Battlefield 4 tråden

Status
Ej öppen för fler svar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Missade en positiv sak:
Dynamiskt väder, kan bli coolt med snöstorm, regn etc.

Missade en negativ sak:
Dynamiskt väder, blir troligen som motljusfenomenet på alla banor, med noll sikt med snöstorm, regn etc.

:hihi

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Missade en positiv sak:
Dynamiskt väder, kan bli coolt med snöstorm, regn etc.

Missade en negativ sak:
Dynamiskt väder, blir troligen som motljusfenomenet på alla banor, med noll sikt med snöstorm, regn etc.

:hihi

du föddes pessimistisk.

dynamiskt väder är bra, det innebär att det blir mer skills som avgör än amatörer med sina lucky shots.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
jag spelar på xbox och tror det blir en ganska så stor skillnad (till det bättre) att spela med/mot fler spelare och med bättre graffe samt ökad destruction mode.

men spelet är ju fortfarande densamma om du nu bara väljer bort jänkarsoldaterna mot norrbaggar. hur tänkte du nu?

jag skulle hellre göra ett dlc, där man är en soldat från några av eu-länderna mot inte BARA ryssar utan även nordkoreaner/kineser, terror-araber men också inhemska 'vita terror-miliser (som det finns en hel del av i usa framförallt).

och bara för att jag är svenne, skulle jag vilja ha en sthlms-karta.

Kommer givetvis bli skillnad på konsol när du lirar mot dubbelt så många, samt får fet grafik. Men mycket mer än så är det ju faktiskt inte

Jag tänker att det hade varit kul med en annorlunda approach, istället för att alltid behöva lira som Spetsnaz alt. Spec-ops. Bara en sån sak som att ryssarna man ser i trailern har samma uniform som i BF3 känns så JÄVLA BILLIGT. Vi har varit i Sandlådan, vi har varit i Vietnam samt Ryssland. Kan vi inte få åka till våra delar av Europa istället? Tänk dig att komma ridandes ur Jokkmokk på en jävla Ren.

DICE har tjänat, och tjänar fortfarande sjukt med pengar på BF3. Så nej, det här känns jävligt illa.

Observera Bettskena, det här är min högst personliga åsikt. Jag talar inte för hela Svenska folket och resten av världen. Sagt i menstruationsförebyggande syfte.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Av nån anledning känner jag inte alls samma upphetsning och spänning inför ett BF4-släpp som jag gjorde inför BF3. Dels tycker jag att BF4 kunde vara lite mer annorlunda och dels tycker jag att dom gott kunde sugen på karamellen ett tag till - BF4 släpps ett halvår efter sista dlc-expansionen för BF3 och det är alldeles för tidigt enligt min mening, man hinner ju knappt avnjuta hela det breda spektrat som BF3 har att erbjuda :4skrika

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
För min del får de släppa hur ofta de vill, så länge varje släpp blir några snäpp bättre och roligare... Spelar knappt andra spel för att de till syvende og sist, håller ojämn kvalitét.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Only in Battlefield players can go through a building instead of around it, eject from a jet and take out the enemy mid-freefall, or flip a tank. DICE, a studio of Electronic Arts, announced that Battlefield 4 will arrive on the Xbox 360 on October 29, 2013.

http://battlefieldo.com/threads/possible-bf4-release-date-confirmed.9730/

282410_1280.jpg

http://feber.se/spel/art/268537/slppdatum_fr_battlefield_4/

får se om ryktet stämmer.

sen släpper de säkert till nextgen konsolerna veckorna senare, så en del kommer ha dubbla köp.

bastards.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Kan ha att göra med att vi ställer stora krav som de riktiga gejmers vi är. Nöjer oss inte med nått halvdant och böjer oss inte för nått.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
...samtliga av dina inlägg i tråden är neggiga.

kan inte du bara studsa vidare till en annan tråd isåfall och vara neggig?

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Kommer att skaffa mig BF4 till PC. Troligen uppdatera datorn för spelet också. :rock

Tror inte man kommer bli besviken på mp delen utav spelet.

(Sedan ang. hitbox och hitlag. Detta har ju funnits i alla BF spel jag spelat 1942,Vietnam, BF2, BFBC2 och BF3. Tror nog det kommer att finnas även i BF4.)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Angående hitbox och hitlag så handlar det ju om vilket sätt man väljer att programmera.

Jag är ingen programmerare själv, men pysslat med 3D modellering osv. så har mina kontakter inom branschen.
Så jag uppfattat det så kan du antingen programmera så att du träffar det du ser på skärmen/i siktet, oavsett om fienden egentligen hunnit runda ett hörn/kommit undan, det du ser är det du träffar.
Det andra läget är att det programmeras så mekanismen tar hänsyn till uppkoppling/realtid och istället ignorerar vad du som spelare ser på skärmen om det laggar/du har dålig uppkoppling.

Nu har Anonymous börjat blanda sig in i Nordkorea vs. USA-tramset... kanske blir en vinkel i BF4? :tungan ;)
USA mot Nordkorea (spadar och stekpannor som vapen?) och så Commander-mode med Anonymous där man hackar diverse STABS-fordon/mobila enheter osv. :hihi

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Så jag uppfattat det så kan du antingen programmera så att du träffar det du ser på skärmen/i siktet, oavsett om fienden egentligen hunnit runda ett hörn/kommit undan, det du ser är det du träffar.
Det andra läget är att det programmeras så mekanismen tar hänsyn till uppkoppling/realtid och istället ignorerar vad du som spelare ser på skärmen om det laggar/du har dålig uppkoppling.
Det är i huvudsak det andra alternativet som gäller i BF3, även om det för en drabbad kan upplevas som i det första alternativet. Med standardinställningarna är det inte ovanligt att man dör även efter att ha sprungit runt ett hörn, väl ur sikte från den som skjuter på en. Det beror på att man egentligen redan är död innan man springer, bara att klienten inte har fått den uppdaterade informationen från servern än.

Helt utan lagg kan man aldrig bli eftersom det handlar om nätverkskommunikation. Men i BF3 (PC versionen iaf) finns även en inställning som är till för att utjämna rörelser hos andra spelare för att det ska se bättre ut och inte bli så ryckigt som det kan bli när en annan spelare har hög ping mot servern. Problemet är att det denna inställning gör är att den fördröjer uppdateringarna mellan din klient och servern så att klienten ska kunna beräkna och göra rörelser mer flytande, vilket ger att det du ser på skärmen inte alltid stämmer helt med vad som händer på servern.

Även om det "bara" är frågan om ms så kan effekter bli att det är svårt att skjuta andra spelare. De går inte ned fast du tycker att de är mitt i siktet. Men de knäpper dig utan problem, ibland även fast du tycker att du sitter i skydd. Och så den klassiska springa bakom ett hörn för att lägga sig och dö.

Själv kör jag i stort sett bara Gun Master numera och eldar ibland upp mig så jag kan vara nära att äta upp tangentbordet när det går dåligt. Skulle jag inte ha stängt av nätverksutjämningen i BF3 hade jag nog sagt upp mitt internetabbonemang vid det här laget. Och för att hålla mig till BF4-temat i tråden så är mitt intresse för fyran ännu så länge ganska svalt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj