Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag hade inte brytt mig om att den dör vid snabbt gaspådrag på låga varv. Oftast går hojar lika bra på halvgas som fullgas vid låga varv helt enkelt eftersom det inte behövs mer area för luften. Det sänker bara gashastigheten och därmed venturieffekten. Med för litet undertryck lyckas inte bensinen vandra upp genom munstycket och hojen törstar ihjäl.
Min ytterst akademiska gissning![]()
Egentligen borde man kanske inte bry mig, men grejen är ju att det påverkar körningen lite då jag nästan har svårt att komma iväg ibland eftersom hojen bara bööööar och dör om man ger på för mycket... Har ju bland annat funderat att ta ner hojen till malmö på ett onsdagsdragrace (meca har provapådagar) men det är ju totalt meningslöst om jag inte får rätt på detta eftersom starterna helt enkelt inte funkar... Kan varva så friskt jag vill i princip, så fort jag släpper kopplingen och den greppar så sjunker ju varvet och där blir det plötsligt för mycket gas och hojen dör...

Lite för akademiskt för mig tyvärr så du får gärna utveckla