speedy_speed
Ny medlem
hur fan laddar man batteri tillcbr 600 rr års modell -03,hur kopplar jag loss batteriet å vilken laddare används?
Det ska väl gå bra med vilken laddare som helst som är gjord för 12V-batterier. En som automatiskt känner av när batteriet är fulladdat är enklast. Det finns många att välja på för dryga femhundringen och uppåt.hur fan laddar man batteri tillcbr 600 rr års modell -03,hur kopplar jag loss batteriet å vilken laddare används?
hur fan laddar man batteri tillcbr 600 rr års modell -03,hur kopplar jag loss batteriet å vilken laddare används?
Äh, du har väl kompisar. Ring runt lite och fråga dem. Det är alltid någon man känner som har.behöver en nu å närmaste e väl shell å sånt men antar att det lär kosta skjortan?
?
Finns biltemaladdare för 79:90 liten rackare med krokodilklämmor, har en sjäälv som hållt i många år och laddat många batterier, låt batteriet sitta på plats annars. artikelnummer: 37-707
Jag har läst nånstans att man ej skall koppla minuskablen direkt på batteriet när det sitter i hojen utan man skall istället koppla på en jordad del på hojen.
Likadant när man använder startkalar.
Vad kommer detta sig? Överslag på något sätt?
nope shell hade inte å alla polare e bortresta
nu har jag fått låna av långa farbron(tack!) om jag nu ska låta batteriet sitta i så skall jag alltså inte koppla minus till minus utan minus till jordad del å om jag tar loss batteriet så går det bra plus till plus å minus till minus?
så ni rekommenderar att jag ska ta loss batteriert helt?
alltid kopplat,, - till + o + till - ,, alltid funkat skit bra ,, he heHar själv en c-tec laddare som jag köpt på Clas ohlson för ca 500:-, du behöver inte ta loss batteriet (måste dock ta bort kablarna) utan kan koppla på det när det sitter i. Plus till plus och minus till minus.
/Micke
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |