Barros spekulationer

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
För vem vill se 30 vattenkammade Stomatol-leenden á la Hayden ge varandra komplimanger och göra just vad sponsorer och teamchefer säger?

Om dessa 30 kör lika spektakulärt som Hayden, ger allt på rejsen som Hayden, har samma bakåtlutade och ödmjuka attityd som Hayden, samt kan mer än tre ord på engelska, föredrar jag dessa 30 framför en fjant från Rom som aldrig lagt en enda powerslide.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Om dessa 30 kör lika spektakulärt som Hayden, ger allt på rejsen som Hayden, har samma bakåtlutade och ödmjuka attityd som Hayden, samt kan mer än tre ord på engelska, föredrar jag dessa 30 framför en fjant från Rom som aldrig lagt en enda powerslide.

Så mördande tråkigt det vore om alla i MotoGP-depån hade en "bakåtlutad och ödmjuk attityd"!

Gissar att du diggar Bay Watch och krämar West Life på stereon. :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kenta är ute och cyklar lite nu. Visst var Biaggis armbåge klart på gränsen men det är en incident. Att sedan spekulera om att Rossi skulle kluvits av depåräcket är ju nonsenns, speciellt när depåräckena är på andra sidan banan på aktuell plats.
Biaggi är en av det sena 1900 talets och tidiga 2000 talets mest begåvade, talangfulla och framgångsrika roadracingförare, det är tex bara Rossi som har fler poäng i VM sammanhang de senaste åren. `Nuff said.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
....Biaggi är en av det sena 1900 talets och tidiga 2000 talets mest begåvade, talangfulla och framgångsrika roadracingförare, det är tex bara Rossi som har fler poäng i VM sammanhang de senaste åren. `Nuff said.
Och en av de mest tråkiga.
 

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Liljeholmen
Hoj
SV650S och GSX-R400
Goodstuff skrev:
Kenta är ute och cyklar lite nu. Visst var Biaggis armbåge klart på gränsen men det är en incident. Att sedan spekulera om att Rossi skulle kluvits av depåräcket är ju nonsenns, speciellt när depåräckena är på andra sidan banan på aktuell plats.
Lägg märke till att ja skrev WCS.
Ja sa inte att de LIKA GJÄRNA kunde ha hänt.
Eller? :confused:
 
Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Nyteknik skrev:
MotoGP vore förbannat tråkigt om alla förare var lika träiga, fyrkantiga och rättrådiga som Doohan. Dramaturgin kräver att det finns både hjältar och skurkar. Därför är förare som Biaggi, Gobert, Kocinski och Capirossi både värdefulla och nödvändiga. För vem vill se 30 vattenkammade Stomatol-leenden á la Hayden ge varandra komplimanger och göra just vad sponsorer och teamchefer säger? Det är ju konflikterna, grälen och psykfallen som skapar nerv och spänning. Fler psykopater och primadonnor i MotoGP! :kär

Edit: Gärna en ny, gudomligt talangfull och omåttligt dryg japan med rödfärgat hår, konstiga solglasögon och ett beteende som retar gallfeber på sin omgivning. Helst med en sponsor vars produkter anses "omoraliska" och med en uttalad ambition att genera Rossi, Biaggi och alla andra "who think they can compete with me!".

För en gångs skull så håller jag faktiskt med dig om något. Vad har hänt? :va
 

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Liljeholmen
Hoj
SV650S och GSX-R400
Nyteknik skrev:
Det är ju konflikterna, grälen och psykfallen som skapar nerv och spänning. Fler psykopater och primadonnor i MotoGP! :kär
Anser du att sporten står och faller med psykfallen så är de sannolikt inte racingen du är intresserad av? :confused:
Då kan man ju kolla på Big Brother i stället.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Kenta skrev:
Anser du att sporten står och faller med psykfallen så är de sannolikt inte racingen du är intresserad av? :confused:
Då kan man ju kolla på Big Brother i stället.

En förares körstil återspeglar oftast personligheten. Om alla vore jättetimida svärmorsdrömmar så skulle rejsingen vara lika spännande som en söndagsmiddag i församlingshemmet.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Kenta skrev:
Anser du att sporten står och faller med psykfallen så är de sannolikt inte racingen du är intresserad av? :confused:
Då kan man ju kolla på Big Brother i stället.

Gå och kamma dig! Vad tror du hade hänt med fler galningar på banan? Tråkigare race?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Kenta skrev:
Anser du att sporten står och faller med psykfallen så är de sannolikt inte racingen du är intresserad av? :confused:
Då kan man ju kolla på Big Brother i stället.

Det är de psykotiska utövarna som gör MotoGP och sport och underhållning i allmänhet intressant. Och framför allt konflikten/kontrasten mellan de miss- och välanpassade. Den som inte förstår eller accepterar det tror jag har missat något mycket viktigt.

Så visst kan man säga att sporten står och faller med psykfallen.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
MARiEBOMB skrev:
Skulle ett större ordföråd i engelska göra någon bättre eller mer värdig som världsmästare?? :va
snipp...

Nä, man garanterat lättare att förstå och förmodligen lite roligare att höra intervjuerna med honom.

Och sen tycker jag att Biaggi inte gör sig tillgänglig på ett bra sett.
Hayden är ett föredömme på så vis, han verkar lätt att intervjua och "öppen" inför repotrar. Jag diggar inte divor irl så varför skulle jag älska just de förarna?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
MARiEBOMB skrev:
Skulle ett större ordföråd i engelska göra någon bättre eller mer värdig som världsmästare?? :va

Isåfall kommer ju Hayden aldrig bli nån världsmästare! Han kan ju bara två ord, cool och awesome...

Hayden är en riktig antihjälte. Fast det är ju valmers också iofs....
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
alltså ju mer man funderar över det så inser man bara att det inte går att tippa om hur det går, som mitt tips, vart fan tog Cappirossi vägen? han lär ju inte ligga på latsidan heller,,, Melandri lär ju kör en bit bättre än -03...
knske det tydligaste tecknet på att det blir ett bra år..
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Hayden är en riktig antihjälte. Fast det är ju valmers också iofs....
Nej nu jävlar, förvridet personangrepp! :mad: Fast vänta, då är jag alltså som Nicky? :kär

Kolla här: www.nickyhayden.com

FAVORITE ACTRESS: Angelina Jolie, Jennifer Aniston, Tara Reid, Halle Berry, Christina Applegate, Mandy Moore, Cameron Diaz, Britney Spears, Jessica Alba :tummenupp

Kanske lite gay på en bild:
 

Bifogat

  • Hayden4.jpg
    Hayden4.jpg
    97.5 KB · Visningar: 27
  • Hayden5.jpg
    Hayden5.jpg
    120.1 KB · Visningar: 22
  • Hayden6.jpg
    Hayden6.jpg
    17.7 KB · Visningar: 28

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Nej nu jävlar, förvridet personangrepp! :mad: Fast vänta, då är jag alltså som Nicky? :kär

Kolla här: www.nickyhayden.com

FAVORITE ACTRESS: Angelina Jolie, Jennifer Aniston, Tara Reid, Halle Berry, Christina Applegate, Mandy Moore, Cameron Diaz, Britney Spears, Jessica Alba :tummenupp

Kanske lite gay på en bild:

Blääää...

Här har du en hjälte så som de ska se ut. http://www.imotorhead.com/index_flash.htm
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Oro skrev:
soppatorsken skrev:
Nä, man garanterat lättare att förstå och förmodligen lite roligare att höra intervjuerna med honom.

QUOTE]

Eller så kan ju intervjuerna ske på italienska, hur bra blir Hayden då? :huvet
Engelska är till skillnad från italienska ett världsspråk, som bekant.

Det handlar mest om inställningen till massmedia; förarna måste inse att det är underhållning de håller på med. Om man pratar med italiensk eller japansk brytning spelar ingen roll, så länge man gör sig tillgänglig och bjuder på sig själv, till skillnad från Biaggi, Roberts med flera. Sedan gör det ju ingenting om man övar in några fler fraser än "Aj traj to posh" och "Aj äm värry häppi".
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top