Behöver hjälp, crossbyte!

Byte mot yzf 426?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
:eek: fasen.......... :( men kört 450 hela sommaren tycker den känns skit soft.
250...tror det skulle kännas lite litet:confused:

Beror väl på va du ska ha den till iofs.. Ska du bara slanga o sladda på grusväg o så är det ju 450 som regerar, men ska du åka bana ska du nog ta en allvarlig funderare på 250f. Har själv tänkt "byta ner mig" till nästa säsong för att få nått lite mera lättåkt.

Men viktigast är trots allt att du inte köper 426:an, du kommer att ångra dig..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur ska du använda den då?

Du skriver bana!? Om du menar crossbana eller endurobana så är inte en 250F slö men om du ska åka motard eller nåt annat på asfalt så känns en 250f slö som en moped

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
250 2t är ju de bästa bakhjulsåka man kan ha!?
250f ÄR slött.
400/426 är inte ett dugg slö jämnfört mot 450f, men den är bra mycket tyngre.

Som Micke skriver så ska du prompt ha en 450 så finns hondorna från -02 för runt 20-25 papp.
Annars är ju cr500 enormt rolig att åka bakhjul med.

Sen är det som alltid enklare att sälja det man har för att köpa det man sedan vill ha istället för att hålla på krångla med byten och anpassa sig och få nått man egentligen inte vill ha.

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Finns ju som tur är öronplugg :)

Kan bli spännande att växla osv med öronplugg:näsblod

Köp inte en 426:a! Jämfört med din KX är det en traktor.:gnissla Ska du gå över till 4-t så prova först en 250f, om den känns för trött, satsa på en 450 ju nyare desto bättre.

Kan ifs stämma.. 250´in jag har är jävligt rapp och är skit nöjd med den.
En 426´a är segare än din redan nuvarande kx och 450..
men du ska ju inte köra bana så jag tror 426´an är roligare iallafall.
En 250 4t blir det lätt lite mycket växlande med och det är segt om man inte tycker det är kul såklart:tungan

:eek: fasen.......... :( men kört 450 hela sommaren tycker den känns skit soft.
250...tror det skulle kännas lite litet:confused:

Skillnad mellan Yzf 450 och 426´an:fakta
426 ÄR segare.. varför inte skaffa en 525a?

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Hej!
För att svara på din fråga. Finns ett enkelt svar; 450n är ju en modernare hoj en 426an. I detta kan man lägga ut texten hur mkt som helst. Det är som att jämföra en CBR900-94 med en CBR1000-04 skulle jag säga. Lättare, smidigare, bättre effektregiter= allt detta som gör den mer lätthanterlig och mer lättkörd. Personligen så efter att ha kört 450 och sedan hoppa på 426an (som jag har gjort) upplevs 426an mkt mer framtung och klumpigare. Jag skulle kunna skriva mer men jag tycker att det borde räcka som motivering.
Sedan att kommentara 250F vs 450F som andra har skrivit, har helt med ändamålet att göra. För att köra på crossbana utan ambtioner att köra i en speciell klass föredrar jag 250F fö´r den är smidigare och mer lättkörd och det gör att jag orkar köra dubbelt så länge (4 varv istället för 2... :D )
För asfalt och grusåk och skoj i grusgrop etc. skulle jag lätt välja 450n.
Lycka till!

StunterGirl

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2008
Hoj
suzuki
Fan vad svårt det här är alltså:D

Jobbigt att ha annons ute på crossen då man får så många oseriösa svar så vill helst hitta någon som har en 4taktare som vill byta direkt mot en 2t och det är inte så vanligt ....har jag märkt.
Inte många som vill byta ner sig från 400-450 ner till en 250..
Så nu när killen med 426an var intresserad tänkte jag att fine, smidig affär ett byte direkt.
Men sen har jag inte kört någon 426a så var lite fundersam över skillnaden:)

Vill helst ha en runt 400cc nu under vintern iaf, sedan nästa år till sommaren vill jag satsa och börja köra på crossbana seriös.
Då köper jag helt klart en 250, tror det skulle bli för tungt med en 450 att börja på:D Är inte direkt gjord av muskler och är inte så stor heller så det skulle nog bli för mycket att brottas med på bana som 'nybörjare' :D

Tack så hemskt mycket för alla era svar, uppskattar det väldigt mycket!
Kanske får ligga lågt och vänta på den 'rätta' 450n då..:tungan

Skillnad mellan Yzf 450 och 426´an:fakta
426 ÄR segare.. varför inte skaffa en 525a?

525a känns lite stort för det jag vill använda hojen till,625 blir det på gata sen istället:tungan

Last edited:

StunterGirl

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2008
Hoj
suzuki
Jag måste bara fråga:)
Om man vill köra bana med motard kan man köra 450?
Vet inte hur det är med klasser osv inom supermotard..:confused:
Skulle man kunna tex. köpa en Crf 450 och motardkitta sen köra? Kan man läsa nånstanns på forumet om regler ang sånt?:confused:
Vart kör man bana med motard? Blandat med sporthojar eller finns det enskilda banor för det?

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Tycker seriöst talat när jag tänkt efter lite att du ska vänta på en bra 625´a istället, använda "skramlahan:rofl" du redan har nu under vintern och sälja kawwan mot den riktiga motarden i vår?

Varför ska du köpa en till 450 under vintern mena jag?
Bättre att "spara" dom pengarna till en riktigt fin 250 som du köper i samma veva som motarden. Så har du både gat och crosshoj i vår som är i riktigt bra skick ;)

Att köra bana med 450´in du har nu tror jag ifs inte är några problem då den kändes Väldigt lätt tyckte jag, kändes fan lättare än min 250 vilket jag inte förstog.. haha:D

Sen tror jag ifs inte alls än 525´a är för stor för bakhjulsåkande, speciellt inte med motard kit på.. snarare perfekt för det ändamålet?:)

Sen

Jag måste bara fråga:)
Om man vill köra bana med motard kan man köra 450?
Vet inte hur det är med klasser osv inom supermotard..:confused:
Skulle man kunna tex. köpa en Crf 450 och motardkitta sen köra? Kan man läsa nånstanns på forumet om regler ang sånt?:confused:
Vart kör man bana med motard? Blandat med sporthojar eller finns det enskilda banor för det?

Motard på bana kan du köra 450.. finns väll tävlingsklasser i det också?
En motard bana jag har för mig ska finnas nu är vid botkyrka (motorstadion) läste nånstans på SH om den.. ligger ungefär vid Uringe crossbana

Last edited:

StunterGirl

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2008
Hoj
suzuki
Du är ju klockren:D Klart ja ska vänta så ja kan köpa en porrig 625a ist..får köra 450n tills dess så o försöka sälja 250 helt enkelt:arsele
Haha ja men 450n går som en klocka svin skön att köra:rolleyes: oh..mums:D
Ja så gör vi...:yoparty

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Du är ju klockren:D Klart ja ska vänta så ja kan köpa en porrig 625a ist..får köra 450n tills dess så o försöka sälja 250 helt enkelt:arsele
Haha ja men 450n går som en klocka svin skön att köra:rolleyes: oh..mums:D
Ja så gör vi...:yoparty

Haha, ja det är klart som fan:yoparty
haha, 250´in kan jag hyra av dig under vintern som slithoj annars:tungan
Jo, din 450 rulla på jävligt bra..

Självklart :tummenupp

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...