På neutral, hur menar du?
Sant i och för sig
Också sant som du säger, men just nu känner jag mig hyfsat säker på att jag ligger i rätt zon för att slippa haveri. Stiften har som sagt helt rätt färg, den bööar inte någonstans i registret (gör den något så bluddrar den snarare) förutom just det här med att den dör på för mycket gas och det gäller ju numera endast vid belastning (ska försöka fånga även detta på film) och det går väldigt fint och varvar ut bra utan tendenser till svackor när man drar på... Så jag hoppas iallafall att den pallar lite lek, men jag ska ta det lugntBara inte alltför lång tid kvar att leka på, rycker ju in nu på lördag...
Rent logiskt så borde den ha havererat för längesen, när jag körde som snålast låg jag ju 30 storlekar under detta i huvudmunstycke och med nålen på snålaste steget så där om någon gång borde den ju dött... Men inte ens under de förhållandena gick den särskilt dåligt, eller varmt för den delenSom jag berättat så ligger den ju väldigt lågt i temp jämfört med vad den gjort tidigare, men originalknasarna låg den stadigt mitt på tempmätaren under körning men nu är det högsta jag fått den att gå ca en tredjedel...
Men det är helt rätt, man ska vara rädd om grejerna. Men det är svårt att låta bli när den nu börjar gå bra...![]()
Visst är det svårt att låta bli, vet av egen erfarenhet.

På neutral menar jag utan att du kör den, står du och torrgasar kan det bli rätt tråkig respons.
Last edited: