Bedragare från Avesta!

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
När jag säljer saker så brukar jag använda mig av bussgods och deras efterkravstjänst, mycket smidigt.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag råkade ut för en riktigt skum snubbe en gång på den tiden man köpte saker via gula tidningen.
Jag hade satt ut en köpesannons på ett insugsgrenrör som skulle passa min gamla Volvo B21-motor och en Weber 36/36-förgasare.
Skitsent en kväll ringer telefonen och en hes snubbe frågar om det är jag som vill sälja ett grenrör. -Nej, fan! svarar jag. Jag vill ju KÖPA ett grenrör. Annonsen ligger under KÖPES i tidningen.
-Jaha... åfan rosslar rösten. Så du vill köpa alltså... Blir 500:- bra?
-Öhh.... Vaddå? Menar du att du nu vill sälja ett grenrör till mig som du nyss ringde för att få köpa?
-Ja, jag har mycket skit liggandes och har pulat med motorer typ jämt.

Jag ville att han skulle skucka på postförskott vilket han gjorde och två dagar senare hade jag mitt efterlängtade grenrör i handen... Skum historia som slutade som den skulle.

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Jag råkade ut för en riktigt skum snubbe en gång på den tiden man köpte saker via gula tidningen.
Jag hade satt ut en köpesannons på ett insugsgrenrör som skulle passa min gamla Volvo B21-motor och en Weber 36/36-förgasare.
Skitsent en kväll ringer telefonen och en hes snubbe frågar om det är jag som vill sälja ett grenrör. -Nej, fan! svarar jag. Jag vill ju KÖPA ett grenrör. Annonsen ligger under KÖPES i tidningen.
-Jaha... åfan rosslar rösten. Så du vill köpa alltså... Blir 500:- bra?
-Öhh.... Vaddå? Menar du att du nu vill sälja ett grenrör till mig som du nyss ringde för att få köpa?
-Ja, jag har mycket skit liggandes och har pulat med motorer typ jämt.

Jag ville att han skulle skucka på postförskott vilket han gjorde och två dagar senare hade jag mitt efterlängtade grenrör i handen... Skum historia som slutade som den skulle.

Hmmm... frågan är väl snarare vem som blev lidande i andra ändan..:rolleyes:

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Man kan inte få hjälp av bank/bankerna i dessa lägen? Eller är det helt kört vid överföring då jag antar att det inte var en räkning du fick =) Kan ju vara bra att höra efter, framförallt när eventuellt handlar om en känd bedragare.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Insuget kom från en B200, så om det var några oegentligheter bakom så var det en gubbe i en Volvo340 som blev utan insug :)

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
ingen skada skedd med andra ord :D

Har alltid betalat med postförskott.. Och det har funkat hittills.

jag har sålt motorer gafflar dyra saker då, men alltid krävt pengar insatt innan jag skickat, en gång sattes det in 7500 på mitt konto, skämdes för att jag inte litade på han, givetvis blev allt skickat såklart

Alkojorma

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Hoj
Suzuki Tl 1000s såld, Ducati Monster S4 såld. Suzuki Gsx-r 1000 -05
Såld en en hoj för ett antal år sedan. Killen köpte den osedd och den skulle skickas med lastbil han satte in 52tkr på mitt konto några dagar innan den skulle skickas.

Alla vart nöjda och glada, men det kändes konstigt ändå när man aldrig träffade köparen.

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Korkad och korkad vet jag inte...
Vill folk luras - och om dom är bra på det, så åker man dit. pungt.

Jag gillar när folk litar på varandra, det tycker jag är störtskönt (all heder åt dig m.a.o.) och trist som fan när dylika förtroenden missbrukas (må avestasnubben få köra ramsned fulmoddad guldvinge med extralampor och 125cc utbytesmotor som läcker en jävla massa olja)

Hahaha,,Helt rätt ..En sådan flane ska inte åka på bättre hoj ...:D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...