beach 2010?

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Tror det här blir mitt första inlägg i den här tråden; Jag har fördelen av att kunna äta vad som helt utan att gå upp i vikt, och om jag bara minskar ner portionerna, t ex inte tar en extra cheesburgare på McD så börjar kilona att ticka neråt.

Dock vart jag nyss varse om att jag kommer att bli satt på diet i sommar av min deltids-sambo. Det pratades om linser, bönor mm :skrämd . Så då borde vikt/effektförhållandet på Rettan bli något bättre (om jag inte försvinner helt). GOOOOOO!!!!!!!!!

Ha ha ditt liv är över om du hamnar på en sådan diet...din kropp blir hälsosammare men ditt sinne kommer att förtvina av ångest efter god mat:D
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Vågen visade årsbästa i fredags 85,2kg :tummenupp så numera går man i -88kg med 2kg dräkt på sig :)
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Vågen visade årsbästa i fredags 85,2kg :tummenupp så numera går man i -88kg med 2kg dräkt på sig :)


Fett!!!! Två kg dräkt brukar väga 4kg efter en match:)

Vägning för mig imorgonbitti...fyllfest med sportarn,korven,trixarn och evis i lördags lär inte hjälpt till åt rätt håll på vågen:)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fett!!!! Två kg dräkt brukar väga 4kg efter en match:)

Vägning för mig imorgonbitti...fyllfest med sportarn,korven,trixarn och evis i lördags lär inte hjälpt till åt rätt håll på vågen:)

Jag drack ju inte så mycket sprit med söt dricka..:Dskall nog promexia långt ikväll med, man sover så gött på det oxå:)
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
jahapp då har ens farhågor besannats!!! Inte ett milligram ner :gnissla men det är inte mer än väntat! Bara att bita ihop och öka ansträngningarna:)
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Ett halvt kilo ner:banana inget mirakel men neråt iallafall!!!

Du minskar ju lika fort som din yama gick i sommras:tummenupp


Bra jobbat....
Här står det mest stilla -2,5 kg sen i början av januari.. Ska öka tempot i mars tänkte ja när kost ändringen stabiliserat sej...:Bugar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Lite seeggt här, ner 2 hekto sen senaste vägningen som var allt för länge sedan..(30 jan). Bättre sakta nedåt än inte alls ner:tummenupp
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Du minskar ju lika fort som din yama gick i sommras:tummenupp


Bra jobbat....
Här står det mest stilla -2,5 kg sen i början av januari.. Ska öka tempot i mars tänkte ja när kost ändringen stabiliserat sej...:Bugar

Mitt i min förtvivlan över att beach formen inte är nära än smäller frun in lite visdom! Hon påminner mig om att snabb nedgång i vikt inte är bestående!:)Ibland är de inte så dumma(vilket man inte får erkänna):D

Lite seeggt här, ner 2 hekto sen senaste vägningen som var allt för länge sedan..(30 jan). Bättre sakta än inte alls ner:tummenupp

Vi får ut på fler powerwalks :tummenupp
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mitt i min förtvivlan över att beach formen inte är nära än smäller frun in lite visdom! Hon påminner mig om att snabb nedgång i vikt inte är bestående!:)Ibland är de inte så dumma(vilket man inte får erkänna):D



Vi får ut på fler powerwalks :tummenupp

Är på för lite mera "nattvandring" a.k.a sms/ring terrorisering av vissa här på sh, nästa vecka:DAnnars kanske vi får med honom med:tummenupp Innebandy, visst kul men är tyvärr inget för mig..
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Mitt i min förtvivlan över att beach formen inte är nära än smäller frun in lite visdom! Hon påminner mig om att snabb nedgång i vikt inte är bestående!:)Ibland är de inte så dumma(vilket man inte får erkänna):D



Vi får ut på fler powerwalks :tummenupp

Smart fru... Hur fan fick du henne att gifta sig med dig?!? :D

Nej, men allvarligt så är det dags att påminna om vad jag sade i början av denna tråd:
...
Några tips till för alla som börjar jobba med vikten nu:
Kroppen innehåller något som heter muskler (Ja, Gabor... till och med du). Musklerna i sin tur lagrar en liten mängd kolhydrater för att ha tillgång till snabbt bränsle. Denna lilla depå är bland det första som ryker när man lägger sig på kaloriminus. Kolhydratsdepåerna väger inte så mycket MEN de binder en hel del vatten som kommer försvinna när depåerna försvinner. Allt detta innebär att ni ganska snabbt kommer droppa 1-3 Kg. Sedan kommer viktnedgången plana ut eller till och med försvinna under en period. Få då inte panik och ge upp för att ni inte tycker att ni får några resultat! Det fungerar fortfarande men det kan hända att det inte syns.

Dessutom är kroppen så jävlig så den inte alltid släpper kroppsfett linjärt. Det innebär också att vågen kan stå still en längre period för att sedan droppa ett kilo över en natt. Se alltid till en period över minst två veckor innan ni kan avgöra om det fungerar eller inte!

Kroppen behöver under en period av kaloriminus ordentligt med vatten. Drick ordentligt!

Och det sista tipset: Att bestämma sig för att gå ner i fettvikt är inte ett beslut man tar en gång. Det är ett beslut man tar ungefär 20 ggr om dagen. När du bestämmer dig för att ta trappan iställer för hissen. När du bestämmer dig för att hoppa över bullen som den nöjda kunden levererat till fikat. När du väljer det nyttigare alternativet i matsalen. När du går en extra runda med hunden osv. Varje kalori räknas och varje onödig kalori (godis, chips, bullar mm) tar dig ett steg längre från målet!

Lycka till som fan! I'll be watching you all!

Still watching you f**kers! Och nu är det bara ett par veckor kvar tills jag själv ska igång. Med tanke på hur stöddig jag har varit här vågar man ju fan inte leverera några dåliga resultat! :skrämd

Kan dessutom tillägga att kroppen inte kan släppa kroppsfett hur fort som helst utan man brukar rekommendera ett maximalt kaloriunderskott på ca 500 kcal per dag. Sedan börjar kroppen ta av musklerna (vilket ju antagligen inte är vad någon vill). Ett kilo kroppsfett innehåller ca 7000 kcal. Det betyder att en lagom viktnedgång i fettmassa är 0,5Kg på en vecka.

Detta betyder att ni gör helt rätt grabbar (och även att din fru har rätt Gabor). Skynda långsamt! :fakta
 
Last edited:

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
Rapport: Minus 6 kilogram, dock ett bättre flås och uthållighet. =) Dessvärre har jag varit sjuk och inte tränat på 3 veckor. Idag var första dagen, igen. Hejsan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top