Tripplar är inte givet vibrationsfria
Laverda hade 2 versioner -120 graders vev var känd för sina vibrationer, medan 180 graders var lenare
Intressant, har inte kollat upp exakt hur CP påverkar vibrationer (det finns ju flera olika typer) men vad jag förstår har de balansaxel.För min del är CP-R1orna det lenaste jag har kört förutsatt att varvtalet är över 4k
Intressant, har inte kollat upp exakt hur CP påverkar vibrationer (det finns ju flera olika typer) men vad jag förstår har de balansaxel.
Var länge sedan jag körde en CP R1 men om jag förstår dej rätt så sker någon förändring kring 4k rpm?
Ja är man inte vibrationsskadad så lär man bli det...Allt med KTMs LC4a kan kanske funka..
Tror jag förstår vad du menar.Ja är man inte vibrationsskadad så lär man bli det...
Min 900cc yamaha med 120 graders vev har riktigt vassa skruvlossande vibbar i mellanregistret, men helt silkeslen runt 7-8000 varv. Hela vevpartiet inkl generator balanserad av Limab motorrenovering, så det kan ju ha med saken att göra.Tripplar är inte givet vibrationsfria
Laverda hade 2 versioner -120 graders vev var känd för sina vibrationer, medan 180 graders var lenare
Om låga vibrationer är högsta prioritet så får du nog leta efter något med wankelmotor:
Ja en hoj med wankelmotor är nog det vibrationsfriaste man kan hitta. För i väntan på resevdelar/ny motor så är det ju helt vibrationsfritt. Minns från när de kom. När en Wankel bil mötte en annan Wankelbil så blinkade man (strålkastarna var ju släckta dagtid på den tiden)Om låga vibrationer är högsta prioritet så får du nog leta efter något med wankelmotor:
Oj, hade ingen aning om att wankel var "ganska" vanligt på hojsidan från -60talet och ända in på -90talet
Kom kanske inte så långt men utvecklades iaf.
http://thevintagent.com/2017/10/16/a-short-history-of-wankel-motorcycles/
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |