Om du känner TC:n så funkar TC:n, kolla lampans kontakt och även mäta den.
Om man ställer hojen på depåstödet och lägger i en växel och bara gasar till så går TC:n in (man ser det om lampan funkar)
1. Har inte sett något om byte av fjäder i QS-switchen däremot så tycker jag att den funkar kanon, mycket skön. Har du kollat länkaget till växelpedalen? QS brukar vara känslig för kärvande/glappande/osmorda länkar...
2. Smooth funktionen är en av nyheterna i den version av programvara vi kör nu och om hojen går dåligt utan så har du ju svarat på din fråga...
3. TPS kalibrering gör du bara om det behövs eller tycker det är roligt/känns bra att göra det
Om den visar 0% med stängd trottel och 100% med rullen mot stoppet så är det som det skall vara...
Lika för mig nu när jag körde några mappningsrepor. TC-lampan blinkade inte även fast det kändes tydligt att TC grep in (läge 10 och fullt på ettan på asfalt)
Tre frågor:
1. Kan man minska motståndet/fjädern i QS-brytaren? Jag tvingas trycka för hårt tycker jag. DWE-qs'en jag hade innan var mycket bättre vad gäller motståndet i kontakten (och ställbar)
2. Kör ni med smooth-funktionen för era mappar? Jag gjorde en map med smooth och en utan. På den utan gick hojen som en kängurustylta sen.
3. TPS Calibration... är det bra? Testat med och utan men vill höra era erfarenheter