Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
- Gick med
- 24 May 2003
- Ort
- Lulstan
- Hoj
- KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Läs Roffes utmärkta guide för någon/några sidor sedan hur man "bänkar" på väg...
...och ja, det krävs ganska många repor för att få bra data. Sen blir det stor skillnad på vilket register man får data i beroende på om man är på gata eller bana.
Startade du med en helt tom map nu?
...och ja, det krävs ganska många repor för att få bra data. Sen blir det stor skillnad på vilket register man får data i beroende på om man är på gata eller bana.
Startade du med en helt tom map nu?
Okej
Men TPS kalibrering visar ju spänningen från potten vid stängd och öppet. Standard är 0 V men efter kalibrering visade den 1.05 V stängd och 4.20 V öppet kanske. Tyckte att det blev midre 'glapp i gasen' efter kalibreringen. Det blev svar direkt liksom. Vet inte vilket jag föredrar än heller och det var på kängurustyltamappen så vem vet...
Hur brukar ni köra era mappningsrepor? Nu var jag på en skogsraka och ömsom gav fullt från 2500 rpm till rödmarkeringen och ömsom smög upp gasrullen för att den skulle få alla trottelpositioner. Efter några korta repor så var det ju hål i mappen liksom. Den hade inte data för alla TP på alla varvtal. Verkar som man får köra rätt länge för att samla data.