Behöver en bensinsnål bil!

Köp min Probe!

Har en svart Ford Probe 2,5V (nya modellen) 94 som går för ca 60,000:-
Har haft inbrott i den där de enda de gjorde var att borra ut låsen samt slå sönder panelen till CD växlaren sen kom snuten.

Orkar inte fixa själv så jag släpper den för halva priset.

Ingår gör nya vinterdäck på fälg samt cd-växlare 400w slutsteg med 12"subrör+6 monterade högtalare.

/M

xtreme skrev:
Har ni några bra tips på följande bil:

bensinsnål

max 25.000:-

billig försäkring

billig skatt

inte röd

samt "snygg" (ska inte vara pinsam)

Jag kör ca 8 mil varje dag med en gammal 240 och det börjar kännas jobbigt!

juha01 skrev:
Ett bra val!! Vill man ha ett helt slagskepp så köper man, som jag, en Audi 100. Man kan ju säga att då finns det plats iaf!! :yoparty 1,8an är jäkligt snål även i 100an, har för mig att cw värdet var rekordlågt när bilen kom.. Själv har jag lilla femman på 2 liter, går under 0,8 blandat, inte så bra med ok för storleken. :tummenupp Köp bara inte 2,3an om du inte vill byta bromsok var tusende mil, sitter ju liksom skivor bak med jorden mest korkade handbromslösning!! :huvet

Men glöm inte: Audi 100 är en ful bil. :hördu

Nääää...... den är väl inte ful; http://www2.blocket.se/view/2283091.htm?l=0&c=1&city=9 :) !

Mike the bike skrev:
Har en svart Ford Probe 2,5V (nya modellen) 94 som går för ca 60,000:-
Har haft inbrott i den där de enda de gjorde var att borra ut låsen samt slå sönder panelen till CD växlaren sen kom snuten.

Orkar inte fixa själv så jag släpper den för halva priset.

Ingår gör nya vinterdäck på fälg samt cd-växlare 400w slutsteg med 12"subrör+6 monterade högtalare.

/M

Det som stämde in med önskemålen där var ju "inte röd"!!!! :rofl

Jag har en AUDI 80 1,9e -88
den är en insprutare på 115hk så då slipper du förgasarjunket. drar 0,65 landsväg och funkar skitbra i alla väder.
går ungefär som en lika gammal golf gti.

du kan få den för en bra bit under 20 tusen. :)

En Peugeot 205 Gti anses väl något av de körgladaste som byggts enligt facktidningarna. Men den börjar ju bli ganska gammal och de flesta är väl röda...
Men den är har billiga delar och försäkringen kanske inte är så kostsam.

Ja jag har ju bara en sak att säga!

Peugeot 205 GTi helst över 90...
Rolig bil, har väldigt bra väghållning! du drar många effekt starkare bilar på kruviga vägar..
Den drar inte mycket soppa OM du inte trycker fullgas hela tiden..
För 25000 kan du få en skit fin!..
Sikta på en Le-mans..då får du lite träratt och lite andra bögiga detaljer =P

minus är väl att den är nog inte så säker om du krockar..
och att dom oftast är hårt körda..men hitta en fin så kommer du garanterat inte ångra dig!..

jag har haft en rätt länge nu och en som jag byggt om som inte kommit ut på vägen än..det har aldrig varit några problem bara bytt slit delar.

Buy IT!

jag skulle säga en honda accord är vad du letar efter :)

köp min 92a, vit 22kmil, full servicebok ;)

ska du ha en billig bil som drar lite sås ska du titta på en nissan sunny slx...
-91 å framåt så finns dom med 90 hk motor, den är ruskit snål på såsen!!!

toxicated skrev:
Audi 80 med 1,8 liters motorn är väldigt bensinsnål försäkring o skatt inte så farligt. Nyare än -87 så har du galvad kaross och nästan ingen rost i de flesta fall. Komforten är ju bättre i en audi än andra bilar i den klassen av samma år.

Nackdel är att den upplevs som väldigt slö 91HK , jag körde min på 0,75 blandad körning, längre landsvägskörningar nere på 0,65 milen då kan man leva med att den är trött. Bagaget är inte stort så den är inte lastvänlig.
Hurvida du kan se cool ut i bilen vet jag inte men pinsam skulle jag väl inte säga att den är. Bra bil som går att hitta för vettiga pengar!!

modellen jag hade och skriver om är mellan -87 -91

Ex http://www2.blocket.se/view/2264544.htm?l=0&c=1&city=0

Haha måste små le lite 91hk lol!!!

Köp en Saab 95:a 2,3T. Har ca 200hk i min och den är inte slö! Körde från sälen till Sthlm med takbox full packning och 4 pers i bilen. Då drog den 0,67 milen. Det går att komma ner till ca 0,60 om man är sjäv och kör ladsväg!

Nu kör jag mest fram och tillbaka till jobbet, köer osv. Så nu ligger den på 0,77 - 0,79 milen blandad körning! Jag tycker det är svinbra med tanke på att det är en stor bil.

Har också en gammal 900 T16 ca 230hk! Den ligger på 0,73 milen. Den köpte jag för 6000:- spänn. Fast det är lite svårt att hålla igen på gasen där hehe.

Tror faan i mej att ZX9:an drar mer när man är ute och vrider på "rullen"

JB

xtreme skrev:
Har ni några bra tips på följande bil:

bensinsnål

max 25.000:-

billig försäkring

billig skatt

inte röd

samt "snygg" (ska inte vara pinsam)

Jag kör ca 8 mil varje dag med en gammal 240 och det börjar kännas jobbigt!

Du är välkommen upp till sthlm och tjacka min nybesiktade Opel Vectra, blå, -90. Pris Ej bestämt, men mellan 7 och 11 lax. :tomten

Just ja, jag har ju en pegg 205 gti står utanför garaget som är till salu. Ska bara jaga rätt på en fungerande tändbox och sätta i en motor så går den säkerligen 15 000 mil till. Rostfri, svart, tonade rutor, halvskinn, elhissar, eltaklucka, cd-spelare, fina 15"fälgar med fräscha däck osv. Årsmodell 90 som drog runt 1 liter milen när jag körde med den, men kör man normalt eller landsväg så drog den inte mer än 0,7-0,8 beroende på hastigheten. Toppar för övrigt 200km/h men endast 160 med skuret vevlager :D En motor med friliggande kolvar (hål på båda sidor cylinderväggar) medföljer för framtida renovering kanske?

en golf trea med diesel turbo (alldeles för seg utan turbo).
sätt i ett lastgaller och regga som lätt lastbil om det inte redan är gjort så har du en skatt på ca 700-800:-
billigare går ej att köra...

Jas-95 skrev:
Haha måste små le lite 91hk lol!!!

Köp en Saab 95:a 2,3T. Har ca 200hk i min och den är inte slö! Körde från sälen till Sthlm med takbox full packning och 4 pers i bilen. Då drog den 0,67 milen. Det går att komma ner till ca 0,60 om man är sjäv och kör ladsväg!

Nu kör jag mest fram och tillbaka till jobbet, köer osv. Så nu ligger den på 0,77 - 0,79 milen blandad körning! Jag tycker det är svinbra med tanke på att det är en stor bil.

Har också en gammal 900 T16 ca 230hk! Den ligger på 0,73 milen. Den köpte jag för 6000:- spänn. Fast det är lite svårt att hålla igen på gasen där hehe.

Tror faan i mej att ZX9:an drar mer när man är ute och vrider på "rullen"

JB

men helt allvarligt så måste snittfarten på den sälenresan legat på 40km/h eller nått sånt. du kan ju inte ha gasat någonting då. eller?
min bror hade en saab 9-5 förut. den med 150hk lättrycksturbon. vid normal körning, dvs allt från lagligt till 29km/h för fort, så drog den 0,9 blandat. då var det utan packline och med en person i bilen.

Lartes skrev:
Jag ska sälja min 205:a
Som dessutom e en Cab :yoparty
Den är riktigt fin

Har du något emot att vänta med att sälja den till nästa vår :lol ? Jag skall ända sälja Miton i höst då jag blir 18 och jag misstänker att min abstinens för frisk luft fortsätter trots bristen på hoj... :)
Problemet med den där är väl också att man behöver något annat att köra med när det snöar också :(

Last edited:
Mikael Cagiva skrev:
Har du något emot att vänta med att sälja den till nästa vår :lol ? Jag skall ända sälja Miton i höst då jag blir 18 och jag misstänker att min abstinens för frisk luft fortsätter trots bristen på hoj... :)
Problemet med den där är väl också att man behöver något annat att köra med när det snöar också :(

Jag körde med den i vintras.
Gick fin fint :tummenupp

Inga problems, varmt blir det så inått helvette också

Om du gillar volvo så är ju en 440 TIC ett bra alternativ, går bra och drar ca 0.7 l/mil. Rost är ju dock standard.

Finns bara en riktigt bensinsnål bil jag kan rekommendera men den kostar några slantar mer än dom flesta föreslagna bilarna här. Köp en vw lupo om du vill åka riktigt billigt, körde till östersund ca 172mil tur och retur på 70l bensin.

bmwjohan skrev:
men helt allvarligt så måste snittfarten på den sälenresan legat på 40km/h eller nått sånt. du kan ju inte ha gasat någonting då. eller?
min bror hade en saab 9-5 förut. den med 150hk lättrycksturbon. vid normal körning, dvs allt från lagligt till 29km/h för fort, så drog den 0,9 blandat. då var det utan packline och med en person i bilen.

Nej du några 40 blås var det inte tal om 90-110 helt lagligt alltså. Det är väl almänt känt att 2,0:am drar mer än 2,3:an

Du reagerar precis som Våfflo freaksen på jobbet. Dom tror det inte helt enkelt. Inte tills man bevisar motsatsen.

Farsan har en 95:a 2002:a Aero 250hk!! Den ligger också på typ 0,65-0,67 landsväg. Iofs skall den nu till Nordic och 300hk kittet skall på! Få se va den drar då.

JB

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...