Beg priser påverkas av nypriserna?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
så du menar att en retta 98-01 som har förgasarmotor inte skiljer sig ifrån en modern retta ifrån ca 07 och nyare med variabla insugstrattar och senaste insprutningen? Tillåt mig hånle.

verkligen inte.

Varsågod och hånle:tungan du verkar inte hellre fatta något:arsele

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har aldrig blivit klok på begagnatpriserna på klass7. En 3-4 år gammal hoj kostade kanske 65' för 3-4 år sedan. Lycka till med en 08:a klass7 1000cc för 60-65 papp idag. :gnissla

Dessutom verkar en 6-7 år gammal klass7 1000cc kosta 50-55 papp fortf. :confused:

fy fan

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Nånting är ju jävligt skumt med begpriserna på hojar i Sverige.

Titta även på alla jävla gubbhojar, de står ju helt sjukt högt!
Vad sägs om 30 papp för en 17 år gammal vfr750 som gått 6000+ mil?

Hojen är 17 år. 17 år...

eller kanske en transalp från 96 för 30 papp?
Kanske kan locka någon? :banana

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=49790

Övervärderad, inleder annonsen med "en av få..." är det då rättfärdigat att kräva så mycket pengar? Inte för att jag tror att hojen kommer säljas snabbt ändå, och verkligen inte för det priset.

Och tror folk attt jag ger 75 000 kronor i handen på en människa för att provköra en hoj? Hojägaren har en bättre säkerhet än köparen om den är försäkrad. Hur kan jag lita på att ägaren inte tar mina pengar och anmäler hojen stulen?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag tänker mera på de stackare som köpte en ny KTM 1190 RC8R förra året för 206500:- som till i år har sänkts av KTM till 142500:-..........roligt att tappa 62000:- GARANTERAT på ett år.......

Artikel i Motorrad

/J

Mindre garanti och begagnatkänsla, så närmare 100lök är nog värdeminskningen :yoparty

Såg att det fanns en -10 för 179 000kr på blocket, mohahaha :D

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Glöm inte bort försäkringskostnaderna. Äldre hojar har lägre premie vilket höjer andrahandsvärdet.

De flesta köpare vet vilken modell och färgsättning de vill ha, då brukar det väl finnas 2-3 annonser med vettiga objekt. En av de tre ligger inom vettig radie.

Efterfrågan på fina begagnade hojar är större än tillgången.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Glöm inte bort försäkringskostnaderna. Äldre hojar har lägre premie vilket höjer andrahandsvärdet.

De flesta köpare vet vilken modell och färgsättning de vill ha, då brukar det väl finnas 2-3 annonser med vettiga objekt. En av de tre ligger inom vettig radie.

Efterfrågan på fina begagnade hojar är större än tillgången.

Mig veterligen har försäkringskostnaderna inte ändrats lika mycket som priserna ändrats. Jag menar, innan japshojarna blev dyrare var försäkringen i princip densamma för mig iaf.

Tillgången på vettiga objekt borde inte vara annorlunda nu jämfört med innan.

Folk får helt enkelt mer för sina hojar nu pga prisökningen för nya hojar, begagnade hojar blev genast mer attraktiva.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Mig veterligen har försäkringskostnaderna inte ändrats lika mycket som priserna ändrats. Jag menar, innan japshojarna blev dyrare var försäkringen i princip densamma för mig iaf.

Tillgången på vettiga objekt borde inte vara annorlunda nu jämfört med innan.

Folk får helt enkelt mer för sina hojar nu pga prisökningen för nya hojar, begagnade hojar blev genast mer attraktiva.

Försäkringskostnader är individuella om vi läser i de trådar som finns i ämnet.

Alla har en budget månadsvis för sitt hojägande. Om vi säger att du har en övre gräns på 5000 kr per månad så är det bara att börja laborera vad du har råd med.

Du kan låna och köpa en ny hoj, vilket kanske landar på 4000 spänn i månaden, vilket då gör att du bara har råd med trafikförsäkring.

Eller så lånar du mindre och köper en äldre hoj, lånet kostar 2500 i månaden, du har råd att helförsäkra.

Och alla tänkbara scenarion där emellan naturligtvis.

Sökte för skojs skull på blocket på gixxer 1000 hos privatpersoner och hittade 3 stycken -03. Samtliga för 55000:-. En dragracer (går bort), kvar är två stycken: en koppar- och en silverfärgad.

Jag hittade 3 CBR 1000. 2 st från -08 i samma färgsättning och en -07 repsol. Pris från 90 000 till 95 000:-.

Jag hittade 2 ZX 10, från -04 och -05. Pris 59 eller 60.

Utbudet är inte så jättestort. Ta dessutom höjd för lite avstånd och att alla hojar kanske inte är så fräscha som de beskrivs så ser man rätt fort att det inte finns så många objekt. Särskilt inte om du är på jakt efter en specifik årsmodell och färgsättning.

Å andra sidan så vet ju även jag att 2 februari förmodligen inte är den bästa tiden att köpa. Om en månad eller två är utbudet garanterat större, men samtidigt ökar efterfrågan ungefär samtidigt.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Jag tänker mera på de stackare som köpte en ny KTM 1190 RC8R förra året för 206500:- som till i år har sänkts av KTM till 142500:-..........roligt att tappa 62000:- GARANTERAT på ett år.......

Artikel i Motorrad

/J

Mycket frisk kapat på priset !
Nu blir kåtten betydligt mer intressant för twinlovers , även med tanke på att en japansk 1000cc ligger på runda slängar 175 tusen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC