Behöver Sporthoj en kvinnlig moderator?

Behövs det en kvinnlig moderator på Sporthoj?

• Antal röstningar
    0

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Goodstuff skrev:
Samhället är fullt av manlig kvotering som det är redan, på detta forum tex, där män kvoterar in sina manliga kompisar utan några som helst kompetenskrav. Skillnaden är bara att man inte säger det rakt ut. När man talar om kvinnlig kvotering så är ju just egenskapen att vara kvinna värderad som en positiv egenskap och inte som en belastning.

Det är väl det som är "problemet" i detta fallet...Här på sporthoj är majoriteten män, därför finns det egentligen ingen kvotering lr? Den enda "manliga" kvoteringen är i sådana fall utkvoteringen av män om vi skulle kvotera in kvinnor som moderatorer.

Likväl skulle det vara en just positiv egenskap att vara man och bli (in)kvoterad när det handlar om "manlig" kvotering. I båda fallen ser man sällan till kompetens...

Gräddfiler gynnar sällan utvecklingen ngnstans, lr?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Acrid skrev:
Ja, om det finns mer kompetenta sådana.

Jag finns - jag e utbildad som fan verkligen :hej
Mest utbildad på mitt jobb iaf.... inte ens chefen är i närheten :banana

Ta mig, ta mig, jag finns ju, jag är här oftare än jag dejtar damer :rolleyes:

750RR

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
maverick_750rr skrev:

750RR

Va fan!? Å jag som trodde du mest hade gasbildning å inbildning! :crash

;)

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Acrid skrev:
Det är väl det som är "problemet" i detta fallet...Här på sporthoj är majoriteten män, därför finns det egentligen ingen kvotering lr? Den enda "manliga" kvoteringen är i sådana fall utkvoteringen av män om vi skulle kvotera in kvinnor som moderatorer.

Likväl skulle det vara en just positiv egenskap att vara man och bli (in)kvoterad när det handlar om "manlig" kvotering. I båda fallen ser man sällan till kompetens...

Gräddfiler gynnar sällan utvecklingen ngnstans, lr?

Poängen är den att den manliga kvoteringen är norm och accepterad utan vidare reflektion. I Uppsala hade polisen en chef som kallades för kapten-klänning eftersom han medvetet valde att kvotera in kvinnor på olika poster just med motiveringen att han gjorde det för att bryta den alldagliga och slentrianmässiga kvoteringen av män. Det blev ju liv om det såklart men när man sedan gjorde en arbetsplatsundersökning så var en stor majoritet av de anställda där mycket positiva till d förändringar som hans linje medfört, både män och kvinnor.

Man behöver inte slå bakut bara för att någon säger kvotering.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Goodstuff skrev:
Poängen är den att den manliga kvoteringen är norm och accepterad utan vidare reflektion. I Uppsala hade polisen en chef som kallades för kapten-klänning eftersom han medvetet valde att kvotera in kvinnor på olika poster just med motiveringen att han gjorde det för att bryta den alldagliga och slentrianmässiga kvoteringen av män. Det blev ju liv om det såklart men när man sedan gjorde en arbetsplatsundersökning så var en stor majoritet av de anställda där mycket positiva till d förändringar som hans linje medfört, både män och kvinnor.

Man behöver inte slå bakut bara för att någon säger kvotering.

Accepterad av vem?

Män har ofta ett helt annorlunda nätverk/kontakter i arbetslivet, än kvinnor. De har närmare till hands att säga "jag vet en kille som skulle passa perfekt på den platsen, han kan vi använda", till skillnad mot kvinnor som av någon anledning sätter :stop för andra kvinnor. Rätta mig om jag har fel...men har inte killar ett slags mentorskap dem emellan...som vad jag vet kvinnor inte har. Det här är kanske en helt annan diskussion som hör hemma i arbetslivet, men känns ändå relevant.

Kvotering har sina fördelar...men jag är ändå skeptisk på vilka grunder det utförs....Man kanske borde ställa sig frågan: Varför finns kvotering överhuvudtaget?

Edit: Dock är den frågan ganska oväsentlig i förhållande till: Hur ska vi förändra situationen?

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Acrid skrev:
Accepterad av vem?

De flesta i samhället. Män som kvinnor. Alla som slår bakut när man talar om kvinnlig kvotering men inte kan tänka tanken att det sker hela tiden män emellan men inte uttalat.

Acrid skrev:
Män har ofta ett helt annorlunda nätverk/kontakter i arbetslivet, än kvinnor. De har närmare till hands att säga "jag vet en kille som skulle passa perfekt på den platsen, han kan vi använda", till skillnad mot kvinnor som av någon anledning sätter :stop för andra kvinnor. Rätta mig om jag har fel...men har inte killar ett slags mentorskap dem emellan...som vad jag vet kvinnor inte har. Det här är kanske en helt annan diskussion som hör hemma i arbetslivet, men känns ändå relevant.

Kvotering har sina fördelar...men jag är ändå skeptisk på vilka grunder det utförs....Man kanske borde ställa sig frågan: Varför finns kvotering överhuvudtaget?

Edit: Dock är den frågan ganska oväsentlig i förhållande till: Hur ska vi förändra situationen?

Jag vet inte om det finn ett emtorskap emllan män men däremot vet jag att män gärna håller andra män om ryggen eftersom vi är uppväxta med det, normen är ju fortfarande att männen har mer makt/pengar/positioner och den makten är många intresserade av att behålla till varje pris.

Uttalad kvotering finns eftersom det är sunt att tänka på hur och varför man får de fördelar/jobb/pengar/positioner som man har och att grunderna kanske inte är så solklara som de kan verka till en början.

Att förändra situationen är ju det svåra.....kvotering kanske kan vara ett sätt till den outtalade kvoteringen inte finns och man slipper tänka så mycket i genus som man gör nu.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Goodstuff skrev:
De flesta i samhället. Män som kvinnor. Alla som slår bakut när man talar om kvinnlig kvotering men inte kan tänka tanken att det sker hela tiden män emellan men inte uttalat.

Jag vet inte om det finn ett emtorskap emllan män men däremot vet jag att män gärna håller andra män om ryggen eftersom vi är uppväxta med det, normen är ju fortfarande att männen har mer makt/pengar/positioner och den makten är många intresserade av att behålla till varje pris.

Uttalad kvotering finns eftersom det är sunt att tänka på hur och varför man får de fördelar/jobb/pengar/positioner som man har och att grunderna kanske inte är så solklara som de kan verka till en början.

Att förändra situationen är ju det svåra.....kvotering kanske kan vara ett sätt till den outtalade kvoteringen inte finns och man slipper tänka så mycket i genus som man gör nu.

"...normen är ju fortfarande att männen har mer makt/pengar/positioner... "

Är det inte: mannen är normen och därför har mer makt,pengar, positioner?

"...varför man får de fördelar/jobb/pengar/positioner som man har och att grunderna kanske inte är så solklara som de kan verka till en början."

Menar du på felaktiga grunder? Du får gärna förklara hela det stycket...ex. sunt på vilket sätt?

Är genus ngt negativt? Jag är bara nyfiken på åsikter..försöker inte provocera.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
NoicE skrev:
Du spammar ju om att jag spammar är inte det mer spam? :crash

Det är skillnad lille boy.

Jag postar inlägg och du häver ur dig spam i form av dynga! :squid

750RR

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
twinner666 skrev:
kvinnor är skit:brynad
när ska folk fatta att inte tjejer behövs på några högre poster !! nä kvinnor ska stå vid spisen och laga mat,föda barn.. och ser dom inte ut som porrstjärnor skall dom deporteras till finland..

nä nu ska jag kolla på lotto och dricka folköl.

HOHOHO *ASGARV*

> mavve det ser ut som om du får reda ut den här misären med alla konstiga förslag med tantmoderators........... :hördu è inte maten klar snart?? kärringskrälle!! Eller blir det lunch på burk idag med??

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
maverick_750rr skrev:

750RR
Jadu... det betyder väl att du enbart har behövt besöka sidan en gång under din livstid för att du skall ha passerat antalet gånger du dejtat någon tjej...

Kneedrag

Guest
twinner666 skrev:
kvinnor är skit:brynad
när ska folk fatta att inte tjejer behövs på några högre poster !! nä kvinnor ska stå vid spisen och laga mat,föda barn.. och ser dom inte ut som porrstjärnor skall dom deporteras till finland..

nä nu ska jag kolla på lotto och dricka folköl.

Hmm det är så du ser det.Du kanske är singel?? skulle inte förvåna mig . Jag tipsar dig skaffa en sjalatte då. Skulle passa dig fint. :FU

eller du kanske redan har en eller så är du bara ironinsk eller så ...fdan nu ska jag gå och göra nått annat man blir så trött på sporthoj ibland.

cheers :öl

Tina

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kawa Tina skrev:
Hmm det är så du ser det.Du kanske är singel?? skulle inte förvåna mig . Jag tipsar dig skaffa en sjalatte då. Skulle passa dig fint. :FU

eller du kanske redan har en eller så är du bara ironinsk eller så ...fdan nu ska jag gå och göra nått annat man blir så trött på sporthoj ibland.

cheers :öl

Tina
Jag är nästan 100% säker på att Twinnerpojken har flickvän och barn på gång. Eller är den utklämd? Eller så minns jag helt åt fanders..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy