Batteridriven Top Fuel hoj @ 7.82 168 MPH

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Så jäkla tufft men samtidigt så jäkla löjligt. :hihi

Vore intressant att veta effektuttag i kw på en dylik tingest.

Framtiden?

[YOUTUBE-ID]tRpMV-Gf0hA[/YOUTUBE-ID]
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Batteridriven topfuel hoj, hur går det ihop? :confused:

För övrigt tycker jag det är hur ball som helst :yoparty (men saknar ljudet)
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
sheisse.. den gick ju inte lite dåligt :tuttar men eldrivet.. hellvette asså..
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hehe liite den drar va :D haha undrar om han sket knäck när han såg bilen framför sig, 0-60mph på 0.9sek skojar man inte bort :tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
"A giant cordless drill!":tummenupp
Jorå..attans skruvdragare asså
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Hoppas att eldrivna hojar kommer serieproduceras i framtiden, tänk o dra iväg med en hoj som inte låter något men ändå kan ha 2-300hk med ett enormt vrid. Teknologin går framåt och snart kommer batterierna bli så små och motorerna så kraftfulla att det blir verklighet. Banor kan byggas närmre städerna då ljudet inte längre är ett problem, inte heller avgaser.

lithium-ion-motorbike.jpg


Mer Elhojar, här i form av en cross: http://www.electricmoto.com/

Har själv lite planer på att sätta i en 15hk elmotor i min gamla moppe (piaggio Ciao) lär gå som fan, tanken är att ha batterier i packväskor så den ser ut som en riktig gubbmoppe, men hästkrafter som en 125cc.
 
Last edited:

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Tuff båge, men föraren som ska demonstera en burnout lär har lämnat ett par indianer vid stranden och ytterligare ett par simmar nog efter kanoten.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är just det jag tror kommer bli ett problem, ljudet och doften alltså.

En elmotor låter ju just ingenting. Och det lilla de låter är ju inte vackert. Att tex åka till Mantorp för att höra på en elmotor skulle jag aldrig göra.

Avgaser tror jag också kommer att bli ett problem, hur ska man få fram den där nitrodoften man faktiskt betalar för att känna :va

När jag inte kan låta bli att starta min hoj i garaget mitt i vintern är det för just två saker, ljudet och doften. Samt även känna hur golvet skakar lite.
Det sista är ju elmotorer också dåliga på. En elhoj skulle jag aldrig köpa. Elmotorer kan man ha till transportmedel.

/J
Hoppas att eldrivna hojar kommer serieproduceras i framtiden, tänk o dra iväg med en hoj som inte låter något men ändå kan ha 2-300hk med ett enormt vrid. Teknologin går framåt och snart kommer batterierna bli så små och motorerna så kraftfulla att det blir verklighet. Banor kan byggas närmre städerna då ljudet inte längre är ett problem, inte heller avgaser....
.
 
Last edited:

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Nu i Kävlinge.
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Det är just det jag tror kommer bli ett problem, ljudet och doften alltså.

En elmotor låter ju just ingenting. Och det lilla de låter är ju inte vackert. Att tex åka till Mantorp för att höra på en elmotor skulle jag aldrig göra.

Avgaser tror jag också kommer att bli ett problem, hur ska man få fram den där nitrodoften man faktiskt betalar för att känna :va

När jag inte kan låta bli att starta min hoj i garaget mitt i vintern är det för just två saker, ljudet och dpften. Samt även känna hur golvet skakar lite.
Det sista är ju elmotorer också däliga på. En elhoj skulle jag aldrig köpa.


Word:tummenupp
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Det är just det jag tror kommer bli ett problem, ljudet och doften alltså.

En elmotor låter ju just ingenting. Och det lilla de låter är ju inte vackert. Att tex åka till Mantorp för att höra på en elmotor skulle jag aldrig göra.

Avgaser tror jag också kommer att bli ett problem, hur ska man få fram den där nitrodoften man faktiskt betalar för att känna :va

När jag inte kan låta bli att starta min hoj i garaget mitt i vintern är det för just två saker, ljudet och dpften. Samt även känna hur golvet skakar lite.
Det sista är ju elmotorer också däliga på. En elhoj skulle jag aldrig köpa.

/J


jag skulle bli mycket glad om min hoj varken luktade eller väsnades.. fan så skönt!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
jag skulle bli mycket glad om min hoj varken luktade eller väsnades.. fan så skönt!

Är du en sån som har hoj för att ragga? En sån som inte ens är motorintresserad och egentligen tycker att det är obekvämt? :hihi ;)
 

Dr.Bike

Guest
Är du en sån som har hoj för att ragga? En sån som inte ens är motorintresserad och egentligen tycker att det är obekvämt? :hihi ;)

HAHA! :rofl

Nu högg du i sten!

Ozto är rr-kille a´la carte´och kommer vinna Rookie 1000 under 08! :tummenupp



Edit: (säkert redan kommenterat men...) Vaddå EL-driven Top Fuel?

Går den på Nitrometan?
Nähä.
Alltså ingen Top Fueler...
 
Last edited:

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Det är just det jag tror kommer bli ett problem, ljudet och doften alltså.

Tänk istället om man tog alla som körde runt med mopeder och pendlar hojar (folk som inte bryr sig om ljud/doft) och bytte ut dom mot elhojar, då skulle man säkert fått ner avgaserna lite samtidigt som folk som har hojar som en hobby fick köra med sina bensinhojar o väsnas. Det skulle väl varit smidigt?

Visst gillar jag också en motor på högvarv, men i grund o botten kör jag hoj för fartupplevelsen, och den försvinner inte för att man kör elhoj, snarare tvärt om skulle ja tro.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top