....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Engelska är till skillnad från italienska ett världsspråk, som bekant.

Det handlar mest om inställningen till massmedia; förarna måste inse att det är underhållning de håller på med. Om man pratar med italiensk eller japansk brytning spelar ingen roll, så länge man gör sig tillgänglig och bjuder på sig själv, till skillnad från Biaggi, Roberts med flera. Sedan gör det ju ingenting om man övar in några fler fraser än "Aj traj to posh" och "Aj äm värry häppi".

Vad säger Hayden som är så himla intressant då? Han använder fler ord så som awesome och great, tackar sponsorerna och har inte sagt ett skit egentligen. En annan avspänd amerikan är ju Eric Boström. Hans kolumn i Motorcycle Racer är den tråkigaste och mest innehållslösa samlingen med ytligt dravel man hittar i den blaskan.

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
Goodstuff skrev:
Visst skrev du att det var ett WCS men det är en i sammanhanget helt irrelevant spekulation.
Förvisso var de där WCSet jävligt överdrivet och det var med flit. Men på vilket sätt är det irrelevant?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Doohan vs Biaggi i mediakarusellen 1998 var ju hur kul som helst. Hur kan man ens i den mest rubbade världsbilden tycka att Biaggi är tråkig?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Vad säger Hayden som är så himla intressant då? Han använder fler ord så som awesome och great, tackar sponsorerna och har inte sagt ett skit egentligen. En annan avspänd amerikan är ju Eric Boström. Hans kolumn i Motorcycle Racer är den tråkigaste och mest innehållslösa samlingen med ytligt dravel man hittar i den blaskan.

Right on! Då är Colin tio ggr bättre.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Hallå gubbstrutt, jag har aldrig sagt att Hayden är ett föredöme när det gäller intervjuer. Som många andra amerikaner är det mycket small talk och lite fakta.
Tänk om alla vore som Mamola! :Bugar :brinnerup

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kenta skrev:
Förvisso var de där WCSet jävligt överdrivet och det var med flit. Men på vilket sätt är det irrelevant?

Eftersom det var en raceincident som inte ens gav bestraffning. Det var farligt men det hände inget. Att då spekluera i vadsom kunde ha hänt och beskylla Biaggi för ful racing baserat på det tycker jag är irrelevant. Men det är bara min åsikt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Hallå gubbstrutt, jag har aldrig sagt att Hayden är ett föredöme när det gäller intervjuer. Som många andra amerikaner är det mycket small talk och lite fakta.
Tänk om alla vore som Mamola! :Bugar :brinnerup

OK. Då var det jag som läste mellan raderna. Jag tycker tex att Bayliss är en som ger både avspända och intressanta intervjuer. Han ger ett väldigt sympatiskt intryck över huvud taget.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
OK. Då var det jag som läste mellan raderna. Jag tycker tex att Bayliss är en som ger både avspända och intressanta intervjuer. Han ger ett väldigt sympatiskt intryck över huvud taget.
Exakt. Bayliss har humor, självdistans och är en trevligt prick. Till skillnad från.....ja ni vet....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Fan, nu är vi överens. Bayliss är mycket trevlig.
Fan, det var allvarligt. Då kör vi igen:

Biaggi är en liten fjant som tror att han är något. Han är Mr. Lowsider, och det är också det enda han är.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
MARiEBOMB skrev:
Vem hade trott på Gibernau till ifjol som året innan legat bakom Roberts i placeringar när dom körde Suzuki. (visst han vann ett race, gjorde inte Roberts)

Det var Valencia -01 och det var ett ganska speciellt race där Gibernau vann på ett bananskal. Rossi, Biaggi och Capirossi vurpade bort sig i tätklungan och Roberts som hade varit osynlig hela säsogen dök upp som gubben i lådan på en tredjeplats. Gibernau låg för övrigt före och inte efter Roberts -01. Men på fyrtaktaren var Gibernau betydligt klenare än Roberts. Vilket jag gärna nämner extra tydligt för Valmers.

Beträffande Hayden: ingen som ser ut som töntarna i West Life kommer någonsin att vara cool.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det var Valencia -01 och det var ett ganska speciellt race där Gibernau vann på ett bananskal. Rossi, Biaggi och Capirossi vurpade bort sig i tätklungan och Roberts som hade varit osynlig hela säsogen dök upp som gubben i lådan på en tredjeplats. Gibernau låg för övrigt före och inte efter Roberts -01. Men på fyrtaktaren var Gibernau betydligt klenare än Roberts. Vilket jag gärna nämner extra tydligt för Valmers.

Beträffande Hayden: ingen som ser ut som töntarna i West Life kommer någonsin att vara cool.

Biaggi och Rossi vurpade inte, de blev 11.a och 12:a. Och var det inte 02? :va

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
oFFkeFF skrev:
...Tillåt människor vara sig själva, bättre än att tvinga människor spela något de inte är...

Ja, usch. Tyvärr har det hänt något tråkigt och osmakligt i MotoGP sedan den tråkiga, träiga och fullkomligt normala gubbstrutten Doohan slutade och lämnade över till pajasen, jokern, spilleviken Rossi. Förut var förare förare. De gjorde det de var bra på, de körde sina maskiner. Nu är de bara förare på halvtid, för så fort hojen inte rullar ska de bete sig som programledare i något barnprogram. Har ni märkt hur det går inflation i att göra tokroliga saker under förarpresentationen på startplattan? Alla ska göra STOOOORA ögon, visa tungan, blinka med ett öga, göra tummen upp, pussa, vinka och hälsa till mamma. Varför bär alla solglasögon uppskjutna på huvudet, jag menar det är ju ingen som använder dem? Mitt i all denna hysteri av sökande efter uppmärksamhet sitter ofta Max rakt upp och ner på sin hoj, rör inte en min, ignorerar kameran och har solglasögonen på näsan. Han är en skitstövel, men en ganska cool sådan. Det krävs nog åtminståne lite karaktär för att motstå sposorernas krav på att att få valuta för sina investerade pengar genom att synas; Gör som den där Rossi, gör något roligt så att folk ser dig.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Ja, usch. Tyvärr har det hänt något tråkigt och osmakligt i MotoGP sedan den tråkiga, träiga och fullkomligt normala gubbstrutten Doohan slutade och lämnade över till pajasen, jokern, spilleviken Rossi. Förut var förare förare. De gjorde det de var bra på, de körde sina maskiner. Nu är de bara förare på halvtid, för så fort hojen inte rullar ska de bete sig som programledare i något barnprogram. Har ni märkt hur det går inflation i att göra tokroliga saker under förarpresentationen på startplattan? Alla ska göra STOOOORA ögon, visa tungan, blinka med ett öga, göra tummen upp, pussa, vinka och hälsa till mamma. Varför bär alla solglasögon uppskjutna på huvudet, jag menar det är ju ingen som använder dem? Mitt i all denna hysteri av sökande efter uppmärksamhet sitter ofta Max rakt upp och ner på sin hoj, rör inte en min, ignorerar kameran och har solglasögonen på näsan. Han är en skitstövel, men en ganska cool sådan. Det krävs nog åtminståne lite karaktär för att motstå sposorernas krav på att att få valuta för sina investerade pengar genom att synas; Gör som den där Rossi, gör något roligt så att folk ser dig.

Ska man gnälla något om Max är det att han faktiskt tagit upp en del av dessa olater på startplattan. Men det är ju vad som krävs av sponsorerna, man blir hora/slav under pengarna oavsett vad man sysslar med.. :rolleyes:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:

Jag mår också illa när MotoGP-förare beter sig som programledare i ett barnprogram. Bra liknelse. Jag har aldrig gillat Rossis "roliga" upptåg och förstår inte kommentatorerna när de menar att det är ett välkommet tillskott i MotoGP. Det känns inte rätt när den som kör en 240 hk tvåhjulig prototyp ser ut och beter sig som ett barn. I 125 och i viss mån 250 kan det vara ok med ett barnsligt beteende. Men MotoGP är och ska vara macho.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Jag mår också illa när MotoGP-förare beter sig som programledare i ett barnprogram. Bra liknelse. Jag har aldrig gillat Rossis "roliga" upptåg och förstår inte vad kommentatorerna menar när de menar att det är ett välkommet tillskott i MotoGP. Det känns inte rätt när den som kör en 240 hk tvåhjulig prototyp ser ut och beter sig som ett barn. I 125 och i viss mån 250 kan det vara ok med ett barnsligt beteende. Men MotoGP är och ska vara macho.

Där håller jag iofs inte med, gillar han att vara på det sättet ska han väl få vara det också. Det är bara tråkigt när folk apar efter andra..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln