...Hur har Bazzaz funkat för er andra under säsongen?
QS - klockrena växlingar, tidigare har femman till sexan kunnat kärva men det blev bättre efter att givaren fick lite excentrisk belastning. Tänder motorlampan då och då vid fullgas/höga varvtal.
TC - mjukt och fint ingrepp, TC- lampa förmodligen oumbärligt om man riktigt ska kalibrera ingreppet. Har tyvärr haft för lite egen bantid för att kunna eller våga testa min nuvarande inställning lite mer systematiskt. Cohones borde ingå i leveransen...
Alla system jag känner till bygger ju i slutändan på algoritmer, indata från fjädrings- och hjulsensorer, gyro etc ska processas och effekten ska i slutändan regleras. Det blir ju lite komplext att utvärdera och hantera, speciellt om jag som förare fortfarande får förhöjd puls när bakhjulet ställer ut i utgångarna. Det är kanske därför Bazzaz-systemet funkar hyfsat bra för så pass många förare - det följer principen om KISS (keep it simple stupid) samtidigt som de flesta av oss inser att det inte på något sätt är idiotsäkert?
Autotune - har fått till min mapp riktigt bra, blir inte mycket bättre utan bänkkörning för att hitta optimalt AF, Z-AFM nu utlånad till Viktors österrikiska gökur. Metoden att grundmappa med systematisk körning och sedan bara mappa de högsta trottelpositionerna på bana verkar bäst, vet ett par användare som fått börja om (förmodligen på grund av släpande gas under motorbroms). Det skadar inte att ha ett gammalt flygfält i närheten under grundmappning...
Mina 2p, bra skit för pengarna