Har en Hypermotard 950.
Har slängt på en decat, stoppat in ett SF Sprinter luftfilter nu och tidigare tagit ut lite stoppning ur originalljuddämparen. När jag kört den går den riktigt fint, känns pigg och rapp, ingen konstig lukt, den håller vattentempen och hackar inget vid gaspådrag. Den ger några mindre små baktändningar, poppande vid enstaka tillfällen vid växling och gasavslag men vill minnas att den även gjorde detta tidigare innan decaten och luftfilterbytet men att de blir mer märkbart nu när ljudet inte dämpas på samma sätt. Har inte haft någon kraftig baktändning alls. Är ändå nojig att hojen kanske går tunt, eller snarare tunnare än från fabrik.
Pratade med en Ducatitekniker tidigare innan ombyggnationen och han trodde inte de skulle vara några problem, inte heller Peter på Marcussens MC när jag talade med honom senast igår och berättade om upplägget på hojen.
Lambdasonderna sitter före katten men förstått att dessa endast styr blandningen vid lägre varv, och att det finns något AIS-system som ska minska risk för baktändningar över lag.
Jag har alltså ökat tillflödet med luft och öppnat upp baktill. Hojen upplevs gå bra men bör jag mappa den? Kikar på UpMap från Termignoni som säkerhet men kan tyvärr inte få denna innan min semesterresa till Gotland om drygt 1 vecka.
Tuta o köra då jag inte upplever något problem eller slänga på katten igen (ett j-vla aber till arbete) tills den är har rätt mappning?
Upmap - bra eller anus? Bänka och mappa o flasha ECU:n likt UpMap gör? Eller satsa på typ Rapidbike easy? Eller bara bänka och se bränsle/luftblandning?
Har slängt på en decat, stoppat in ett SF Sprinter luftfilter nu och tidigare tagit ut lite stoppning ur originalljuddämparen. När jag kört den går den riktigt fint, känns pigg och rapp, ingen konstig lukt, den håller vattentempen och hackar inget vid gaspådrag. Den ger några mindre små baktändningar, poppande vid enstaka tillfällen vid växling och gasavslag men vill minnas att den även gjorde detta tidigare innan decaten och luftfilterbytet men att de blir mer märkbart nu när ljudet inte dämpas på samma sätt. Har inte haft någon kraftig baktändning alls. Är ändå nojig att hojen kanske går tunt, eller snarare tunnare än från fabrik.
Pratade med en Ducatitekniker tidigare innan ombyggnationen och han trodde inte de skulle vara några problem, inte heller Peter på Marcussens MC när jag talade med honom senast igår och berättade om upplägget på hojen.
Lambdasonderna sitter före katten men förstått att dessa endast styr blandningen vid lägre varv, och att det finns något AIS-system som ska minska risk för baktändningar över lag.
Jag har alltså ökat tillflödet med luft och öppnat upp baktill. Hojen upplevs gå bra men bör jag mappa den? Kikar på UpMap från Termignoni som säkerhet men kan tyvärr inte få denna innan min semesterresa till Gotland om drygt 1 vecka.
Tuta o köra då jag inte upplever något problem eller slänga på katten igen (ett j-vla aber till arbete) tills den är har rätt mappning?
Upmap - bra eller anus? Bänka och mappa o flasha ECU:n likt UpMap gör? Eller satsa på typ Rapidbike easy? Eller bara bänka och se bränsle/luftblandning?