Bombis
Ny medlem
- Gick med
- 19 Jun 2005
- Hoj
- Nu: Honda CBR 1000RR - Fireblade (2006), GRC kopia (minimotor) Förr: KTM 625 -04'a, RD 350
Köpte mig äntligen en KTM idag, lagom till semestern (haft mc-kort i 4 veckor nu). Det blev en 625'a, -04'a som gått ca 90mil. Det som fanns på var en slipon (Kommer ej ihåg märke men ej Akra), nytt munstycke samt ny nål. Förresten, finns det fler strypningar?Folkezx9r skrev:660 -04 , Akra helsystem , original drevning...
1:an : Var god rör ej gasen...
2:an : Ett knyck på rullen o framhjulet lämnar marken
3:an : Flytta bak på sadeln , gunga till en gång o rycka lite lätt.... 99% gott resultat.
4:an : Är värdelös på att koppla upp på slangen , men är övertygad om att det går.. Tror jag har ganska hygglig teknik på att gasa upp , men det funkar inte. Ett litet backkrön , en gungning , långt bak på sadeln , så går det enkelt... men inte på plan väg...
Men varför ska man upp på 4:an ??... Man kan ju slita upp den på 3:an mellan 70 - 110 km/h , sen är det ju bara att växla ???
Är lite besviken på prestandan tyvärr. Men man kan säkert hitta lite mer saker att förbättra. Imorgon får man försöka sig på en service men det verkar inte alltför svårt, verkar finns bra trådar om det. Iallafall, så här går den med min usla teknik än så länge.
1:an : Går upp hur lätt som helst.
2:an : Går upp hyffsat enkelt, litet ryck i styret bara och sitt lite längre bak.
3:an : Inte lyckats hittills