Jag råkade ut för en riktigt skum snubbe en gång på den tiden man köpte saker via gula tidningen.
Jag hade satt ut en köpesannons på ett insugsgrenrör som skulle passa min gamla Volvo B21-motor och en Weber 36/36-förgasare.
Skitsent en kväll ringer telefonen och en hes snubbe frågar om det är jag som vill sälja ett grenrör. -Nej, fan! svarar jag. Jag vill ju KÖPA ett grenrör. Annonsen ligger under KÖPES i tidningen.
-Jaha... åfan rosslar rösten. Så du vill köpa alltså... Blir 500:- bra?
-Öhh.... Vaddå? Menar du att du nu vill sälja ett grenrör till mig som du nyss ringde för att få köpa?
-Ja, jag har mycket skit liggandes och har pulat med motorer typ jämt.
Jag ville att han skulle skucka på postförskott vilket han gjorde och två dagar senare hade jag mitt efterlängtade grenrör i handen... Skum historia som slutade som den skulle.
Hmmm... frågan är väl snarare vem som blev lidande i andra ändan..
Insuget kom från en B200, så om det var några oegentligheter bakom så var det en gubbe i en Volvo340 som blev utan insug
ingen skada skedd med andra ord
Har alltid betalat med postförskott.. Och det har funkat hittills.
Korkad och korkad vet jag inte...
Vill folk luras - och om dom är bra på det, så åker man dit. pungt.
Jag gillar när folk litar på varandra, det tycker jag är störtskönt (all heder åt dig m.a.o.) och trist som fan när dylika förtroenden missbrukas (må avestasnubben få köra ramsned fulmoddad guldvinge med extralampor och 125cc utbytesmotor som läcker en jävla massa olja)
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|