beach 2010?

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Tips. Skaffa hund. Du kommer knappt ha tid å äta för valpen är hel vild och du måste ha koll på den. Samt motionera den ca 4 mil om dagen. :tummenupp
Ja en hund funkar ju alltid bra. Har fått en ja med här straxs före jul, han vägrade lämna husse i separationen..
Ska man springa han trött så lär man nog va maratonlöpare. Så skogarna här blir välbesökta nu i vinter.
Ja e på i försöket med beach 2010.... I värsta fall får man väl köpa en snabbare hoj för att kompensera vikten på föraren:confused:
 

Bifogat

  • Mercan 008.jpg
    Mercan 008.jpg
    242.9 KB · Visningar: 51

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
min hund vill inte gå ut när det är regn, snö och under 5 plus grader och helst inte innan kl 10 på fm:Bugar...för då tar ho sin skönhetssömn..pinne jagar hon inte så springa vill hon inte heller..och när matte försöker få henne o springa milen så flämtar hon inte ens när matte håller på o få andnöd..så..att skaffa hund..nja.....:gnissla:tungan
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
min hund vill inte gå ut när det är regn, snö och under 5 plus grader och helst inte innan kl 10 på fm:Bugar...för då tar ho sin skönhetssömn..pinne jagar hon inte så springa vill hon inte heller..och när matte försöker få henne o springa milen så flämtar hon inte ens när matte håller på o få andnöd..så..att skaffa hund..nja.....:gnissla:tungan
Du har asså en sådan dära lathund.....
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Kommer också köra någon form av Beach 2010, behöver bli av med åtskilliga kilon.
Har fördelen av att ha ett fysiskt ansträngande jobb så något gym blir det inte tal om, däremot behövs det MOTION. Hur motiverar man sig när man kliver upp 04.00 drar till jobbet 05.00 är hemma vid 18.00 och borde i säng 22.00?

Lägg ut vad man gör för fysiskt aktivitet kan kanske göra att det går att motivera sig, vi får se.

Tänker inte skriva min vikt men måste ha bort 15-17 kg.
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Hur motiverar man sig när man kliver upp 04.00 drar till jobbet 05.00 är hemma vid 18.00 och borde i säng 22.00?

Man byter jobb! :fakta :D

Nej, men jag förstår att det blir tufft under de förutsättningarna. Själv kör jag mycket lunchträningar på gymmet. Det kan verkligen rekommenderas om det fungerar på ditt jobb då man dels får träningen avklarad på dagen och dels kommer ut från jobbet lite grann. Om du inte vill köra på gymmet så se till att komma ut på en ordentlig promenad! Och du HAR TID! Om du vill!

Lägg sedan till ett ordentligt löppass på helgen så är du hemma! :tummenupp Ta det dock lugnt med löpningen i början om du inte är van. Det är väldigt lätt att dra på sig skador annars.

Lycka till som fan allihop! Själv har jag lagt på mig ca 7 trivselkilon som ska plockas bort innan man är i "Pilotisar-Shorts-Räserstövlar"-form igen! :cool: Jag kommer nog vänta lite längre än nyår innan det är dags att börja skrapa av det dock men jag är helt klart med på Beach 2010!
 

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
min hund vill inte gå ut när det är regn, snö och under 5 plus grader och helst inte innan kl 10 på fm:Bugar...för då tar ho sin skönhetssömn..pinne jagar hon inte så springa vill hon inte heller..och när matte försöker få henne o springa milen så flämtar hon inte ens när matte håller på o få andnöd..så..att skaffa hund..nja.....:gnissla:tungan

fasen va bra du har det då. Här är det bara att kliva upp 7 på morgonen och gå en mil. Det beror ju också självklart på vilken ras man väljer. Självklart har man ju valt det värsta. Vallhund och jakthund. Tuva har ingen som helst förstående varför Lisa ligger i soffan halv död på kvällen när dagen aktiviteter är slut.
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Du har asså en sådan dära lathund.....

nä, en sån där läskig kampsportshund du vet som biter folk.....:D
men om hon vill springa så orkar hon hur mycket som helst...hon följde med när jag hade häst förut o sprang med...hon :D består av bara muskler o hud....:tummenupp tänk om en annan oxå gjorde det!!:huvet

fasen va bra du har det då. Här är det bara att kliva upp 7 på morgonen och gå en mil. Det beror ju också självklart på vilken ras man väljer. Självklart har man ju valt det värsta. Vallhund och jakthund. Tuva har ingen som helst förstående varför Lisa ligger i soffan halv död på kvällen när dagen aktiviteter är slut.

vallhund?? huga!! då har du och göra hör jag....vilken flås du kommer få!!!:tummenupp
 
Last edited:

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
nä, en sån där läskig kampsportshund du vet som biter folk.....:D
men om hon vill springa så orkar hon hur mycket som helst...hon följde med när jag hade häst förut o sprang med...hon :D består av bara muskler o hud....:tummenupp tänk om en annan oxå gjorde det!!:huvet



vallhund?? huga!! då har du och göra hör jag....vilken flås du kommer få!!!:tummenupp
Nja... bitts gör han defenetivt inte. Det är mest jaktlabbe i han så han älskar att spåra i skogen. Endast täckningen är rottis...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag blir med. Skall det vara gemensam samling kanske så att ingen fuskar? :tuttar

OCH att alla väger in och utvägning på SAMMA våg, annars blir det som jämföra effekt på 2 bänkade hojar, då det är utfört i olika bänkar.:)
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Nja... bitts gör han defenetivt inte. Det är mest jaktlabbe i han så han älskar att spåra i skogen. Endast täckningen är rottis...

jag pratade om min "lathund"......:)
men jag tyckte han var för smal för en rottis..blandnnig tänkte jag då..men jaktlabbe!!:tummenupp dem är fina!!!
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
jag pratade om min "lathund"......:)
men jag tyckte han var för smal för en rottis..blandnnig tänkte jag då..men jaktlabbe!!:tummenupp dem är fina!!!

Så kan det gå när ägarna till mamman inte har helkoll på den hela tiden. :)
Men fin e han iaf:tummenupp



Jaha när å var ska invägning ske då:confused: TID Å PLATS

Sedan borde väl tråden heta "Skinnställ 2010"
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag blir med. Skall det vara gemensam samling kanske så att ingen fuskar? :tuttar

Ha ha jag utgår ifrån att dem som vill komma ner i vikt inte biter sig i baken genom att fara med osanning!Vad kan man vinna på att ljuga om ens utgångs vikt??Smäll upp den verkliga vikten i tråden det rekomenderas men om man inte vill så ljug...:)
 

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
OCH att alla väger in och utvägning på SAMMA våg, annars blir det som jämföra effekt på 2 bänkade hojar, då det är utfört i olika bänkar.:)

Jaha när å var ska invägning ske då:confused: TID Å PLATS
Sedan borde väl tråden heta "Skinnställ 2010"

Självklart samma våg, jag har en våg som vi kan använda. :)
Nej, vi ska ju såklart steka på stranden också.


Ps. Jag kan bjuda på fika. Haha. Ds.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Sedan borde väl tråden heta "Skinnställ 2010"

Eller... att vara eller icke vara i skinnställ 2010?:)

Självklart samma våg, jag har en våg som vi kan använda. :)
Nej, vi ska ju såklart steka på stranden också.


Ps. Jag kan bjuda på fika. Haha. Ds.

Jag kan gärna ställa upp på invägning någonstans men jag kommer nog inte vara i brukbart skick 01-01-10 är jag rädd;)
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Exakt, men väger man sig på samma våg helatiden blir det rätt bra resultat ändå.. Skiljde ungefär 3 kg digital till analog våg för mig..

Blev av med gipset igår.. så det blev bara 8 veckor med gips.. båtbenet har börja läkt nu är det bara stretcha o sånt som gäller.. men som det verkar nu måste man skaffa snabbgas.. =)

OCH att alla väger in och utvägning på SAMMA våg, annars blir det som jämföra effekt på 2 bänkade hojar, då det är utfört i olika bänkar.:)
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Sluta med bärs/vin/sprit och sockerdricka kommer man långt på sen är det bara upp o harva i hamsterhjulet som gäller.. =)

Sen Trixter det finns ingen kroppsbyggare eller väldigt få som använder lagliga vägar för att blir "fit"..

men visst kosttipsen är en bit på vägen..

Försökte mig på den klassiska... Att försöka bränna fett och bygga muskler samtidigt. Det fungerar EJ (utom en liten stund i början)! :fakta

Jag började med att ta en funderare... Om du kollar på hur en kroppsbyggare ser ut off season och sedan hur han ser ut inför tävling! De verkar ju onekligen veta hur fan man blir av med fett på kroppen. Läser man sedan runt på lite roliga kroppbyggarforum så verkar de flesta hålla sig till principen kalorier in - kalorier ut.

Du har alltså tre sätt att gå ner på:
1. Minska intaget av kalorier (OBS! Behöver inte betyda mindre mat)
2. Öka din förbränning dvs motionera mer.
3. En kombination av ovanstående vilket rekommenderas.

Om du får i dig mindre kalorier än du gör av med kommer kroppen börja nalla av din energireserv dvs ditt kroppsfett. Var det tas av kan du inte styra utan det sköts av dina gener.

Vilken diet och träningsform bör man då välja för att nå detta kaloriunderskott? Det svaret är mycket enkelt:
Det som fungerar! Är innebandy din skit så är det innebandy du ska spela. Gillar du GI-kost så kör på med det då... Har du ordentligt med karaktär så fungerar det ganska bra med normal VETTIG kost (det betyder ofta hemlagat i matlåda) i mindre mängder än i vanliga fall och bara en fika/godisdag i veckan + löpning. Löpning är så jävla pissetråkigt så att man kan :zpy men jävligt svårslaget i effektiv förbränning på kortast tid.

Följer du detta så kommer du garanterat gå ner i vikt och hur lätt det är att följa beror på hur mycket du vill. Vill du gå ner i vikt tillräckligt mycket så väljer du att stå över den där sockerkakan eller chipspåsen när det inte är ätardag. Valet är alltid ditt!
Lycka till som fan och håll oss uppdaterade!
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Sen Trixter det finns ingen kroppsbyggare eller väldigt få som använder lagliga vägar för att blir "fit"..

men visst kosttipsen är en bit på vägen..

Njahh... Jag tror att det är väldigt vanligt med diverse mindre lagliga hjälpmedel i uppbyggnadsfasen men deffen ligger ofta så tight inpå tävling så att de måste hålla sig till tillåtna medel för att inte åka dit i kontrollerna. Och det var ju viktminskning eller fettminskning vi talade om här! :)
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Njahh... Jag tror att det är väldigt vanligt med diverse mindre lagliga hjälpmedel i uppbyggnadsfasen men deffen ligger ofta så tight inpå tävling så att de måste hålla sig till tillåtna medel för att inte åka dit i kontrollerna. Och det var ju viktminskning eller fettminskning vi talade om här! :)

Våg är bättre än inget men, jag har en kropps scanner med den får du info om det är fett, vatten eller muskelmassa du tappar.

Vi är väl överens om att det är fett vi vill ta bort...

En invägning/scanning hos mig 1/1-10 eller 2/1-10 NI VÅGAR ALDRIG.

Sen kan vi ha vägning/ fika varannan vecka eller så det är kul att träffas o få snacka hoj medan vi väntar på att lappmöglet ska ge sig av till nordpolen.

Vilka är på?
Det närmar sig 2010 nu är det bara 25 timmar kvar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top