Behöver en hoj för att köra långt! tips någon?

fredde91

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Aprilia Mx 125cc suzuki ts125r suzuki RM 125cc och EPA TRAKTOR=)
man kan ju köra en aprilia mx 125 men då får man ha en tjock kudde under röven=)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag skulle nog satsat på en CBR 125. Lite liten kanske men såg en sådan för några sommrar sedan (då den var ny) och där var rätt bra krut i den för 4 takts 125a ändå. Lär väl knappt dricka nån större mängd bensin/milen heller.

Det är ju Honda också = Driftsäker.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Från första länken; "När den väl går är det värt det. går som F*n har testat mot ett bra gäng andra 125:eek:r och dom har inte en suck."

Har han kört mot 17st lifan 4-t eller?
Fan vad jag hatar folk som snackar skit.

Nu länkade jag till de två första TDRerna jag hittade på blocket så jag läste inte riktigt igenom. :tungan

Fast jag tror inte TDR är så jättemycket tyngre än TZR då de har samma ram, om jag minns rätt.

Snyggve

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Hoj
aprillia rs 50 1999
Jag tycker att Tdr'en verkar bättre men varaderon är inte heller fel, men att stanna och byta kolv på en 2-takt efter vägen är inga problem för att man har ju inte tummen mitt i handen men jag behöver hjälp med att välja, visst det kommer bli många timmar per dag och det är mindre vibrationer med fyrtakt men det är svårt att välja TDR varadeo eller något annat kommed förslag!

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag tycker att Tdr'en verkar bättre men varaderon är inte heller fel, men att stanna och byta kolv på en 2-takt efter vägen är inga problem för att man har ju inte tummen mitt i handen men jag behöver hjälp med att välja, visst det kommer bli många timmar per dag och det är mindre vibrationer med fyrtakt men det är svårt att välja TDR varadeo eller något annat kommed förslag!

Jag känner en som klarade en norgetur på en DT125a så det går nog att överleva en TDR :)

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
fy fan hoj semester på en mito! kan fan inte bli bättre. ta med er så mycket verktyg ni orkar bära och satans många kolvar å cyllar + lite annat som skulle kunna paja.

Snyggve

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Hoj
aprillia rs 50 1999
Det handlar om att våga men byta kolv är ju ingen konst han är mest orolig för komforten, jag tror att jag köper en tdr istället för varadero för att få 2-takt som är lite mer busigt, vad sitter det för strypningar på en Tdr ?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept