Poacher skrev:Du åker givetvis dit, det är samma som att köra helt utan körkort, så bered dig på att bli av med B-kortet.
ft skrev:Mina pengar är på alla behörigheter indragna.
GuW skrev:I någon utav dom andra trådarna var det ju någon som hade blivit stoppad på en cross utan körkort, dessutom med prövotid kvar på B, och klarat lappen.
Lt Jake skrev:Om du kör en behörighet som du saknar är du dessutom (personlig åsikt) helt djävla dum i huvudet!
//J, motorinstruktör försvarsmakten
madmagnus skrev:lagen är lika om du kör mc med B kort eller tungt släp med B kort ! känner ni någon som blivit av med körkortet pga felaktig last elr?????? DU FÅR 600 KR I BÖTER Å AJABAJA...... börjar fundera varför vissa av er ens har mc! finns ingen anledning att ha mc om man är DÖRÄDD att bryta mot lagen. för det är helt omöjligt på 2 hjul... om man inte kör goldwing eller gynstol som ni gnällkärringar.
hade varit kul att veta hur präktiga ni är i verkligheten![]()
Lt Jake skrev:Du har helt rätt. Jag skall ge bort mitt kort till en 17-åring som är mycket ballare än mig..
madmagnus skrev:jag är nog lika less på dom här trådarna som du är! om alla bara kunde ge fan i att skriva ett svar om man inte kan hålla sig till ämnet....
frågan var huruvida man blir av med B kortet vid olovlig körning! svaret är NEJ! ändå har 10 stycken svarat att JA, körkortet ryker, fängelse i 13 år, du får 25000kr i böter å dom amputerar ena armen på dig! otroligt....
Poacher skrev:men att sitta och uppmana till sån körning är inte riktigt friskt.
Läs i tråden så märker du att vissas ton är att det är mer eller mindre ok för att man inte blir av med sitt bilkörkort.GuW skrev:Det är väl ingen jävel som uppmanar till ett sådant beteende, vi försöker svara på frågan.
Om vi säger att körkortet inte ryker om du kör 29 för fort på motorväg, har vi då uppmanat till det?
Om vi säger att det är 400 i böter för miniskylt, har vi uppmanat det?
Eller ska man ljuga för att det är just körning utan A det gäller?
Jag får väl be er outlaws om ursäkt för att jag inte tycker det är ok att köra hoj utan körkort, förlåt.MUFC skrev:Jaha, då var moralpoliserna i farten igen :corn
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |