Battlefield 4 tråden

Status
Ej öppen för fler svar.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
...det handlar om att 4an är en förfinad version av 3an: lite bättre grafik, fler spelare (gäller för konsollerna) och bättre känsla.

Det gnälls som vanligt.

Då kan dom döpa till typ Battlefield 3.5. Blir alltid skit när dom bara ska hafsa ihop ett spel på kort tid.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag hoppas på lugnare tempo, mer realism och taktik, men troligen är det något jag bara kan drömma om...
Den stora massan tycker det är roligare att kubba runt med en M98B (prickskyttegevär) vid frontlinjen och bunnyjumpa än att satsa på taktisk briljans och teamwork :([/QUOTE]

sniper rifle, kobra sight, rds, quick scoping ===> CLOSE QUARTERS MVP!

Been there done that

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det är visserligen omkring ett halvår innan spelet släpps, men den har releasen var ju inte mycket att hänga i granen faktiskt, så att dom får gnäll får dom skylla sig själva för.

Fram för allt finns det ju inget som motiverar en att punga ut 699 kr(!) i att förhandsbeställa det i nuvarande släppta bilder och filmklipp.

SP, som inte är så intressant, visar på rejält scriptad och en-vägs-aktig layout igen. Dessutom märks störande saker som att spelarens ammo är noll, ända fram till första striden ska börja, då *poff* så är den maxad. Likaså märker man ett flertal gånger hur hans hälsa återställs till 100% efter han blivit träffad utan att förtjäna det.

Och som andra har kommenterat bland alla BF4-nyheter; varför denna besatta fokus på grafisk realism när resten av spelet till stor del skiter i det!?! Och detta ständiga (amerikanska) one-man-army-tjötet, kan vi verkligen inte variera oss lite mer!?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Inget nytänk.

Samma som lovades till 3:an lovas nu igen.

vad ska till för att kallas nytänk?

så per automatik tycker du att spelet är skit, bara för att det 'inte finns nytänk'?

nu gissar jag hejvilt här, men antar att du sett samtliga 'die hard'-rullar, trots att 1an är bäst...och de gav dig ändå ett par garv osv...eller att du lyssnar på favvogruppens senaste album, trots att deras bästa platta gjordes för 10 år sen, men att det finns iaf några bra låtar osv osv.

i mina öron låter det mest som att ni är bortskämda.

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Female characters not playable in BF4 multiplayer

In a recent interview with Videogamer.com, Lars Gustavsson gave us some more details on Battlefield 4, regarding the appearance of female characters in the game and whether they are playable or not in the multiplayer, and information revolving around the Wii U. Gustavsson officially stated that females won't be playable characters in Battlefield 4, this both concerns singleplayer as the muliplayer. Lars Gustavsson stated the following:

I can already now say that you won’t be able to play female in multiplayer. When it comes to singleplayer, (In BF3) you shuffled around numerous characters as you played and it was more about the geopolitical events. This time around, everything from direction to actors, to how we built the engine to deliver the human experience and connection to these digital actors, we’ve also chosen to go for one main character that you play, and with that, that is not a woman, as you might have noticed.

http://battlefieldo.com/threads/female-characters-not-playable-in-bf4-multiplayer.9677/

trist.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
vad ska till för att kallas nytänk?

så per automatik tycker du att spelet är skit, för att det 'inte finns nytänk'?

nu gissar jag hejvilt här, men antar att du sett samtliga 'die hard'-rullar, trots att 1an är bäst...och de gav dig ändå ett par garv osv...eller att du lyssnar på favvogruppens senaste album, trots att deras bästa platta gjordes för 10 år sen, men att det finns iaf några bra låtar osv osv.

i mina öron låter det mest som att ni är bortskämda.

Vart fick du skit ifrån? :va

Men jag har redan BF3 med 5 meningslösa DLC:s (som aldrig används).
699kr för ett likadant spel som säkert senare måste kompletteras med mikrotransaktioner eller Premium för 500kr till känner jag inget sug efter.

Vet inte om det bara var för pressvisningen men spelarna hade ju dessutom autoheal som verkade jobba på fulltryck efter 2sekunder.

Såg inget nytt, bara ett sönderscriptat singelplayerspel likt COD/BF3.

Nu har vi inte sett något multiplayer än, men känns som de inte har lyssnat på spelarna hittils så tror inte dom gör det nu heller (e-sportstöd etc).

Skulle vilja se stora banor som dessutom är detaljrika, hitintills har det varit hus->öken->öken->öken->öken->likadanthus->öken->öken->öken->gasledning->likadanthus->öken->öken->öken

Repetera på 5 banor och ge ut som DLC..

Att fordonen allihopa går i 20-30km/h och känns som en rälsbuss är också något jag stör mig på, Jetten ger ingen flygplanskänsla, crossen känns som en trabant etc.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Female characters not playable in BF4 multiplayer

In a recent interview with Videogamer.com, Lars Gustavsson gave us some more details on Battlefield 4, regarding the appearance of female characters in the game and whether they are playable or not in the multiplayer, and information revolving around the Wii U. Gustavsson officially stated that females won't be playable characters in Battlefield 4, this both concerns singleplayer as the muliplayer. Lars Gustavsson stated the following:

I can already now say that you won’t be able to play female in multiplayer. When it comes to singleplayer, (In BF3) you shuffled around numerous characters as you played and it was more about the geopolitical events. This time around, everything from direction to actors, to how we built the engine to deliver the human experience and connection to these digital actors, we’ve also chosen to go for one main character that you play, and with that, that is not a woman, as you might have noticed.

http://battlefieldo.com/threads/female-characters-not-playable-in-bf4-multiplayer.9677/

trist.

Deras IKEA-låde-hitbox klarade väl inte av en smäcker dam :hihi

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
vad är det som är skit med 4an?

Att det är Battlefield 3 med Bc2 destruction och bättre grafik. För 700 spänn.

Det är skiten. Byt armé för helvete, låt oss spela som norrmän eller nåt annat hi-tech istället för uttjatade jävla "American special ops bitch ass motherfuckers with M4:s and shit".

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En annan grej jag ogillade rejält med filmklippet, förutom att det spelades av en retard på konsol... Dörranimationerna... Vem fan vill avbrytas av en massa jäkla animationer hela tiden!?!

Tacka vet jag Rainbow Six där man både snabbt och smidigt kunde "slå" upp dörren eller sakta smyga upp en dörr med scrollhjulet.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tycker hur som helst att det är kul att de kommer med något nytt. Är lite småless på 3:an efter som dlc:erna sällan är spelvärde mer än någon kväll.

Att de inte revolutionerar spelet är väl ganska naturligt. Så funkar kapitalismen.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Vart fick du skit ifrån? :va

Men jag har redan BF3 med 5 meningslösa DLC:s (som aldrig används).
699kr för ett likadant spel som säkert senare måste kompletteras med mikrotransaktioner eller Premium för 500kr till känner jag inget sug efter.

Vet inte om det bara var för pressvisningen men spelarna hade ju dessutom autoheal som verkade jobba på fulltryck efter 2sekunder.

Såg inget nytt, bara ett sönderscriptat singelplayerspel likt COD/BF3.

Nu har vi inte sett något multiplayer än, men känns som de inte har lyssnat på spelarna hittils så tror inte dom gör det nu heller (e-sportstöd etc).

Skulle vilja se stora banor som dessutom är detaljrika, hitintills har det varit hus->öken->öken->öken->öken->likadanthus->öken->öken->öken->gasledning->likadanthus->öken->öken->öken

Repetera på 5 banor och ge ut som DLC..

Att fordonen allihopa går i 20-30km/h och känns som en rälsbuss är också något jag stör mig på, Jetten ger ingen flygplanskänsla, crossen känns som en trabant etc.

det är lätt att få för sig att du tycker spelet är dåligt än bra. men fair enough, 'skit' var att ta i.

vad gäller SP, tillför inte det någonting; att de överhuvudtaget fortfarande gör SP förvånar mig - en snitslad bana som dessutom lider av stark ointelligens. där om någonstans, borde man kunna revolutionera. det är dock inte bara bf3 som lider av detta, utan generellt samtliga spel. borde bli grymt mkt bättre iom nextgen-konsolerna och saftigare datakraft.

MP är det som gör bf-serien unikt i kombination med kartorna/frostbite/destruction-mode/ljudmiljön och vi har visserligen inte sett något ännu, men jag tror att det blir några snäpp bättre än bf3an.

det du skriver mot slutet, är för mig mer subjektivt än objektivt. mao håller jag inte med.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Deras IKEA-låde-hitbox klarade väl inte av en smäcker dam :hihi

de gör ett stort misstag; hela tv-spels världen kryllar av brudar som inte bara just brudar gillar att spela. nu har de själva sumpat chansen att vara (tror jag) det första modern combat-spelet där du kan välja att vara en brud soldat.

big mistake.

och så jäkla korkat och bakåtsträvande.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Att det är Battlefield 3 med Bc2 destruction och bättre grafik. För 700 spänn.

Det är skiten. Byt armé för helvete, låt oss spela som norrmän eller nåt annat hi-tech istället för uttjatade jävla "American special ops bitch ass motherfuckers with M4:s and shit".

jag spelar på xbox och tror det blir en ganska så stor skillnad (till det bättre) att spela med/mot fler spelare och med bättre graffe samt ökad destruction mode.

men spelet är ju fortfarande densamma om du nu bara väljer bort jänkarsoldaterna mot norrbaggar. hur tänkte du nu?

jag skulle hellre göra ett dlc, där man är en soldat från några av eu-länderna mot inte BARA ryssar utan även nordkoreaner/kineser, terror-araber men också inhemska 'vita terror-miliser (som det finns en hel del av i usa framförallt).

och bara för att jag är svenne, skulle jag vilja ha en sthlms-karta.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
jag spelar på xbox och tror det blir en ganska så stor skillnad (till det bättre) att spela med/mot fler spelare och med bättre graffe samt ökad destruction mode.

Det gällde väl bara next-gen versionerna?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Checkat trailern ännu en gång... Vad är spelutvecklares konstant behov av att vissa upp spelen på konsol/med handkontroll och alltid vara extremt usla spelare? (missa fienden vid skjutande, inte upptäcka fienden förens de skjuter på en, vandra och sikta runt sakta)

Jaja, mina mer positiva förhoppningar:

* Stödja Oculus Rift och separera servrar med Oculus Rift-spelare mot vanliga spelare (blir så ojämt i skicklighet om man lirar med eller utan Rift enligt utvecklarnas egna utsagor, till fördel för vanlig skärm).

* Gärna ha stöd så PS3/PS4, Xbox och PC-spelare kan lira på samma servrar och kriga, om så bara 16vs16. Varför inte liksom? :)

* Fokusera och stöd eSport, t.o.m. jag önskar det som är ett större fan av taktik/realism och hardcore-läget än normal. Bara idiotiskt att de inte presterade något åt eSport med trean...

* Battlerecord och bättre stöd för YouTube

* Commander-mode, aldrig provat på detta själv, men att ha en spelare/roll som kan styra upp taktik/strategi är inte fel och mycket välkommnande

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Gärna ha stöd så PS3/PS4, Xbox och PC-spelare kan lira på samma servrar och kriga, om så bara 16vs16. Varför inte liksom? :)

vi som spelar på konsol, kommer aldrig ha en chans mot er som spelar på pc - snabbheten och precisionen på pc (mus/tangentbord) är så mkt bättre än konsol. helt onödigt och dessutom apdumt att dela servrar med varandra. då måste handkontrollerna bli minst lika bra som mus/tangentbord.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Checkat trailern ännu en gång... Vad är spelutvecklares konstant behov av att vissa upp spelen på konsol/med handkontroll och alltid vara extremt usla spelare? (missa fienden vid skjutande, inte upptäcka fienden förens de skjuter på en, vandra och sikta runt sakta)

Skulle en slipad spelare lira skulle de flesta "vanliga dödliga" inte hinna hänga med på vad som hände. Det hela är ju mest i uppvisningssyfte.

Med det sagt så stör jag mig också fruktansvärt på det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj