Vet inte om jag kan komma loss 3/1 men här kommer resultatet och ingångsvikten för mig: trycket på planetens yta av mig ligger på 107,4 bip Det är sjukt vad jag lagt på!Men nu skall det bort!!!! Hunden kommer yla för att få gå hemåt innan jag ger mig idag
=Dagens aktivitet lååååång promenix med dog (är inte i skick för våldsammare aktiviteter)
Skall försöka dyka upp!
Bra Gabor!
Min invägning: 86,7Kg
Målvikt: 80kg
Måldatum: 1/6
Dock kommer jag inte påbörja någon viktnedgång förräng ca 1/3. Då har man lite mer tid på sig att försöka lägga på några gram muskler innan sommaren.
Några tips till för alla som börjar jobba med vikten nu:
Kroppen innehåller något som heter muskler (Ja, Gabor... till och med du). Musklerna i sin tur lagrar en liten mängd kolhydrater för att ha tillgång till snabbt bränsle. Denna lilla depå är bland det första som ryker när man lägger sig på kaloriminus. Kolhydratsdepåerna väger inte så mycket MEN de binder en hel del vatten som kommer försvinna när depåerna försvinner. Allt detta innebär att ni ganska snabbt kommer droppa 1-3 Kg.
Sedan kommer viktnedgången plana ut eller till och med försvinna under en period. Få då inte panik och ge upp för att ni inte tycker att ni får några resultat! Det fungerar fortfarande men det kan hända att det inte syns.
Dessutom är kroppen så jävlig så den inte alltid släpper kroppsfett linjärt. Det innebär också att vågen kan stå still en längre period för att sedan droppa ett kilo över en natt.
Se alltid till en period över minst två veckor innan ni kan avgöra om det fungerar eller inte!
Kroppen behöver under en period av kaloriminus ordentligt med vatten.
Drick ordentligt!
Och det sista tipset: Att bestämma sig för att gå ner i fettvikt är inte ett beslut man tar en gång.
Det är ett beslut man tar ungefär 20 ggr om dagen. När du bestämmer dig för att ta trappan iställer för hissen. När du bestämmer dig för att hoppa över bullen som den nöjda kunden levererat till fikat. När du väljer det nyttigare alternativet i matsalen. När du går en extra runda med hunden osv. Varje kalori räknas och varje onödig kalori (godis, chips, bullar mm) tar dig ett steg längre från målet!
Lycka till som fan! I'll be watching you all!