Hej!
Tvekar mellan att köpa en R6:a el en R1:a (generellt 600cc kontra 1000cc). Har begränsad erfarenhet och behöver er hjälp. Nu känns det här lite smådumt men min körprofil ser ut så här:
-Gillar att varva ur rejält, kör sällan lugnt (ligger på 1,35-1,75 l/milen på min personbil)
-Mest nöjeskörning (ingen landsvägssemester alltså)
-Vill ha rejält med tryck till åtminstone 250km/h
-Den ska vara lättkörd pga att jag är lite oerfaren, har dock formelbilskurser o likn så farten är inget problem utan bara att jag inte är van vid MC så mkt.
Hur ser accelleration och maxfart ut ungefär för nya 600 och 1000? Händer nåt över 200km/h med en 600:a?
Tack på förhand// Frippe_A
Tvekar mellan att köpa en R6:a el en R1:a (generellt 600cc kontra 1000cc). Har begränsad erfarenhet och behöver er hjälp. Nu känns det här lite smådumt men min körprofil ser ut så här:
-Gillar att varva ur rejält, kör sällan lugnt (ligger på 1,35-1,75 l/milen på min personbil)
-Mest nöjeskörning (ingen landsvägssemester alltså)
-Vill ha rejält med tryck till åtminstone 250km/h
-Den ska vara lättkörd pga att jag är lite oerfaren, har dock formelbilskurser o likn så farten är inget problem utan bara att jag inte är van vid MC så mkt.
Hur ser accelleration och maxfart ut ungefär för nya 600 och 1000? Händer nåt över 200km/h med en 600:a?
Tack på förhand// Frippe_A