Beg priser? ..vad har ni köpt/sålt för?

Nicke72

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Knivsta
Hoj
Suzuki GSXR1000 2006
Jag sålde min CBR 954 -02 som hade gått 3600 mil för ca 6 veckor sedan.
Knullputs, lite lull-lull, full servicebok mm. Låg ute på blocket 1 dag innan den såldes. Jag fick 60 000 för den. :)

Köpte en RSV Mille -00 istället, 1900 mil, knullputs, osv för 54 000.

Naturligtvis ska hojen gå bra mekaniskt men köper hellre en lite äldre, välvårdad cykel än en nyare "skabbigare". Betala gärna några tusenlappar extra för att köpa hojen i närhet där jag bor, istället för att åka land och rike runt.

Jättelånga , röriga annonser eller sådana med smått otrevlig attityd eller "färdigprutat" brukar jag bli tveksam till. Även annonser med ap-sunkig bild och ingen info alls går bort.
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
tänkte fråga vad ni hade gett för min hoj, gixxer 1000 03 med 1700mil på mätaren, normalskick å jag e 4e ägaren i sverige då.jag å ägaren innan har inte varit ute med den mer än 2 gånger.helvit å den har vart omkull en gång. tänkte bara fråga vad ni tyckte den var värd för mckort lär jag fan inte få iår.

Närmare 50' än 60', då den varit lagd.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Sålde min gsxr 1000 -01 för 2 veckor sen: 55000 kr.
2780 mil
Import
Blå/svart
Akrapovic helsystem
KN-filter
Tre-mod
PC III
Portad och planad topp med nya ventiltätningar
Bänkad till 164,3 hk på hjulet
En ägare senaste 4,5 åren
Tog 5 dagar på blocket att bli av med...
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Sålde min kära TDM nyss... blandade känslor, varför är det så svårt att avsluta sin relation med en hoj? :confused:

05:a, 1600 mil, mycket fint skick... den gick för 59.000 efter ca två veckor på blocket och här på SH. Var flera som visade intresse trots midsommarhelger och annat. Kan ha berott på att jag satt lågt pris från början. Eller snarare "rätt" pris enligt köparens uppfattning.

Nu börjar den RIKTIGA huvudvärken... kan jag hålla mig till ursprungsplanen och ta ett break i hojåkandet, eller kommer jag att springa och köpa den första SV1000s jag får syn på? :)
 

IronMike

Guest
Köpte en RSV Mille -00 istället, 1900 mil, knullputs, osv för 54 000.
.

Dyrt ..köpte en Rsv -R 02a, 1600 mil för 58, knullputs och massor extra's. Sålde av delar för 5 lax på en vecka, alltså kosta den mig 53.

Sålde för 65 i maj... Sen gick jag dock bet på en R1 04, som jag köpte för 70, sålde för 62...

Sen köpte jag en kawa zx6-rr för 48, sålde för 47900..

...allt bara hittills i år :huvet

:huvet :huvet :huvet :huvet

Aldrig blir man nöjd.... :SUR

Sålde min gsxr 1000 -01 för 2 veckor sen: 55000 kr.
2780 mil
Import
Blå/svart
Akrapovic helsystem
KN-filter
Tre-mod
PC III
Portad och planad topp med nya ventiltätningar
Bänkad till 164,3 hk på hjulet
En ägare senaste 4,5 åren
Tog 5 dagar på blocket att bli av med...
En polare sålde likvärdig cykel, fast färre mil och sv-såld för 57, fast år 2006.... Jag finner ingen logik i det. Varför stannar äldre hojjar upp i ett visst prisintervall?

Är det försäkringarna som gör det? Eller allmän psykologi.. 50 sträcket verkar vara en magisk gräns.. Skräp under 50, bra grejjer över 50.

:va
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Köpte idag en cbr1000rr-06 1200mil (ny servad) för 75000kr måste dock lägga 4000kr på den för att få den i mintskick...Fick med skinnställ 2-delat, hjälm, stövlar, handskar och ett skivbromslås tycker jag har gjort ett hyggligt köp vad tycker ni?
 

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
Köpte idag en cbr1000rr-06 1200mil (ny servad) för 75000kr måste dock lägga 4000kr på den för att få den i mintskick...Fick med skinnställ 2-delat, hjälm, stövlar, handskar och ett skivbromslås tycker jag har gjort ett hyggligt köp vad tycker ni?

Vad va utgånspriset? Annars låter det som en bra deal om man tittar på blocket så vill ju dom flesta ha 80papp för -04or
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
prisbilden på hojar är helt fucked up. gamla satans lik som är 7-8 år gamla ska inte kosta många kronor. 929 ska ligga under 40. gixxer 1000-01 bör inte kosta mer än 45 i bra skick och jag tycker endå det är för mycket

Håller med. Varit på jakt ett bra tag. Prisbilden är helt absurd på många hojar!
Var billigare för några år sedan!
Har missat 2 hojar som det var riktigt bra pris på annars så är det som sagt mycket överpriser!
Får nog vänta till nästa år... :gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top