Bedragare från Avesta!

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Vill bara varna andra så dom slipper kasta pengarna i sjön som ja fick göra!!

Bestämde att ja skulle få köpa en kylare av honom.han svarade på min köpes annons på blocket!

Betalade in på hans konto i förskott eftersom det "bara" handlade om 700 kr. Fick hans riktiga namn och adress! (Ingen predikan att jag var korkad som gjorde det.det fattar ja endå..TACK)

Ingen kylare kom såklart...Telefon nr funkar inte längre!

Ringde en kompis i Avesta och fick reda på att han e känd bedragare och tydligen sitter häktad nu.

Men han lär väl försöka igen så nu slipper ni som läser detta göra samma miss som jag för att man e så jävla godtrogen!!:huvet

Polis anmäler han imorrn när ja lugnat ner mej:D

Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Betalade in på hans konto i förskott eftersom det "bara" handlade om 700 kr. Fick hans riktiga namn och adress! (Ingen predikan att jag var korkad som gjorde det.det fattar ja endå..TACK)

Ingen kylare kom såklart...Telefon nr funkar inte längre!

Polis anmäler han imorrn när ja lugnat ner mej:D

Korkad och korkad vet jag inte...
Vill folk luras - och om dom är bra på det, så åker man dit. pungt.

Jag gillar när folk litar på varandra, det tycker jag är störtskönt (all heder åt dig m.a.o.) och trist som fan när dylika förtroenden missbrukas (må avestasnubben få köra ramsned fulmoddad guldvinge med extralampor och 125cc utbytesmotor som läcker en jävla massa olja)

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Nu i efterhand känner man sej lite osmart endå haha! Men vissa har tydligen sjunkit så lågt att man blåser sin heder för 700 kr . Pinsamt!!:va

Korkad och korkad vet jag inte...
Vill folk luras - och om dom är bra på det, så åker man dit. pungt.

Jag gillar när folk litar på varandra, det tycker jag är störtskönt (all heder åt dig m.a.o.) och trist som fan när dylika förtroenden missbrukas (må avestasnubben få köra ramsned fulmoddad guldvinge med extralampor och 125cc utbytesmotor som läcker en jävla massa olja)

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
ja men vad ska man göra, säljer jag saker så utgår jag från att det betalas först och jag skickar prylarna sen, gäller även omvänt scenario. Känns inte som det finns andra alternativ än detta?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
behöver man inte bank eller postgiro för det, antar att det inte är gratis att fixa?

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
man kan skicka en tegelsten?

Ja egentligen, men har alltid begärt och få kika i paketet innan jag betalat ifall man blivit blåst. På bussgods går det bra och kolla paketet innan. Har jag fått iaf varje gång. Känns mkt bättre, är man inte nöjd med varan så skickas den bara tillbaka till säljaren och du har inte förlorat några ev pengar.

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Många ggr får man tyvär inte öppna paketet innan man betalat.Så risken att bli blåst så finns tyvär oxå!
Sjukt att gå ut med riktigt namn o blåsa folk bara..fattar inte hur man tänker.

Ja egentligen, men har alltid begärt och få kika i paketet innan jag betalat ifall man blivit blåst. På bussgods går det bra och kolla paketet innan. Har jag fått iaf varje gång. Känns mkt bättre, är man inte nöjd med varan så skickas den bara tillbaka till säljaren och du har inte förlorat några ev pengar.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Häng ut fanskapet så fort han e dömd så man vet vem man skall passa sig för.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Det kan man. Jag har då aldrig haft något problem att få öppna paketet innan jag betalat. Självklart då med "postpersonalen" övervakande.

Vad gäller postförskott.......

Jag har försökt att få kika i paketet många gånger på olika utlämningsställen och det har alltid varit 300% tvärkört.

Så först far pengarna iväg elektronikskt till avsändaren, den kan man få kolla om det är tegelstenar i lådan :huvet

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
https://www.internetgirot.se/

Du tar emot varan och pengarna betalas ut till säljaren först efter att du har godkänt innehållet. Tar någon extra dag med pengahanteringen via deras konto, men annars smidigt.

När man säljer då? Då kan ju någon ta emot paketet för att sedan inte godkänna transaktionen och man sitter i skiten likafullt. Det är nog (tyvärr) så att man aldrig är helt säker när man köper eller säljer prylar begagnat utan att träffa motparten direkt.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka