Batteridriven topfuel hoj, hur går det ihop?
För övrigt tycker jag det är hur ball som helst (men saknar ljudet)
Har sett denna innan i ett annat sammanhang. Kolla in när ägaren ska showa...hehehe
http://youtube.com/watch?v=9o15EALghp0
Hoppas att eldrivna hojar kommer serieproduceras i framtiden, tänk o dra iväg med en hoj som inte låter något men ändå kan ha 2-300hk med ett enormt vrid. Teknologin går framåt och snart kommer batterierna bli så små och motorerna så kraftfulla att det blir verklighet. Banor kan byggas närmre städerna då ljudet inte längre är ett problem, inte heller avgaser....
.
Det är just det jag tror kommer bli ett problem, ljudet och doften alltså.
En elmotor låter ju just ingenting. Och det lilla de låter är ju inte vackert. Att tex åka till Mantorp för att höra på en elmotor skulle jag aldrig göra.
Avgaser tror jag också kommer att bli ett problem, hur ska man få fram den där nitrodoften man faktiskt betalar för att känna
När jag inte kan låta bli att starta min hoj i garaget mitt i vintern är det för just två saker, ljudet och dpften. Samt även känna hur golvet skakar lite.
Det sista är ju elmotorer också däliga på. En elhoj skulle jag aldrig köpa.
Word
En elmotor låter ju just ingenting. Och det lilla de låter är ju inte vackert. Att tex åka till Mantorp för att höra på en elmotor skulle jag aldrig göra.
Avgaser tror jag också kommer att bli ett problem, hur ska man få fram den där nitrodoften man faktiskt betalar för att känna
När jag inte kan låta bli att starta min hoj i garaget mitt i vintern är det för just två saker, ljudet och dpften. Samt även känna hur golvet skakar lite.
Det sista är ju elmotorer också däliga på. En elhoj skulle jag aldrig köpa.
/J
jag skulle bli mycket glad om min hoj varken luktade eller väsnades.. fan så skönt!
Är du en sån som har hoj för att ragga? En sån som inte ens är motorintresserad och egentligen tycker att det är obekvämt?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|