roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Har inte bänkat min Gixxer än, siffrorna intresserar mig inte så mycket. Men för att hitta det sista unset av effekt borde den först justeras så att A/F-kurvan är jämn, därefter bankas med både fetare och lägre mål både till dess man vet vilket A/F som är bäst vid varje varvtalsområde. Höjdarna idag är bra avstämda så vinsten på toppeffekt är måttlig, de stora vinsterna ligger normalt i körbarhet och mellanregister.Är nyfiken på hur mkt mer effekt man kan "väcka" ur motorn som dom skriver.
Ngn som har koll på det?
Titta på vilken "bänkkurva" som helst med PC eller Bazzaz, det är de vinsterna vi pratar om. Med min Daytona vann jag 3 hk på topp men 5-7 på mellanregistret, om jag minns rätt. Karaktär som en elmotor, hela vägen genom registret och mjuk övergång vid gaspådrag. Med Gixxern har jag vunnit samma egenskaper (kan växla mellan original- och Bazzazmapp under körning), skulle gissa på 5-6 hk på topp, mer i mellanregistret. För att återknyta til, verkligheten - är skillnaden under ca 3hk har i alla fall jag svårt att uppleva den när jag sitter på hojen...