Ravetrancer
Now even more badass!!!
Efter ca 500mil på min hoj så började kopplingen att slira.
Har ej kört bakhjul genom att koppla upp den. Kört på bana 2-3ggr på Falken.
Resterande ganska friskt gatåka.
Köpte den beggad med 210mil på mätaren.
Bytte idag lameller, köpte tyska Lucas TRW lameller och EBCs fjädrar.
Första jag anmärkte på när jag skulle montera ner den var att pilen på kopplingskåpan och pricken på kopplingsarmen inte linade.
Det skiljer ett hack ifrån.
Plockade isär allt och kollade hur det satt för att montera ihop dt riktigt, har gjort det förr fast på äldre hojar.
Lamellerna hade legat i ca 5-6 timmar i olja och jag monterade på allt som det skulle.
Tänkte lina upp pilen på kopplingskåpan med kopplingsarmen men då visar det sig att jag inte kan sätta på kopplingsvajern nere på blocket, enda möjligheten att fästa på höljet är att kopplingsarmen står ett hack fel, skumt.
Tog en provtur, först så var vxllådan seg att växla, försökte ställa frispelet på kopplingshandtaget men det hjälpte inte så mycket. Märkte att när jag stog stilla så vill hojen driva framåt, frikopplar inte riktigt känns det som.
Är nu hemma igen och försöker kolla vad som e falet. Kikade på microfiches på R1 och där ser jag att stålskivorna har olika artikelnummer på yttersta lamellen och stålskivan.
Någon som har bytt eller har lite koll på hur det ligger till på 2009-2010 kopplingen?
Vore oerhört tacksam för lite info.
Lamellerna från LUcas såg likadana ut alla 9 dka jag tillägga.
Mvh Rejvis
Har ej kört bakhjul genom att koppla upp den. Kört på bana 2-3ggr på Falken.
Resterande ganska friskt gatåka.
Köpte den beggad med 210mil på mätaren.
Bytte idag lameller, köpte tyska Lucas TRW lameller och EBCs fjädrar.
Första jag anmärkte på när jag skulle montera ner den var att pilen på kopplingskåpan och pricken på kopplingsarmen inte linade.
Det skiljer ett hack ifrån.
Plockade isär allt och kollade hur det satt för att montera ihop dt riktigt, har gjort det förr fast på äldre hojar.
Lamellerna hade legat i ca 5-6 timmar i olja och jag monterade på allt som det skulle.
Tänkte lina upp pilen på kopplingskåpan med kopplingsarmen men då visar det sig att jag inte kan sätta på kopplingsvajern nere på blocket, enda möjligheten att fästa på höljet är att kopplingsarmen står ett hack fel, skumt.
Tog en provtur, först så var vxllådan seg att växla, försökte ställa frispelet på kopplingshandtaget men det hjälpte inte så mycket. Märkte att när jag stog stilla så vill hojen driva framåt, frikopplar inte riktigt känns det som.
Är nu hemma igen och försöker kolla vad som e falet. Kikade på microfiches på R1 och där ser jag att stålskivorna har olika artikelnummer på yttersta lamellen och stålskivan.
Någon som har bytt eller har lite koll på hur det ligger till på 2009-2010 kopplingen?
Vore oerhört tacksam för lite info.
Lamellerna från LUcas såg likadana ut alla 9 dka jag tillägga.
Mvh Rejvis