Behöver råd om vilken MC jag ska köpa

Frippe_A

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
RD350
Hej!
Tvekar mellan att köpa en R6:a el en R1:a (generellt 600cc kontra 1000cc). Har begränsad erfarenhet och behöver er hjälp. Nu känns det här lite smådumt men min körprofil ser ut så här:

-Gillar att varva ur rejält, kör sällan lugnt (ligger på 1,35-1,75 l/milen på min personbil)
-Mest nöjeskörning (ingen landsvägssemester alltså)
-Vill ha rejält med tryck till åtminstone 250km/h
-Den ska vara lättkörd pga att jag är lite oerfaren, har dock formelbilskurser o likn så farten är inget problem utan bara att jag inte är van vid MC så mkt.

Hur ser accelleration och maxfart ut ungefär för nya 600 och 1000? Händer nåt över 200km/h med en 600:a?

Tack på förhand// Frippe_A
 

johansall

Schöö bah!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Ljusne
Hoj
Yamaha R1 -05
Köp en R1:a! Inget fel på R6:eek:rna, bra klös i dom med, men ja lessnade på min R6:a efter halva sommaren, har inte kört med min nuvarande hoj så ja kan inte uttala mig om hur lång tid d tar innan man lessnar på draget i den...Förhoppningsvis aldrig! =) menn troligen förr lr senare så gör man nog d.. Så enligt mig så tycker ja du ska köpa den större..
///MVH Johan
 

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Du har inte funderat på gsxr750?

Jag tänker handla mig en sån såfort jag får ena bilen såld. Känns om ett vettigt mellansteg då jag inte känner mig redo för en 1000cc än.
 

Frippe_A

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
RD350
jarnkamin skrev:
Du har inte funderat på gsxr750?

Jag tänker handla mig en sån såfort jag får ena bilen såld. Känns om ett vettigt mellansteg då jag inte känner mig redo för en 1000cc än.


Har tänkt lite i dem banorna fast jag gillar Yamaha. Men en 750 kanske blir precis som den specen jag vill ha?

johansall skrev:
Köp en R1:a! Inget fel på R6:eek:rna, bra klös i dom med, men ja lessnade på min R6:a efter halva sommaren, har inte kört med min nuvarande hoj så ja kan inte uttala mig om hur lång tid d tar innan man lessnar på draget i den...Förhoppningsvis aldrig! =) menn troligen förr lr senare så gör man nog d.. Så enligt mig så tycker ja du ska köpa den större..
///MVH Johan

Tack för den synpunkten, är riktigt sugen på en svart R1:a 06.....

War-psycho skrev:
Köp en scania...16000cc 580Hk + ett jäkla vrid. :D :hihi :rofl :2cool

Ska du sälja din?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top