SilentPlanet skrev:
2694538 jo visst, har jag alldrig råkat ut för på alla mec jobb jag har haft på bil,mc
fy fan vad pengar jag skulle förlorat då

men visst gör så om man vill gå den avancerade vägen.
kan ju även vara dålig jordning till generatorn, lite vätska i batteriet jea de finns mycket
Vadå, avancerat???
Mest simpla testet, efter ljusprovet, som beskrivs längre ner.
Så gör man ju.
Eller brukar du testa dig fram med att köpa nya grejor vartefter?????
Batteri först, sen laddningsregulator, sen generator,,ELLER????
Måste bli dyrt att meka på det viset,,he he.
Och efter ca 2000 r/min så blir det inte mer spänning än vad som behövs, kring 13,5-14,2 volt, för att ladda batteriet, och den överskjutande spänningen(upp till ca 17-18 volt) skall ju laddregulatorn ta hand om.
Original-effekten liggar runt 350-400 watt, motsvarer ca 25-30 Ampere,,,och med tanke på att denna hoj har insprutning,,så är det inte för mycket,,,så det krävs att batteriet är i bra skick från början.
Men det borde vara en hyfsat hög tomgång om batteriet är dåligt, då insprutningen/tändboxen kännar av detta, och då höjar den automatiskt tomgången för att kunna ladda batteriet lite extra.
Triumph, eller rättare sagt, Sagem, lade in detta i programmet i boxen.
Det är ju egentligen ett franskt insprutningssystem,,hugaligen,,;-)
Men ta en sväng förbi en Triumph-förhandlare,,så kan de koppla in deras testinstrument på noll-time,,och då syns det om den laddar eller inte,,så varför gissa???
Frostie