BBB Ip-telefoni

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Någon som känner igen följande problem?

När folk försöker ringa mig så går det fram signaler i deras telefon, men hos mig ringer det inte. Detta sker lite drygt varannat samtal. Har pratat med den tekniska supporten, första gången så uppdaterade de modemet. Nu har jag ringt igen, de kollade lite närmare men kan inte se några fel. På frågan vad de ska göra åt det svarar de: nja, det var konstigt, låt det vara ett par dagar så får vi se sen. Tack för det BBB :3freak :mad:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Thermal skrev:

När folk försöker ringa mig så går det fram signaler i deras telefon, men hos mig ringer det inte. Detta sker lite drygt varannat samtal. Har pratat med den tekniska supporten, första gången så uppdaterade de modemet. Nu har jag ringt igen, de kollade lite närmare men kan inte se några fel. På frågan vad de ska göra åt det svarar de: nja, det var konstigt, låt det vara ett par dagar så får vi se sen. Tack för det BBB :3freak :mad:

pröva att ställa ner modemet på golvet :3freak

helt ärligt. polaren hade jättemycket problem och några liknade ditt. men efter att han ställt ner modemet så att det fick cirkulation och kyla så funkar det kanon...

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
CJ900RR skrev:
helt ärligt. polaren hade jättemycket problem och några liknade ditt. men efter att han ställt ner modemet så att det fick cirkulation och kyla så funkar det kanon...

teknikens under

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
CJ900RR skrev:
pröva att ställa ner modemet på golvet :3freak

Både det problemet och trådstartarens beror troligtvis på att det finns ngn störande utrustning i närheten.

Testa och stäng av trådlösa telefoner (basstationen) och flytta högtalare och annat som ni vet har starka elektriska och magnetiska fält runt sig minst 2 meter i från telefonidosan så bör det fungera bättre...

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Modemet står redan på golvet med bra cirkulation, ingen trådlös har jag heller. Det konstiga är att allt har fungerat klanderfritt sen jag anslöt mig för över ett år sen. Inga förändringar i elektronikväg heller som kan härledas till problemet. Störigt är bara förnamnet. :va

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
hade själv bbb ip telefonin men men efter många problem bytte vi tillbaks till telia.

servicekillar var hemam hos ca 3 ggr för att fixa men blev ingen skillnad så till slut tröttna vi jupp

vi kör ip telefoni då de funkar ordentligt :tummenupp

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Vet bara att då jag hade det så fick jag besked om att de var vissa fel på endel. fick byta kostnadsfritt till bättre.

Visst hade man nån störning ibland men inte märkvärt.
Men sa upp skiten då jag knappt ringer.
Har samma räkning då som nu fast på mobilen.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
funkar bra för mig iaf..

de enda e att ADSLmodemet blir apvarmt under.. så jag har fått ställa nått skit under så de inte ligger direkt mot underlaget

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
hos mig slutade helt plötsligt Nummerpressen funka.... har inte fått igång den än... (1år senare..)

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
heimdal skrev:
funkar bra för mig iaf..

de enda e att ADSLmodemet blir apvarmt under.. så jag har fått ställa nått skit under så de inte ligger direkt mot underlaget
Jag har precis kopplat in det och kört det sedan 14/12.
Verkar funka än sålänge.
Men fick ni inte med en fot till "modemet" så att ni kan ha den vertikalt?
Jag har mitt ståendes så iaf och det står på en baslåda bredvid mina dali 909 som är fullsketna med magneter.
Som sagt så har jag inte kört det så länge ännu, men det verkar ju funka trots allt.
//Tobbe

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Bytte till Telia för en vecka sedan....hade visserligen fiber och inga (iallafall inte frekventa) problem rent tekniskt, dock är dom där nötterna faktab finans som skickar fakturorna helt lost...

Största skälet till byte va att jag kan ringa teliamobiler gratis numera....mot visst tillägg...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har du en nummerpresentatör inkopplad ensam i ett av telejacken ?
Har nummerpresentatören dåliga batterier ?

Är batterierna dåliga på min nummerpress så funkar inte telefonerna alls. Ingen aning varför det blir så :va

Förutom det problemet har det fungerat felfritt med mitt BBB (telefoni)

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Wiseguy skrev:
Har du en nummerpresentatör inkopplad ensam i ett av telejacken ?
Har nummerpresentatören dåliga batterier ?

Är batterierna dåliga på min nummerpress så funkar inte telefonerna alls. Ingen aning varför det blir så :va

Förutom det problemet har det fungerat felfritt med mitt BBB (telefoni)

provat å flytta telekontakterna? å sätta i annan ordning etc?

tobbeviking skrev:
Verkar funka än sålänge.
Jag har mitt ståendes så iaf och det står på en baslåda bredvid mina dali 909 som är fullsketna med magneter.
Som sagt så har jag inte kört det så länge ännu, men det verkar ju funka trots allt.
//Tobbe

fot.. näfan.. men de skulle behövas

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
VTR 1000
Thermal skrev:
Modemet står redan på golvet med bra cirkulation, ingen trådlös har jag heller. Det konstiga är att allt har fungerat klanderfritt sen jag anslöt mig för över ett år sen. Inga förändringar i elektronikväg heller som kan härledas till problemet. Störigt är bara förnamnet. :va

Det var samma problem för mig. BBB hävdade att vi har dålig koppar in i vårt hus, men hur förklarar dom då att det funkat i 1 år problemfritt??
Jag fick även ngn annans nummer i 2 dygn, dom hade även en automatisk samtalsbrytare som gjorde att samtalen inte varade längre än ca 2min, ganska bra då inte tele räkningarna blev så höga, men fruktansvärt irriterande när man var tvungen att vänta ca 10 min mellan varje 2min period.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Har också haft IP-telefoni men bytt tillbaka till Telia.
IP-telefoni är bara skräp :mad:
Jobbar en del med stormfälld skog och lovat ringa hem på bestämda klockslag
och då fungerade inte telefonen :huvet
Fick ringa vår granne som förmedlade mitt samtal.

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
TomTen6 skrev:
Det var samma problem för mig. BBB hävdade att vi har dålig koppar in i vårt hus, men hur förklarar dom då att det funkat i 1 år problemfritt??
Jag fick även ngn annans nummer i 2 dygn, dom hade även en automatisk samtalsbrytare som gjorde att samtalen inte varade längre än ca 2min, ganska bra då inte tele räkningarna blev så höga, men fruktansvärt irriterande när man var tvungen att vänta ca 10 min mellan varje 2min period.

Supporten pratade koppar också men det borde väl inte ha nåt att göra med att en del som har ringt mig har blivit kopplade till någon helt annan också, dock har jag inte haft några problem med samtalsbrytare. När signalen väl går fram så funkar allt som vanligt. Ringa ut är inga problem heller.

Hur har du löst det nu? Bytt leverantör eller har du kvar BBB?
Det enda positiva är väl att det sållas ur en drös telefonförsäljare, kan ju bara hoppas att man stryks ur som en som aldrig svarar :)

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Thermal skrev:

Har det varit så jämnt? Har du rättkopplade jack? Flappar länken? Använder du några egna proppar eller telesladdar? Sitter i 1a jacket? Har du allt detta rätt och du har bra signalvärden är det troligen modemet eller nåt temporärt fel.

DaLorD skrev:
hos mig slutade helt plötsligt Nummerpressen funka.... har inte fått igång den än... (1år senare..)
Autade den i samband med bytet till IP-telefoni eller bara helt plötsligt? Ibland måste man be kundtjänst slå på den.

tobbeviking skrev:
Verkar funka än sålänge.
//Tobbe
Du har fiber va? Det är bara till de "modemen" det följer med en sån där fot. De är heller inte lika känsliga mot störningar :)

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Nisse Järnet skrev:
Har det varit så jämnt? Har du rättkopplade jack? Flappar länken? Använder du några egna proppar eller telesladdar? Sitter i 1a jacket? Har du allt detta rätt och du har bra signalvärden är det troligen modemet eller nåt temporärt fel.

Allt har fungerat perfekt under 1 år, det är bara de sista veckorna det har börjat fucka upp sig. Inga förändringar i konfigurationen som sagt. Får se vad det blir av det, har pratat med supporten igen. Nu ska jag skriva ner datum och tidpunkt vid tre tilfällen då det inte fungerar o sen höra av mig igen.
Fortsättning följer.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
BMW R90s skrev:
Har också haft IP-telefoni men bytt tillbaka till Telia.
IP-telefoni är bara skräp :mad:
Jobbar en del med stormfälld skog och lovat ringa hem på bestämda klockslag
och då fungerade inte telefonen :huvet
Fick ringa vår granne som förmedlade mitt samtal.
När det inte funkar är det ofta kunden som har gjort fel/har felkopplade jack osv. De tidiga modemen var iof skräp så det kan mkt väl vara det också. Har man bra värden, ett nyare modem och allt är rättkopplat brukar det fungera perfekt.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Nisse Järnet skrev:

Autade den i samband med bytet till IP-telefoni eller bara helt plötsligt? Ibland måste man be kundtjänst slå på den.
IP går inte att lita på så enkelt är det!
Vad är det för utrustning som inte tål bärbara telefoner måste ha rätt kylning
kopplat i rätt jack mm.
Man försöker sälja en undermålig produkt :gnissla

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...