GSXR1100R skrev:Köp Freppas Gixxer, den har samma egenskaper som din nuvarande hoj
Humm? Du har inte tänkt på att det är precis dom egenskaperna jag INTE vill ha?
GSXR1100R skrev:Köp Freppas Gixxer, den har samma egenskaper som din nuvarande hoj
Rigge skrev:Humm? Du har inte tänkt på att det är precis dom egenskaperna jag INTE vill ha?
ambulans skrev:nänä.. de är ju min du ska köpa, va väntar du på...
Mr. President skrev:Att däcken skulle vara LIVSFARLIGA lär jag då tycka är riktigt skitsnack, för jag tror ju att dom flesta som köper beggade racedäck åker på "svängcyklar" och har lite humm om hur ett däck funkar.
andersbrink skrev:Att just den här tråden existerar här på forumet visar ju på att det finns funderingar kring ämnet.
Ponera att någon köper avlagda racedäck och tror att det finns grepp i massor redan från början bara för att det är ett racedäck kan sluta väldigt illa. Alla vet inte allt, och definitivt inte jag.
Om inte annat så har iaf den här tråden förhoppningsvis lärt någon att däck och grepp är mer komplicerat än man först kan tro. Dieselbelagda rondeller är ju trots allt lite halkigare än en bana.
Låter jag mezzersmitzig i mina inlägg beror det på att jag oftast inte skojar till det, då skulle jag få skrivkramp av kranandet i forumen men framför allt via email och PM.
Avdankade racedäck kan vara farliga för novisen. Avdankade racedäck är ett billigt alternativ för dom som vet att nyttja dom. Det kan vi nog vara överens om?
Rigge skrev:En dieselrondell hittade jag förra året
Alltså däcket funkar kanon för att åka på gata, fäste direkt när det är kallt (rakt fram) men det är just när man börja pressa på lite och ligger med fullt nerlägg det inte känns så bra. Det måste ju finnas nån anledning till att dom byts, annars hade dom ju fortsatt åka på dom. Men det är ju roligare att köpa ett däck för 500 kr än ett nytt som kostar flera tusen. Sen kan det säkert vara skillnad från däck till däck beroende på hur mycket körda dom är.
Som gatdäck duger det gott, men det är tråkigt om man inte kan lita på det till 100% på en bandag man sett fram emot i flera månader.
Tom Byron skrev:BTW, de har ändrat så vi får åka i samma grupp........
Rigge skrev:Montera backspeglarna så jag slipper köra över dig
Rigge skrev:Hehe... observera att jag har startat en hel tråd med ursäkt till varför jag blir frånåkt, över 10 dagar i förväg.
Rigge skrev:Jag sov
Jag gned lite rejserbana i förrgår så det fick räcka. Jag tycker Gävle-Uppsala-Gävle är såååååååååååå tråkigt så det finns inte. Nästan så man skulle ta skrotet på släp, men det ser kanske lite överambitiöst att va trailerqueen till Rörken
Självklart finns det funderingar i detta ämne, och jag tycker det är bra att folk frågar om sådana här saker iställe för att prova sig fram. Köper man fjolårets racedäck så är ju dom naturligtvis lite hårda och hala i början, men det brukar ju ordna till sig efter ett tag. Själv har jag haft sån tur att däcken jag köpt knappt har hunnit kallna efter racet, så därför har jag sluppit den där riktigt hala beläggningen men dom är ju naturligtvis i behov av varmkörning ändå.andersbrink skrev:Att just den här tråden existerar här på forumet visar ju på att det finns funderingar kring ämnet.
Ponera att någon köper avlagda racedäck och tror att det finns grepp i massor redan från början bara för att det är ett racedäck kan sluta väldigt illa. Alla vet inte allt, och definitivt inte jag.
Om inte annat så har iaf den här tråden förhoppningsvis lärt någon att däck och grepp är mer komplicerat än man först kan tro. Dieselbelagda rondeller är ju trots allt lite halkigare än en bana.
Låter jag mezzersmitzig i mina inlägg beror det på att jag oftast inte skojar till det, då skulle jag få skrivkramp av kranandet i forumen men framför allt via email och PM.
Avdankade racedäck kan vara farliga för novisen. Avdankade racedäck är ett billigt alternativ för dom som vet att nyttja dom. Det kan vi nog vara överens om?
Om packboxarna går slut på en gång efter att du satt nya så beror det med största sannolikhet på att gaffelbenen är så repiga att de sliter sönder boxarna. Det enklaste (och tyvärr även dyraste) är att helt enkelt byta gaffelbenen. Därefter kommer du troligtvis inte att ha några packboxproblem längre förutsatt att problemet inte ligger i att du kör med för mycket oljetryck i benen, eller att du monterar boxarna fel. Gör du det så kommer det troligtvis att börja läcka igen ändå.Rigge skrev:Det pinsamma är att gaffeln än har sprutat ur sig nästan all olja eftersom packboxarna är slut. Konstigt nog funkar det hyffsat ändå. Jag ska byta glidringar och boxarna nån dag innan Midlanda eftersom jag brukar kunna köra sönder dom tämligen omgående. Gaffeln har jag i originalhöjd. I bak har jag höjt den en hel del men inte skruvat på något mer eftersom jag ändå inte vet vad jag sysslar med, men jag antar att den är för hård. Tips är mycket välkommet!!
Hursomhelst så åkte jag lika med Pilot Sport utan bekymmer.
Nix.Rigge skrev:SpeedAbuser: Du har inte sett mina wheelielandningar va?
SpeedAbuser skrev:Det enklaste (och tyvärr även dyraste) är att helt enkelt byta gaffelbenen.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |