beach 2010?

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Våg är bättre än inget men, jag har en kropps scanner med den får du info om det är fett, vatten eller muskelmassa du tappar.

Vi är väl överens om att det är fett vi vill ta bort...

En invägning/scanning hos mig 1/1-10 eller 2/1-10 NI VÅGAR ALDRIG.

Sen kan vi ha vägning/ fika varannan vecka eller så det är kul att träffas o få snacka hoj medan vi väntar på att lappmöglet ska ge sig av till nordpolen.

Vilka är på?
Det närmar sig 2010 nu är det bara 25 timmar kvar.

Komma dragandes med en sån där scanner, då faller ju illusionen om att man har mycket muskler, alltså dom andras muskler. :)
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Mäter den kraftig benstomme också? :)

Japp, benmineral är ett av resultaten.

Den 2/1 isf. Stor risk att man inte e laglig att köra något fordon den 1/1. Men du får bestämma efter intresse. Kom med en tid å dag bara.
Ja e på. Kul att träffas oxå.

Vi bokar Söndag den 3/1-10 kl. 15.00 det passar bättre då... :tummenupp

Ni är välkomna till Västtunagatan 4 i Hallstahammar på fika, snack & scanning,
sen är det upp till var och en om man vill scanna sig.

Fika tar väl alla.
 
Last edited:

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Japp, benmineral är ett av resultaten.



Vi bokar Söndag den 3/1-10 kl. 15.00 det passar bättre då... :tummenupp

Ni är välkomna till Västtunagatan 4 i Hallstahammar på fika, snack & scanning,
sen är det upp till var och en om man vill scanna sig.

Fika tar väl alla.

Kommer :tummenupp har en känsla att att jag blir själv :gnissla
Inte för jag har så mycket mer jag vill gå ner bara 4kg till för rätt viktklass fixar jag på en månad :D men vad sjutton den kanske visar att jag skulle kunna ligga på -82 eller -77 :p skulle rocka fett mycket starkare än sina motståndare skulle man vara då :yoparty
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Vet inte om jag kan komma loss 3/1 men här kommer resultatet och ingångsvikten för mig: trycket på planetens yta av mig ligger på 107,4 bip Det är sjukt vad jag lagt på!Men nu skall det bort!!!! Hunden kommer yla för att få gå hemåt innan jag ger mig idag:D=Dagens aktivitet lååååång promenix med dog (är inte i skick för våldsammare aktiviteter)

Vi bokar Söndag den 3/1-10 kl. 15.00 det passar bättre då... :tummenupp

Ni är välkomna till Västtunagatan 4 i Hallstahammar på fika, snack & scanning,
sen är det upp till var och en om man vill scanna sig.

Fika tar väl alla.

Skall försöka dyka upp!
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Vet inte om jag kan komma loss 3/1 men här kommer resultatet och ingångsvikten för mig: trycket på planetens yta av mig ligger på 107,4 bip Det är sjukt vad jag lagt på!Men nu skall det bort!!!! Hunden kommer yla för att få gå hemåt innan jag ger mig idag:D=Dagens aktivitet lååååång promenix med dog (är inte i skick för våldsammare aktiviteter)



Skall försöka dyka upp!

Bra Gabor!

Min invägning: 86,7Kg
Målvikt: 80kg
Måldatum: 1/6

Dock kommer jag inte påbörja någon viktnedgång förräng ca 1/3. Då har man lite mer tid på sig att försöka lägga på några gram muskler innan sommaren.

Några tips till för alla som börjar jobba med vikten nu:
Kroppen innehåller något som heter muskler (Ja, Gabor... till och med du). Musklerna i sin tur lagrar en liten mängd kolhydrater för att ha tillgång till snabbt bränsle. Denna lilla depå är bland det första som ryker när man lägger sig på kaloriminus. Kolhydratsdepåerna väger inte så mycket MEN de binder en hel del vatten som kommer försvinna när depåerna försvinner. Allt detta innebär att ni ganska snabbt kommer droppa 1-3 Kg. Sedan kommer viktnedgången plana ut eller till och med försvinna under en period. Få då inte panik och ge upp för att ni inte tycker att ni får några resultat! Det fungerar fortfarande men det kan hända att det inte syns.

Dessutom är kroppen så jävlig så den inte alltid släpper kroppsfett linjärt. Det innebär också att vågen kan stå still en längre period för att sedan droppa ett kilo över en natt. Se alltid till en period över minst två veckor innan ni kan avgöra om det fungerar eller inte!

Kroppen behöver under en period av kaloriminus ordentligt med vatten. Drick ordentligt!

Och det sista tipset: Att bestämma sig för att gå ner i fettvikt är inte ett beslut man tar en gång. Det är ett beslut man tar ungefär 20 ggr om dagen. När du bestämmer dig för att ta trappan iställer för hissen. När du bestämmer dig för att hoppa över bullen som den nöjda kunden levererat till fikat. När du väljer det nyttigare alternativet i matsalen. När du går en extra runda med hunden osv. Varje kalori räknas och varje onödig kalori (godis, chips, bullar mm) tar dig ett steg längre från målet!

Lycka till som fan! I'll be watching you all!
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bra Gabor!

Min invägning: 86,7Kg
Målvikt: 80kg
Måldatum: 1/6

Dock kommer jag inte påbörja någon viktnedgång förräng ca 1/3. Då har man lite mer tid på sig att försöka lägga på några gram muskler innan sommaren.

Några tips till för alla som börjar jobba med vikten nu:
Kroppen innehåller något som heter muskler (Ja, Gabor... till och med du). Musklerna i sin tur lagrar en liten mängd kolhydrater för att ha tillgång till snabbt bränsle. Denna lilla depå är bland det första som ryker när man lägger sig på kaloriminus. Kolhydratsdepåerna väger inte så mycket MEN de binder en hel del vatten som kommer försvinna när depåerna försvinner. Allt detta innebär att ni ganska snabbt kommer droppa 1-3 Kg. Sedan kommer viktnedgången plana ut eller till och med försvinna under en period. Få då inte panik och ge upp för att ni inte tycker att ni får några resultat! Det fungerar fortfarande men det kan hända att det inte syns.

Dessutom är kroppen så jävlig så den inte alltid släpper kroppsfett linjärt. Det innebär också att vågen kan stå still en längre period för att sedan droppa ett kilo över en natt. Se alltid till en period över minst två veckor innan ni kan avgöra om det fungerar eller inte!

Kroppen behöver under en period av kaloriminus ordentligt med vatten. Drick ordentligt!

Och det sista tipset: Att bestämma sig för att gå ner i fettvikt är inte ett beslut man tar en gång. Det är ett beslut man tar ungefär 20 ggr om dagen. När du bestämmer dig för att ta trappan iställer för hissen. När du bestämmer dig för att hoppa över bullen som den nöjda kunden levererat till fikat. När du väljer det nyttigare alternativet i matsalen. När du går en extra runda med hunden osv. Varje kalori räknas och varje onödig kalori (godis, chips, bullar mm) tar dig ett steg längre från målet!

Lycka till som fan! I'll be watching you all!


Jag har med gått upp i vikt, nu tycker jag inte man skall stirra sig blind på en utgångsvikt då ALLA vågar går olika(Diffade på 3 kg hemma på 2 vågar), men att man ser vad slutresultatet blir och givetvis med SAMMA våg:D Jag kommer att köra med Wiifit vägningsprogram och sätta upp ett realistiskt mål:)Det jag vet om mig själv är att jag har väldigt lätt att rasa ner 4-5 kg bara genom att tänka lite på vad/hur o när jag äter, och även lätt att gå upp samma kilon..Men med tanke på att man har en ugångsvikt som är över 100 så..(Startvikt 105 pannor)

Jag kommer minska mitt intag av kalorier, dra ner väsentligt på sötsakerna, dricka och även margarin på mackan, även tänka på inte äta mycket o sent på kvällarna, mindre snabbmat, längre promenader och börja träna, lite träning redan imorgon och vara flyttkarl.

Vi får se vem som är "Biggest looser" till sommaren:)
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Japp, benmineral är ett av resultaten.



Vi bokar Söndag den 3/1-10 kl. 15.00 det passar bättre då... :tummenupp

Ni är välkomna till Västtunagatan 4 i Hallstahammar på fika, snack & scanning,
sen är det upp till var och en om man vill scanna sig.

Fika tar väl alla.

Tur att du tog en sådan tid då har man iallafall en ursäkt.:rolleyes:
JAG SKA PÅ BANDY DÅ!!

Sätter inte ut min vikt då jag inte vill bli utsedd till "biggest looser" men det är en "bit" över decitonet.:)

Träningscykeln nästa.
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
1h 10 min i rask takt med en jycke som knappast blev ansträngd! Värre är det med husse:) Inget smör på smörgåsen i morse och det var inget vitt bröd heller! kommer att ta en längre tur med hunden senare igen men nu skall det bli åka snowboggie med kidsen i den döds föraktade Himlabacken!!!:näsblod
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Tur att du tog en sådan tid då har man iallafall en ursäkt.:rolleyes:
JAG SKA PÅ BANDY DÅ!!

Sätter inte ut min vikt då jag inte vill bli utsedd till "biggest looser" men det är en "bit" över decitonet.:)

Träningscykeln nästa.

OK, bandy är godkänd ursäkt, vi kollar bandyschemat nästa gång :tummenupp
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
1h 10 min i rask takt med en jycke som knappast blev ansträngd! Värre är det med husse:) Inget smör på smörgåsen i morse och det var inget vitt bröd heller! kommer att ta en längre tur med hunden senare igen men nu skall det bli åka snowboggie med kidsen i den döds föraktade Himlabacken!!!:näsblod

Fastna inte i "inte äta fett" cirkeln, kroppen behöver fett för att förbränna fett, nyttiga fetter som vegetabiliska oljor & fet fisk är ett måste.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
invägd på 84 kg och ett midjemått på 97cm.
Mål till sommaren är 85 kilo men med muskler samt att kunna knäppa igen skinställsbyxorna :D
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Fastna inte i "inte äta fett" cirkeln, kroppen behöver fett för att förbränna fett, nyttiga fetter som vegetabiliska oljor & fet fisk är ett måste.

No worries mate! Jag kapade bara bort mackornas bredgott fett och 40%:iga ostar!

invägd på 84 kg och ett midjemått på 97cm.
Mål till sommaren är 85 kilo men med muskler samt att kunna knäppa igen skinställsbyxorna :D

Aaaaahh du siktar in dig på den eftertraktade v-kroppen:)
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
No worries mate! Jag kapade bara bort mackornas bredgott fett och 40%:iga ostar!



Aaaaahh du siktar in dig på den eftertraktade v-kroppen:)

jajjemen 194cm lång så 85kg är idialvikt men man måste ju forma om det mjuka till hårt :rolleyes:
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Frukost = Rostad franska med husållsost och marmelad med oboy till :tummenupp
Lunch = massa ris med korvstroganof & smörgåsgurka :)
Mellanmål = Julmust pepparkakor kladdkaka och bullar.. :Bugar
Middag = en stor bit räksmörgåstårta :yoparty
Kvällsmat = lite fanta en halv Aladdin chokladask lite salta pinnar & chips :tungan

Nu börjar man bli lite sugen igen trevlig kväll på er hehe :banana
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Frukost = Rostad franska med husållsost och marmelad med oboy till :tummenupp
Lunch = massa ris med korvstroganof & smörgåsgurka :)
Mellanmål = Julmust pepparkakor kladdkaka och bullar.. :Bugar
Middag = en stor bit räksmörgåstårta :yoparty
Kvällsmat = lite fanta en halv Aladdin chokladask lite salta pinnar & chips :tungan

Nu börjar man bli lite sugen igen trevlig kväll på er hehe :banana

om jag hade ätit det där hade jag mått så dåligt av insulinet som pumpades in i mina kärl....usch o fy och b lä...nä..en morot hade vart najs för sockernivån!!:D:yoparty
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Å jag har den inte så eftertraktade A kroppen :rodnar

Byt kön så har du idealkroppen:D

Skall ut med min bitch(hund av kvinnligt kön på engelska)och fru(och nej....jag är inte gift med min hund) på lång promenix! Frukosten bestod av finn crisp mackor med salami skivor utan smör men det gör att skivorna smakar mer ist(inbillar jag mig).
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top