Begagnatmarknaden död?

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
jag som kika rrunt efter hoj nu kan ju säga hur man fundera..eller jag i alla fall:

Då det inte skiljer mer än tio tusen på en sådan hoj och en del betydligt nyare så tycker jag det är värt det lilla extra för att få en hoj med mindre mil, snygagre utseende och lite skönare design helt enkelt. Priserna skiljer för lite för att köpa gammal hoj om man så säger. Det är så mycket hojar ute nu att man kan faktiskt härda ut ett tag i hitta fina affärer men då blir det som sagts ovan lätt nyare modeller.
 

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
spelar ingen roll om den e nyel gammal... lågkonjuktur??

själv sitter man på en gixxer 04-uttagen 05

vill ha en billigare hoj typ r1..00-01 ..pga att jag vill ha lite stålar till annat...men det verkar inte som folk har deg??? :va

jag släpper den inte billigare!!! .. sån panik är det inte...
den e ett riktigt praktexemplar med extra lull lull för flera tusen .. synd att folk inte kommer å tittar innan dom börjar skambuda!! :kocko

har man inte stålar så...
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
philiph skrev:
själv sitter man på en gixxer 04-uttagen 05

vill ha en billigare hoj typ r1..00-01 ..pga att jag vill ha lite stålar till annat...men det verkar inte som folk har deg??? :va

jag släpper den inte billigare!!! .. sån panik är det inte...
den e ett riktigt praktexemplar med extra lull lull för flera tusen .. synd att folk inte kommer å tittar innan dom börjar skambuda!! :kocko

har man inte stålar så...

Upplever lite samma sak med min 01'a. Och tror inte att jag satt något orimligt bud direkt heller, men men det visar sig om någon hör av sig. Endast ett samtal på en vecka... sms och mail räknar jag inte.
Lycka till iaf!
 

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
Ort
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Ringo skrev:
Neeej har du sålt den? :(

Ja, fick ett ok bud och han kom och hämtade den nu ikväll, imorgon blir det ny hoj :banana

När det gäller det där med design å så, så faller det litegrann när det gäller CBR 600, då den såg i stort sett likadan ut melan 91-98.

Jag har hittat en hoj jag vill ha nu för ett lågt pris, visst kan man lägga till 10k och få nåt nyare men det vill jag inte!

Den jag ska ha är en Blade -94 :banana :tummenupp :banana
 

Bullsnah

Böjar vanligtvis säsongerna med ras:)
Gick med
11 Apr 2003
Ort
KRAMFORS
Hoj
Hojlös
Något jag tycker är lustigt är att så fort man satt ut en annons på blocket så ringer/mailar det några stycken. Sen efter några dagar blir det nästan stendött. Själv försöker jag sälja 2st hojar för att återigen köpa en sportis. Lyckligtvis har jag sålt en av dem, nu är det bara XT'n kvar.
 

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
Ort
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Bullsnah skrev:
Något jag tycker är lustigt är att så fort man satt ut en annons på blocket så ringer/mailar det några stycken. Sen efter några dagar blir det nästan stendött.

Exakt så hade jag det, det kom ett par mail från stollar som ville byta mot allt möjligt. Sen var det dött en månad ungefär innan det kom igång ordentligt.

Nu har jag hjälpt till att hålla marknaden vid liv :) Köpte en Fireblade igår, Ringde killen på fredag kväll och sa att jag kommer och hämtar den imorgon.
Det blidde en 94:a med Yoshimura kolfiber bolt-on, miniblinkers, färgen är den vackra Tigerliknande
Tjohoo vad glad jag är :banana :banana :banana
 

Bullsnah

Böjar vanligtvis säsongerna med ras:)
Gick med
11 Apr 2003
Ort
KRAMFORS
Hoj
Hojlös
CBRDea skrev:
Köpte en Fireblade igår, Ringde killen på fredag kväll och sa att jag kommer och hämtar den imorgon.
Det blidde en 94:a med Yoshimura kolfiber bolt-on, miniblinkers, färgen är den vackra Tigerliknande

Precis en sån jag letar efter när jag lyckats sälja XT'n!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top